  • 11. Data: 2003-04-14 16:19:59
    Temat: Re: Odsetki przychodem...?
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    news:b7d8oj$p41$1@news.onet.pl...
    > ale musisz złożyć deklarację za maj i zapłacić
    > spełczene za 1 dzień oraz zdrowotne za cały miesiąc - co innego
    > 'zawieszenie' *z dniem* 1 maja a co innego zawieszenie *od dnia* 1 maja...

    Zaraz zaraz. Na formularzach ZUS ZWUA i ZWPA jest rubryka "od dnia".
    Czy mam wpisac 30 kwietnia by nie placic za maj ?

    > AFAIK: jeśli zawieszasz w ZUS to min. musisz zawiesić w US (zgłosić, że
    > nie prowadzisz lub zawieszasz działalność) - inaczej nie ma 'zawieszenia'...

    No wlasnie nie ma w US zgloszenia, ze nie prowadze czy ze zawieszam !!!
    Albo sie wyrejestrowuje z US, albo nie.
    Sam juz nie wiem...

    GreG

  • 12. Data: 2003-04-14 18:38:30
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od GreG -----###

    > Zaraz zaraz. Na formularzach ZUS ZWUA i ZWPA jest rubryka "od dnia".
    > Czy mam wpisac 30 kwietnia by nie placic za maj ?

    no jeśli *od dnia* to od 1 maja - ale do US nie ma druku i niektórzy
    pisali *z dniem* i wychodziła niezgodność...

    dla mnie albo tu i tu albo nigdzie...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 13. Data: 2003-04-25 20:45:55
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    GreG wrote:
    > No wlasnie nie ma w US zgloszenia, ze nie prowadze czy ze zawieszam !!!
    To do czego, przepraszam, sluzy na NIP-1 rubryka C1, a konkretnie pole
    56-2 "data zawieszenia działalności" i miejsce na date 57?

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 14. Data: 2003-04-25 21:29:12
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Piotr Liskiewicz" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > To do czego, przepraszam, sluzy na NIP-1 rubryka C1, a konkretnie pole
    > 56-2 "data zawieszenia działalności" i miejsce na date 57?

    Tam jest na pewno "zawieszenia"? Rozmawialem wielokrotnie z US i kazdy
    pracownik na wejsciu krzyczy, ze nie ma czegos takiego jak zawieszenie.

    W koncu ustalilem, ze PIT-5 skladam co miesiac taki sam (bo likwidacja
    formalna wiaze sie ze sporzadzeniem klopotliwego remanentu), a VAT-7
    nie skladam w ogole (ale za to maksymalnie przez 10 miesiecy - potem musze
    znow zlozyc).
    Czy potwierdza to zasade, ze co US to inna interpretacja? Jesli to prawda,
    to niezaleznie od rad i opinii bieglych na grupie, trzeba poddac sie
    w kwestiach niejednoznacznych wylacznie interpretacji pani w US pod swoja
    pierwsza literka nazwiska...

    GreG

  • 15. Data: 2003-04-25 22:36:13
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    GreG wrote:
    > Tam jest na pewno "zawieszenia"?
    Tak, tam na 100% jest "data zawieszenia działalności". Jest tam takze
    opis: "Date zawieszenia lub wznowienia dzialanosci nalezy podac tylko
    wowczas, gdy aktualizacja danych nastepuje po zaistnieniu takiego
    zdarzenia.[...]". W US dowiedzialem sie, ze zawiesznie nalezy im zglosic
    do 7 dni od daty zawieszenia wiec sie niby zgadza.

    > Rozmawialem wielokrotnie z US i kazdy pracownik na wejsciu krzyczy,
    > ze nie ma czegos takiego jak zawieszenie.
    Widac w Krakowie jest lepiej niz we Wroclawiu - mam 2 znajomych, ktorzy
    co roku zawieszaja DG na kilka miesiecy. Jeden nawet mial kontrole z US
    w trakcie bycia zawieszonym i wszystko bylo OK.

> [...]
    > formalna wiaze sie ze sporzadzeniem klopotliwego remanentu), a VAT-7
    > nie skladam w ogole (ale za to maksymalnie przez 10 miesiecy - potem musze
    Ja w US otrzymalem informacje, ze po zgloszeniu zawieszenia nie sklada
    sie PIT-5. VAT-7 mozna skladac zerowy lub tez nie skladac.

    > Czy potwierdza to zasade, ze co US to inna interpretacja?
    Dziwne, gdyz druk NIP-1 jest taki sam we wszystkich USach. Zapytaj
    u siebie do czego sluzy ta rubryka o zawieszeniu w NIP-1.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 16. Data: 2003-04-26 05:24:25
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > GreG wrote:
    [...]
    > Widac w Krakowie jest lepiej niz we Wroclawiu - mam 2 znajomych, ktorzy
    > co roku zawieszaja DG na kilka miesiecy. Jeden nawet mial kontrole z US
    > w trakcie bycia zawieszonym i wszystko bylo OK.
    W Krakowie: zawiesilem spolke trzy lata temu, skladalem zeznania zerowe;
    pani z US zadzwonila na tel. domowy, abym zlozyl pismo z prosba o pozwolenie
    na nieskladanie zeznan, bo to dla nich bezsensowna praca - wprowadzanie
    zerowych danych do komputera. I tak juz zostalo. Na razie.
    WSm

  • 17. Data: 2003-04-26 06:50:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    zglosic
    > do 7 dni od daty zawieszenia wiec sie niby zgadza.

    No jasne, że się zgadza. Zawieszenie jest przewidziane
    w ustawie o ryczałcie. Dla kartowiczów tylko.
    Nie wszystkie rubryki z PIT czy NIP dotyczą
    każdego podatnika. Jak nie posiadasz np NIPów
    w innych krajach, to nie wypełniasz jakiejśtam części NIPa.

    W sumie trochę racji mają.
    Zwłaszcza jak pytają Ci od KPiR.

    > Czy potwierdza to zasade, ze co US to inna interpretacja?
    > Dziwne, gdyz druk NIP-1 jest taki sam we wszystkich USach. Zapytaj
    > u siebie do czego sluzy ta rubryka o zawieszeniu w NIP-1.

    A wyjaśnienia przeczytali na druku?
    Tam zawsze było napisane, że datę w tej
    rubryce należy podać w przypadku zaistnienia
    tego zdarzenia. (albo jakoś podobnie)
    Skoro zatem nie było zawieszenia, to należy podać
    bodajże datę rozpoczęcia.

    Mam nadzieję, że pomogłem.
    A co do interpretacji US.
    Faktycznie w każdym inna.
    Niewykluczone, że kary będą jednolite.
    Minister szybko coś wymyśli...

  • 18. Data: 2003-04-26 07:49:54
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    cef wrote:
    > Zawieszenie jest przewidziane
    > w ustawie o ryczałcie. Dla kartowiczów tylko.
    > Nie wszystkie rubryki z PIT czy NIP dotyczą
    > każdego podatnika.
    Czy nie powinno byc wtedy w opisie do pola C1 jednoznacznie napisane,
    ze "data zawieszenia" i "data wznowienia" dotyczy kartowiczow
    albo "dotyczy jesli w poz.81 zaznaczony jest kwadrat 3"?

    > A wyjaśnienia przeczytali na druku?
    > Tam zawsze było napisane, że datę w tej
    > rubryce należy podać w przypadku zaistnienia
    > tego zdarzenia.
    Toz dokladnie o tym mowie - zaistnialo zdarzenie zawieszenia wiec
    date zawieszenia wpisujemy w rubryce :)

    > A co do interpretacji US. Faktycznie w każdym inna.
    Tak na prawde to w zawieszaniu chodzi nie o US a o ZUS. Z punktu
    widzenia US dla KPiR jest zadna roznica czy DG jest zawieszona
    czy nie jest i wysyla sie zerowe deklaracje.

    Pozdrawiam

    Piotrek