  • 1. Data: 2002-10-04 12:48:14
    Temat: Odliczenie faktur MP
    Od: "Pawel" <l...@p...bajo.pl>

    Witam!
    Odliczenie faktury VAT -MP przez podatnika który nie zadeklarowal MP

    faktura jest nie zaplacona

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-04 18:01:33
    Temat: Re: Odliczenie faktur MP
    Od: "Macio" <m...@p...com>

    No to logicznym by sie wydawało, że nie mozna odliczyć aż do czasu
    zapłacenia. Tak sobie myslę o ile rozumiem istotę instytucji metody kasowej.
    Przepisów jeszcze dokładnie nie studiowałem.

    Macio

  • 3. Data: 2002-10-04 18:04:56
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    dopiero po zapłacie :(

    Pozdrawiam
    Piotr
    freeware http://www.inet.pl/pk/brv.htm

  • 4. Data: 2002-10-04 19:59:34
    Od: "Pawel" <l...@p...bajo.pl>

    Witam ponownie

    > No to logicznym by sie wydawało, że nie mozna odliczyć aż do czasu
    > zapłacenia. Tak sobie myslę o ile rozumiem istotę instytucji metody
    kasowej.
    > Przepisów jeszcze dokładnie nie studiowałem.

    jedank chyba to nie jest tak dokońca albo ja coś przeoczylem

    Art 19 1.Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług , związanych ze sprzedażą
    opodatkowaną
    2. Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w
    fakturach stwierdzających nabycie towarów i usług....
    i tu uwaga!!!!
    3d. Podatnicy, o których mowa w art.10 w ust. 1a-> (podatnicy sprzedający
    wyłącznie produkty rolne...) i 1d-> (mali podatnicy, którzy nie wybrali
    metody kasowej), mogą obniżyć kwotę podatku należnego, o której mowa w
    ust.1, w rozliczeniu za kwartał, w którym otrzymali fakturę......
    /// nie ma mowy o nieodliczaniu faktur niezapłaconych!!!!///
    //dopiero ///
    3e. Podatnicy o których mowa w art. 10 ust 1c ->(mali podatnicy ,którzy
    wybrali metodę kasowa..) mogą obniżyć kwotę podatku należnego, o której mowa
    w ust.1 , w rozliczeniu za kwartał w którym:
    1)uregulowali całą należność wynikającą z otrzymanej od kontrahenta
    faktury.....

    Pozdrawiam
    Paweł