  • 1. Data: 2003-02-19 18:57:25
    Temat: Umowa o dzieło (student)
    Od: "Piotr Zastawski" <p...@m...elka.pw.edu.pl>

    Witam.
    Czy prawdą jest, iż student uzyskujący wynagrodzenie z tytułu umowy o dzieło
    może wrzucić 50% dochodu w koszty ?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Piotr

  • 2. Data: 2003-02-19 21:32:19
    Temat: Re: Umowa o dzieło (student)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 19-02-2003 19:57, Użytkownik Piotr Zastawski napisał:
    > Witam.
    > Czy prawdą jest, iż student uzyskujący wynagrodzenie z tytułu umowy o dzieło
    > może wrzucić 50% dochodu w koszty ?

    Nie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-19 23:56:52
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    > Nie.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    W hołdzie dla Maddy, która wyprostowała równiez mnie w tej kwestii cytuję
    "z pamięci" treść art . 22 ust 9 Ust o pod. doch od os. fiz.
    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się w poniższej wysokości
    w stosunku do uzyskanego przychodu:

    1) z tytułu zapłaty za przeniesienie praw własności projektu wynalazczego,
    topografii układu scalonego, znaku towarowego lub wzoru zdobniczego przez
    pierwszego właściciela 50%,

    2) z tytułu opłaty licencyjnej za przeniesienie praw stosowania projektu
    wynalazczego, topografii układu scalonego, znaku towarowego lub wzoru
    zdobniczego, otrzymanej w pierwszym roku trwania licencji od pierwszej
    jednostki, z którą zawarto umowę licencyjną 50%,

    3) z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów
    wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub
    rozporządzania przez nich tymi prawami - 50%, z tym że koszty te oblicza się
    od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu
    składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie
    chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę
    wymiaru stanowi dany przychód,

    pozdrawiam

    Kamil

  • 4. Data: 2003-02-20 07:10:04
    Od: "Piotr Zastawski" <p...@m...elka.pw.edu.pl>

> [...]
    > "z pamięci" treść art . 22 ust 9 Ust o pod. doch od os. fiz.
    > 9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się w poniższej

    Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
    Jestem informatykiem, wiec myślę, iż prawa autorkie wchodzą w grę. Mam
    nadzieję, że mogę podciągnąć swój przypadek pod pierwszy punkt... Czy we
    wszyskich punktach koszty te oblicza sie po potrąceniu składek ? Czy tylko w
    punkcie 3 ?

    Piotr

  • 5. Data: 2003-02-20 21:12:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Kamil Dziwisz wrote:
    [...]
    >+ W hołdzie dla Maddy, która wyprostowała równiez mnie w tej kwestii cytuję
    >+ "z pamięci" treść art . 22 ust 9 Ust o pod. doch od os. fiz.

    -:O ! Ta pamięć to jakaś wyjątkowo trwała ?? :)

    A w kwestii formalnej ("nie chce mi się szukać") - to wielu
    podatników nie wie że tam niżej (czy weżej) jest pozwolenie
    na rozliczenie *rzeczywistych* kosztów realizacji umowy !
    BTW: jak dotąd nie znalazłem odpowiedzi na proste pytanie: czy
    rozliczając rzeczywiste koszty UoD/UZ można zaliczyć do nich
    amortyzację ŚT, które oczywiście są osobistą własnością
    podatnika (nie w DG).
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-02-20 21:14:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Piotr Zastawski wrote:
    [...]
    >+ Jestem informatykiem, wiec myślę, iż prawa autorkie wchodzą w grę. Mam
    >+ nadzieję, że mogę podciągnąć swój przypadek pod pierwszy punkt...

    *Wynalazek* ?? Masz zgłoszenie patentowe na przedmiot sprzedaży ?

    pzdr, Gotfryd
    (z szacunkiem :) Niemniej mi tam by "3" starczyło ;))

  • 7. Data: 2003-02-20 23:50:27
    Od: "Piotr Zastawski" <p...@m...elka.pw.edu.pl>

    > *Wynalazek* ?? Masz zgłoszenie patentowe na przedmiot sprzedaży ?

    Projekt wynalazczy, a nie wynalazek. Nie mam, ale przenosze prawa autorskie.

    Piotr

  • 8. Data: 2003-02-22 10:53:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 21-02-2003 00:50, Użytkownik Piotr Zastawski napisał:

    > Projekt wynalazczy, a nie wynalazek. Nie mam, ale przenosze prawa autorskie.

    To moze powiedz co to jest dokładnie. Bo żeby przenieśc prawa autorskie
    trzeba je najpierw MIEĆ.

    Z twojej wypowiedzi wynika że nie masz zgłoszonego projektu wynalazczego
    ale przenosisz prawa do niego.
    Hmm.. myślałam że informatyk powinien sie umiec wyrażac jednoznacznie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-02-22 13:59:20
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisal w

    > To moze powiedz co to jest dokładnie. Bo żeby przenieśc prawa
    > autorskie trzeba je najpierw MIEĆ.

    Chyba że chodzi o ekspektatywę.

    > Z twojej wypowiedzi wynika że nie masz zgłoszonego projektu
    > wynalazczego ale przenosisz prawa do niego.

    To dość częsta sytuacja, gdy autor opracowania przenosi "na pniu" prawa
    autorskie do przyszłych wyników swojej pracy na zamawiającego.

    > Hmm.. myślałam że informatyk powinien sie umiec wyrażac jednoznacznie.

    Hmm..

    Marta

  • 10. Data: 2003-02-23 00:05:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003, MartaW wrote:

> [...]
    >+ To dość częsta sytuacja, gdy autor opracowania przenosi "na pniu" prawa
    >+ autorskie do przyszłych wyników swojej pracy na zamawiającego.

    Marto, ale IMHO wtedy "sprzedawca" powinien dokonać "zwykłej"
    sprzedaży własności intelektualnej, a nie upierać się że jest
    to sprzedaż patentu :) (a Piotr to wyraźnie osobno wymienił).

    pzdr, Gotfryd