  • 1. Data: 2006-02-18 19:28:06
    Temat: Odliczenie internetu, przez małżonka nie posiadającego dochodu?
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    Mam mały dylemacik:
    Czy jest możliwe odliczenie wydatków poniesionych na internet
    od dochodu małżonka nie posiadającego dochodu?
    Faktury zamiast być wystawione na oboje małżonków
    - zostały wystawione na jednego - tego bez dochodów.
    Czy ulga na internet ma podobny charakter małżeński
    jak ulga np. na remont i modernizację?
    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl

  • 2. Data: 2006-02-19 09:22:55
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Ulga jest na KAŻDEGO z małżonków.
    Ale.... przez pewnien czas była interpretacja, że aby oboje małżonkow mogli
    odliczyc to faktura musi byc wystawiona na OBOJE małżonków. Jednak chyba US
    wycofał się z tej interpretacji.

    Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:dt7ous$ft2$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2006-02-19 11:52:41
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

> [...]
    > odliczyc to faktura musi byc wystawiona na OBOJE małżonków. Jednak chyba US
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    skąd takie informacje? Podziel się żródłem, proszę.

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 4. Data: 2006-02-19 20:38:59
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Jeszcze raz, chodzi mi o to, że odlicznienie wydatków
    internetowych jest od dochodu podatnika, jeżeli jeden z małżonków
    nie ma żadnego dochodu - to czy w rozliczeniu rocznym może odliczyć te
    wydatki od dochodu małżonka posiadającego dochód.
    Faktury wystawione są na małżonka nie posiadającego żadnego dochodu.

  • 5. Data: 2006-02-20 01:12:49
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 19 Feb 2006 20:38:59 -0000, *Piotr Grela (interpio)*
    <news:dtahi0$s3u$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > wydatki od dochodu małżonka posiadającego dochód.
    > Faktury wystawione są na małżonka nie posiadającego żadnego dochodu.

    Przecież małżonkowie rozliczają się wspólnie - na jednym PIT-cie.

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2006-02-20 12:49:51
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    np. PIT-37 poz. 90 dochód po odliczeniu składek
    na ubezpieczenie społeczne = 0 zł.
    W poz. 92 odliczenie od dochodu - wykazane w PIT-O,
    (...) Odliczenie małżonka nie może przekroczyć poz. 90
    Czyli technicznie jak żona podatnika osiągnęła 0 zł.
    dochodu, również 0 zł. może odliczyć.
    Prawnie: tą ulgę może odliczyć podatnik od dochodu.
    Gdyby faktura na internet byłaby wystawiona na małżonka posiadającego dochód
    lub na oboje małżonków - było by OK.

    Do tej pory spotkałem się z dwoma rodzajami wydatków, które można odliczyć
    gdy małżonek nie osiągał dochodu:
    1. wydatki remontowo-budowlane
    2. ulga rehabilitacyjna - w tym wypadku wydatki poniesione
    na osobę niepełnosprawną min. na żonę bez dochodu lub z dochodem mniejszym
    niż 9120zł. odliczał sobie podatnik od własnego dochodu.

    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.za.pl