  • 21. Data: 2011-09-02 12:11:21
    Temat: Re: Odmówienie wpisania nipu do faktury
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-02 13:49, spp pisze:
    > Tyle że od początku operator wterdzi że to _nie_jest_ oferta dla firm. A

    nie autor pisze ze ktos ma mozliwosc zawarcia takiej umowy a sprzedawca
    bredzi ze wtedy vatu nie odliczy z faktury, wiec zalozenie jest proste
    umowa zostanie podpisana z firmą .

  • 22. Data: 2011-09-02 12:11:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Friday, September 2, 2011, 2:01:36 PM, you wrote:

    > I to jest chyba zły przykład, bo sklep nie może odmówić sprzedaży towaru
    > tylko dlatego, że nabywca chce go kupić "na fakturę" dla firmy.

    Już nie może, kiedyś mógł ale to stare, słusznie minione czasy. Ale
    już hurtownia ma prawo odmówić osobie sprzedaży jednej cegłówki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-09-02 12:11:49
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik spp napisał:

    > Telefon za złotówkę będący elementem umowy?

    Czy sądzisz że komukolwiek będzie się chciało składać reklamację dla
    odzyskania tej złotówki?

    (wiem że są tacy który chcieliby dostać nowy telefon lub równowartość
    ceny rynkowej ale skoro go kupili za 1zł...)

  • 24. Data: 2011-09-02 12:12:38
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > I jeszcze uzupełniające: czy jeśli operator zawarł umowę zgodnie z
    > ofertą "niefirmową", to może przestać traktować klienta jak "firmę"?

    na fakturze majac dane do faktury firmowe i na umowie dane klienta jako
    firmy .

  • 25. Data: 2011-09-02 12:12:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-02 14:11, cyklista pisze:

> [...]
    >
    > (wiem że są tacy który chcieliby dostać nowy telefon lub równowartość
    > ceny rynkowej ale skoro go kupili za 1zł...)

    Moim zdaniem _każdy_ któremu nawali telefon będzie chciał go mieć
    sprawnego. Nieważne ile przy tym, kosztował i jaka jest jego rzeczywista
    wartość. A wtedy w dochodzeniu roszczeń są dwie drogi o których pisałem.

    --
    spp

  • 26. Data: 2011-09-02 12:13:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 14:10:16 +0200, Pendrive napisał(a):

    > sorry ale jezeli orange decyduje sie na podpisanie umowy z firma to ma
    > wystawic taka fakture do jakiej zobowiazuje go prawo a prawo zwalnia z
    > nipu tylko osoby nieprowadzace dg inaczej nip na fakturze ma byc.

    Mylisz się. Przytoczyłem ci już w innym poście rozporządzenie zgodnie z
    którym zwolnienie z wpisywania NIP nabywcy dotyczy *wszystkich* faktur za
    usługi telekomunikacyjne. W tym także faktur dla firm.

  • 27. Data: 2011-09-02 12:15:51
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > § 5. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    > najmniej:
    >
    > 2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    > ust. 10 i 11;
    >

    > § 7.2. Faktury wystawiane:
    >
    > 3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii
    > elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    > radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175
    > załącznika nr 3 do ustawy
    >
    > - mogą nie zawierać danych określonych w § 5 ust. 1 pkt 2, dotyczących
> [...]

    hmmm. Troche chory przepis. Czy jezeli zatem wystawca odmowi
    zamieszczenia nipu do odbiorca nie moze z takiej faktury odliczyc vatu
    mimo iz kupowal na firme i podawal pelne dane ?

  • 28. Data: 2011-09-02 12:16:43
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-02 14:13, jureq pisze:

    > Mylisz się. Przytoczyłem ci już w innym poście rozporządzenie zgodnie z
    > którym zwolnienie z wpisywania NIP nabywcy dotyczy *wszystkich* faktur za
    > usługi telekomunikacyjne. W tym także faktur dla firm.

    tak juz widze.

    Dopisalem tam drugie pytanie

  • 29. Data: 2011-09-02 12:20:26
    Od: Mane <m...@g...pl>

    > Już nie może, kiedyś mógł ale to stare, słusznie minione czasy. Ale
    > już hurtownia ma prawo odmówić osobie sprzedaży jednej cegłówki.

    Kiepskie porównanie, problem nie dotyczy sprzedaży jednego czy
    dziesięciu abonamentów :)

  • 30. Data: 2011-09-02 12:21:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-02 14:11, Pendrive pisze:

    > nie autor pisze ze ktos ma mozliwosc zawarcia takiej umowy a sprzedawca
    > bredzi ze wtedy vatu nie odliczy z faktury, wiec zalozenie jest proste
    > umowa zostanie podpisana z firmą .

    Moment, moment ...

    > pisze odnosnie watku z grupy gsm, gosc chcial podpisac na firme umowe z taryfia
    przeznaczona dla osob indywidualnych. \
    > No i konsultant mu w sklepie powiedzial ze nie bedzie mogl odliczyc vatu z takiej
    faktury no i to
    > to moim zdaniem opertor bedzie mial obowiazek tak wystawic fakture by zawierala
    wszystko co potrzebne (bo rozporzadzenie mowi wyraznie kiedy nipu moze nie byc),
    > a niektorzy na tamtejszej grupie twierdzili ze orange nipu wtedy nie wrzuca do
    faktury

    Tak napisałeś. Nie ma żadnej podpisanej umowy z firmą. Czyli cały czas
    jest sytuacja taka o jakiej wspominam - _ktoś_chce_ podpisać umowę na
    _firmę_ na ofertę dla osoby fizycznej a sprzedawca twierdzi że i tak nie
    odliczy VAT-u bo na fakturze nie będzie NIP-u gdyż jest to oferta dla
    konsumentów a nie przedsiębiorstw a w takim przypadku NIP na fakturze
    jest zbędny. Umowa _nie_będzie_ podpisywana z firmą a z osobą fizyczną.

    --
    spp