  • 1. Data: 2003-02-19 19:00:05
    Temat: Od kiedy obowiazuje przepis
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Od kiedy obowiązuje przepis w Vat'ie w związku z odliczaniem vatu za media w
    miesiącu otrzymania faktury?

  • 2. Data: 2003-02-19 20:30:13
    Temat: Re: Od kiedy obowiazuje przepis
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2003, Kartka wrote:

    >+ Od kiedy obowiązuje przepis w Vat'ie w związku z odliczaniem vatu za media
    >+ w miesiącu otrzymania faktury?

    Upsss. To zdążyli skreślić zasadę odliczania takiego VATu z terminem
    płatności faktury ?? A ktoś mi tu obiecywał że zmian nie było ;) !
    Zeznawaj natychmiast co i jak, nim zacznę w ewidencji skreślać :]

    pzdr, Gotfryd
    (z 2-tygodniową dziurą w "grupowaniu" ale przekonany że z tymi
    mediami to kiks Kartki)

  • 3. Data: 2003-02-19 21:24:54
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (z 2-tygodniową dziurą w "grupowaniu" ale przekonany że z tymi

    No tak błąd się wkradł (niecelowy), nie w miesiącu otrzymania faktury tylko
    miesiącu płatności. Od kiedy on obowiązuje?
    Agata

  • 4. Data: 2003-02-19 21:45:03
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Kartka" <s...@g...pl> napisal w

    > No tak błąd się wkradł (niecelowy), nie w miesiącu otrzymania faktury
    > tylko miesiącu płatności. Od kiedy on obowiązuje?

    Jest w rozporządzeniu MF z 22 marca 2002 (DU nr 27 poz.268 z 2002r),
    które weszło w życie 26 marca 2002.

    Marta

  • 5. Data: 2003-02-19 23:11:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Feb 2003 21:45:03 +0000 (UTC), MartaW
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Jest w rozporządzeniu MF z 22 marca 2002 (DU nr 27 poz.268 z 2002r),
    >które weszło w życie 26 marca 2002.

    Jest już w rozporządzeniu z 99 roku, ale nie miał prawa być
    wprowadzony rozporządzeniem.
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=822&d
    ok=822.3.3.2.4.2.0.2.htm

    Zaś AFAIK do ustawy został wprowadzony stosowny zapis w sierpniu i
    obowiązuje od października 2002, ale głowy za to nie dam.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-02-20 14:40:59
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > Zaś AFAIK do ustawy został wprowadzony stosowny zapis w sierpniu i
    > obowiązuje od października 2002, ale głowy za to nie dam.

    No właśnie nie dasz a ja potrzebuję odpowiedzi z zakończeniem "dam za to
    głowę", bo nie wiem jak długo błędy popełniałam :(

  • 7. Data: 2003-02-20 15:40:27
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Upsss. To zdążyli skreślić zasadę odliczania takiego VATu z terminem
    > płatności faktury ?? A ktoś mi tu obiecywał że zmian nie było ;) !

    Może coś namieszam ale powiem jak zrozumiałam ("mój" kierownik VATu miał
    robić wykłady dla doradców podatkowych i przy okazji mi mówił z czego :) ).

    Chodzi o to że w jednym akcie prawnym (ustawa o VAT?) jest napisane że
    fakturę się zalicza... w miesiącu ___upływania___ terminu płatności a w
    innym (nowelizacja jakaś cy cuś) że w miesiącu ___przypadania___. No i
    wywołuje to problem w przypadku gdy faktura jest wystawiona np 20 dnia
    miesiąca a termin płatności jest np 10 dnia następnego miesiąca. Telefonie
    komórkowe rozwiązały problem w ten sposób że od czasu wejścia w życie obu
    aktów prawnych wystawiają faktury np. 10 dnia miesiąca z terminem płatności
    np 24 (ten sam miesiąc). Ale TPSA już nie....

    pzdr
    aska

  • 8. Data: 2003-02-20 16:20:38
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    To może zapytam tak....wielu z was przecież księguje faktury za telefon,
    wodę, elektrykę. Dokąd sięgacie pamięcią, że VAT odliczaliście w miesiącu w
    którym przypadał termin płatności a nie otrzymania faktury?
    Agata

  • 9. Data: 2003-02-20 17:04:14
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Kartka" <s...@g...pl> napisal w

> [...]
    > telefon, wodę, elektrykę. Dokąd sięgacie pamięcią, że VAT
    > odliczaliście w miesiącu w którym przypadał termin płatności a nie

    Ja od marca 2002r. Wtedy była nowelizacja ustawy o VAT, na mocy której
    MF mógł rozporządzić, jak rozporządził w tej sprawie. Wcześniej też tak
    rozporządzał, ale - o ile dobrze pamiętam -nie miał do tego prawa (nie
    było w ustawie delegecji w sprawie terminów), więc nie trzeba było się
    do tego stosować.

  • 10. Data: 2003-02-20 17:25:08
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    MartaW <m...@p...onet.pl> napisal w

    (przepraszam - poprzednie było nie całkiem skończone, gdy "mi się zrobił
    send" :-)

    A tak w ogóle to w międzyczasie było w tej sprawie wielkie zawirowanie
    związane z mało precyzyjnym sformułowaniem całego par.40 rzeczonego
    rozporządzenia MF, bo mogło byc interpretowane tak, że wynikało z niego,
    że dotyczy jedynie faktur za usługi swiadczone (media dostarczane) w
    przyszłości. Głowa mała... :-/

    Marta