  • 1. Data: 2002-05-27 08:41:17
    Temat: Obowiazek skladania zerowego VAT-7 HELP!!!
    Od: SAYMON <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Mam problem z urzedem skarbowym - nie skladalem
    zerowych deklaracji VAT-7 bez zawieszania dzialalnosci
    i teraz mam problem - US przywalil mi kare :-((

    czy sa jakies przepisy traktujace o skladaniu
    (zerowych) deklaracji VAT?

    Moj przyjaciel w sasiednim US nie skladal
    poniewaz gosc powiedzial mu ze nawet nie przyjma...

    pozdrawiam

    saymon

  • 2. Data: 2002-05-27 10:23:49
    Temat: Re: Obowiazek skladania zerowego VAT-7 HELP!!!
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    przede wszystkim, powinienes zapytac na podstawie jakiego przepisu
    dostales kare i to sprawdzic,

    ustawa:
    Art. 10. 1. Podatnicy obowiązani są składać w urzędzie skarbowym
    deklaracje podatkowe dla podatku od towarów i usług oraz podatku
    akcyzowego za okresy miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, z
    zastrzeżeniem ust. 1a i 1b.

    uzbrojony w znajomosc tego przepisu mozesz pojsc do us
    i wyjasnic sprawe (lub napisac jakies pisemko)

  • 3. Data: 2002-05-29 12:23:32
    Temat: Re: Obowiązek składania zerowego VAT-7 HELP!!!
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    SAYMON <s...@s...com.pl> napisał(a) w artykule
    <3...@s...com.pl>...
> [...]
    > (zerowych) deklaracji VAT?
    >
    > Moj przyjaciel w sasiednim US nie skladal
    > poniewaz gosc powiedzial mu ze nawet nie przyjma...

    Powinieneś - moim zdaniem - wyjaśnić Urzędowi, kto - w świetle prawa - jest
    PODATNIKIEM podatku VAT i zażądać - jeśli zapłaciłeś - zwrotu kary.
    Na PODATNIKU spoczywają bowiem obowiązki przewidziane ustawą - w tym
    składanie deklaracji.
    Nie dokonałeś żadnej czynności podlegającej opodatkowaniu, nie byłeś - w
    danym miesiącu - podatnikiem.
    Przerabiałem to na własnej skórze.

  • 4. Data: 2002-06-01 10:20:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>
    napisał w wiadomości

> [...]
    przewidziane ustawą - w tym
    > składanie deklaracji.
    > Nie dokonałeś żadnej czynności podlegającej

    Dla jasności, czyli musi wystąpić nadwyżka podatku
    należnego nad naliczonym (abstrachuję od sytuacji
    kiedy występuje o zwrot vat) ? i nie jest ważne że
    dokonałem jaiś zakupów zwiżanych ze sprzedarzą
    opodatkowaną ale po stronie dochodów w danym
    miesiącu nic nie przybyło ?

    Sark