  • 31. Data: 2002-04-30 13:50:59
    Temat: Re: Zły NIP na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Apr 2002, Orka wrote:
    [...]
    >+ Od 26 marca 2002 r. mamy nowe - zawiera takie same zapisy dot. not
    >+ korygujących - wystawia je nabywca.

    Przyjąłem. Thx. za aktualne info :)
    Poziom naszego prawa jest żenujący: proponuję (jakby kto
    się nudził) rozpatrzenie co miał zrobić między 16 a 22
    grudnia 1999r księgowy (na PK) któremu KPiR'owiec posłał
    notę do własnej faktury... (a wtedy rozp. nt. KPiR było
    *nowsze*). Ufff... ! Siąść i płakać - oto rozwiązanie... :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 32. Data: 2002-04-30 13:58:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, Kaizen wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ > ROZPORZĽDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 16 grudnia 1999 r.
    >+ > W SPRAWIE PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
    >+
    >+ Sorry, to nie ta bajka. Temat dotyczy VAT czyli:

    Wiesz co, źle postawiłeś uwagę "nie ta bajka" - racja
    z tym nowym rozporządzeniem, ale IMO *tylko* dlatego
    że jest *nowsze*.
    Jakoś nie widzę powodu dla którego ustawa o VAT miałaby
    być ważniejsza od OoPDoOF - i stosowne rozporządzenia
    do nich też (tj. VAT ważniejszy od KPiR).
    VAT to nie Konstytucja... ;)
    Jeśli pojawi się skorygowane rozp. nt. KPiR (ale ze "starym"
    zapisem o nocie) to będzie cyrk :> (bo PK będzie miała
    inne zasady niż KPiR i ryczałt :])

    Pozdrowienia, Gotfryd
    KPiR, VAT -:)

  • 33. Data: 2002-04-30 22:02:01
    Od: "Boni Sulkowski" <b...@d...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> wrote in
    message

> [...]
    > z tym nowym rozporządzeniem, ale IMO *tylko* dlatego
    > że jest *nowsze*.
    > Jakoś nie widzę powodu dla którego ustawa o VAT miałaby

    To już twój problem - dyskusja jest o odliczeniach budowlanych, w
    których podstawą są niewadliwe faktury VATowskie. Czy wydaje ci się że
    US weryfikuje faktury za budowę na zgodność z zasadami prowadzenia KPiR
    czy jednak z zasadami VAT?

    --
    Boni

  • 34. Data: 2002-05-01 07:38:42
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:
> [...]
    > Jeśli pojawi się skorygowane rozp. nt. KPiR (ale ze "starym"
    > zapisem o nocie) to będzie cyrk :> (bo PK będzie miała

    Gotfrydzie, ja się załamię.
    Może napisac to duzymi literami???
    Po pierwsze sprawa nie dotyczy różnic w dokumentach w PK i KPiR ale
    róznic w wymaganiach formalnych dotyczących dokumentów dla podatku
    dochodowego i dla VAT.

    Przepisy o PKPiR dotyczą *podatku* *dochodowego*.
    Dokumenty prawidłowe dla podatku dochodowego nie musza byc prawidłowe
    dla VAT. To są dwie *rózne* ustawy regulujące *różne* podatki.
    Nie ma tu do rzeczy, co jest nowsze. Te przepisy na siebie nie "nachodzą".
    Prosty przykład - możesz uznac paragon na dokument księgowy w
    rozumieniu rozporządzenia o PKPiR ale nie możesz z niego odliczyć VATu.
    Możesz uznać fakturę wystawiony na Ciebie, a nie za firmę
    (jdnoosobową) za KUP, ale nie możesz odliczyc VATu.
    Tak samo, możesz uznac za KUP wydatek udokumentowany fakturą bez NIP
    nabywcy, ale nie możesz od niej odliczyc VATu.
    Nota korygująca wystawiona przez wystawcę faktury jest prawidłowa pod
    względem wymagań PKPiR i nie wyłącza wydatku z KUP, ale dla potrzeb
    ustawy o PTU ta sama nota jest nieprawidlowa i uniemozliwia odliczenie
    VATu.
    Co jest zgodne z jednymi przepisami, nie musi być wystarczające dla
    innych.
    KaPeWu???
    Gotfrydzie, powiedz że rozumiesz, bo sie powieszę.

    Maddy (prawie z płaczem)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 35. Data: 2002-05-07 12:07:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 May 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, ja się załamię.

    Proszę - nie :)
    Owszem, przyjąłem "do wiadomości" że jest jak jest :]
    Tylko jako formalista :> nie mogę się pogodzić z tym, że:
    [...]
    >+ Przepisy o PKPiR dotyczą *podatku* *dochodowego*.
    >+ Dokumenty prawidłowe dla podatku dochodowego nie musza byc prawidłowe
    >+ dla VAT. To są dwie *rózne* ustawy regulujące *różne* podatki.

    ...są TE SAME dokumenty. Tak się głupio składa :( że od tej
    samej faktury VAT trzeba zapłacić jeden i drugi podatek.

    >+ Te przepisy na siebie nie "nachodzą".
    >+ Prosty przykład - możesz uznac paragon na dokument księgowy w
    >+ rozumieniu rozporządzenia o PKPiR ale nie możesz z niego odliczyć VATu.

    Jasne (pomijając kwestię "DW" ;) ale to w innym wątku)
    Czy chciałaś powiedzieć że od fVAT mogę nie płacić podatku
    dochodowego i *nie stosować* przepisów które pd dotyczą ? ;)
    Wiem - akurat da się znaleźć niesprzeczny obszar wystawiania
    not :) wobec problemu jak niżej:

> [...]
    >+ względem wymagań PKPiR i nie wyłącza wydatku z KUP, ale dla potrzeb
    >+ ustawy o PTU ta sama nota jest nieprawidlowa i uniemozliwia odliczenie

    ...ale wcale nie jest oczywiste że taki obszar MUSI wystąpić :(
    o ile dopuścimy stosowanie *kilku* przepisów do tego samego
    dokumentu...

    [...]
    >+ KaPeWu???

    KaPeWu.
    Oświeć mnie jeszcze skąd się bierze opinia inforu:
    http://www.infor.pl/dane/?tresc=ewidencjonowanie_vat
    ++++++++
    Jeżeli podatnik stwierdził w wystawionej fakturze pomyłkę w cenie, stawce
    lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury, wystawia
    fakturę korygującą. Inne błędy mogą być korygowane notą wystawioną przez
    jedną ze stron transakcji.
    --------

    Żeby było smieszniej - poniżej jest opis z którego wynika
    że notę wystawia odbiorca faktury (ale bez słowa "zawsze").
    I - oczywiście - infor nie jest nieomylny "by definition" :)

    >+ Gotfrydzie, powiedz że rozumiesz,

    Ależ rozumiem, tylko moja logika się burzy :] żeby się zgodzić ;)

    >+ bo sie powieszę.

    Nawet nie próbuj !! Co byśmy na grupie robili... -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd