  • 1. Data: 2003-04-11 18:18:36
    Temat: wynagrodzenie
    Od: "Ilona" <i...@w...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów

    Pomóżcie mi, jak prawidłowo obliczyć wynagrodzenie z drugiego stosunku
    pracy. W pierwszej firmie jestem zatrudniona na pełen etat i liczę
    standardowo listę płac, natomiast mam problem z drugim swoim stosunkiem
    pracy gdzie zostałam zatrudniona na 1/2 etatu na kwotę 400 zł. Co ze
    składkami ZUSowskimi i z podatkiem od wynagrodzenia, nieukrywam że wychodzą
    mi jakieś bzdury i dlatego prosze o pomoc.

    Pzdr

    Ilcia

  • 2. Data: 2003-04-11 19:59:11
    Temat: Re: wynagrodzenie
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "Ilona" <i...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > składkami ZUSowskimi i z podatkiem od wynagrodzenia, nieukrywam że
    wychodzą
    > mi jakieś bzdury i dlatego prosze o pomoc.

    z drugiej umowy o pracę płaci się NORMALNIE SKŁADKI ZUS, "nienormalnie"
    płaci się podatek - ponieważ kwotę wolną od podatku odlicza się tylko przy
    jednej umowie,
    Co do kosztów uzyskania to IMHO naliczasz normalnie, ale trzeba uważać, jak
    dobrniesz do limitu kosztów rocznych przypadających na więcej niż jeden
    stosunek pracy, trudno mi powiedzieć, czy zaprzestać odliczanie KUP, ale
    jeśli nic się nie zrobi, to w rozliczeniu rocznym trzeba będzie podatek
    dopłacić

    Magda.

  • 3. Data: 2003-04-11 20:21:22
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Podatek nalicz 19% bez kosztów, albo koszty przez 6 miesięcy (bo tyle wynika
    z przepisu). Jeżeli naliczysz koszty to prawdopodobnie braknie ci podatku na
    kasę chorych. A jeżeli braknie to płacisz na kasę ch. tyle ile wyjdzie ci z
    podatku
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-04-11 20:41:18
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > kasę chorych. A jeżeli braknie to płacisz na kasę ch. tyle ile wyjdzie ci
    ---------------------------------------
    Coś jakiś nowości wymyślasz .Jakie 6 miesięcy ?.
    Odpowiedż dla pytającej
    Naliczasz koszty normalne przez cały rok oczywiście w rocznym wyjdzie
    niedopłata ale co w tym złego płacisz podatek prawie po roku a i tak musisz
    roczne rozliczenie zrobić sama bo masz dwa pity.Zus potrącasz normalnie w/g
    stawek..Nie stosujesz tylko ulgi podatkowej bo jest już w poprzdeniej fimie
    .Napewno nie wyjdą ci jakieś dziwadła jak masz też taką sytuację.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-04-11 20:46:51
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > ---------------------------------------
    > Coś jakiś nowości wymyślasz .Jakie 6 miesięcy ?.
    To żadna nowość. Dla wieloetatowców koszty roczne są 150% kosztów
    "normalnych", a więc na całym etacie przez cały rok koszty normalnie a w
    drugiej pracy tylko przez pół roku a to chyba jest 6 miesięcy.
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-04-11 21:20:38
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    > "normalnych", a więc na całym etacie przez cały rok koszty normalnie a w
    > drugiej pracy tylko przez pół roku a to chyba jest 6 miesięcy.
    -----------------------------
    OK nie neguje że to wyjdzie 6 miesięcy tylko z jakiego przepisu wynika taki
    sposób wyliczenia i jaka z tego korzyść
    Wiola

  • 7. Data: 2003-04-12 07:55:04
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > OK nie neguje że to wyjdzie 6 miesięcy tylko z jakiego przepisu wynika
    taki
    > sposób wyliczenia i jaka z tego korzyść
    > Wiola
    To wynika z maks. kwoty kosztówna rok. Np za 2002 koszty z jednego stosunku
    pracy 1155,12 a z wielu 1732,72. Różnica to 577,60 a więc kwota kosztów
    miesięcznych x 6.
    Rozliczając w ten sposób pracownika można mu rozliczyć maksymalną kwotę
    kosztów jaka się mu należy i nie za dużo. A kożyści z tego takie, że przy
    rozliczeniu rocznym pracownik nie musi nic dopłacać (gdyby w drugim zakł
    rozliczone było za dużo kosztów), ani z drugiej strony nie czeka aż mu
    skarbowy zwróci kasę( gdyby ich nie stosował wogóle.)
    PawełJ

  • 8. Data: 2003-04-12 08:43:42
    Od: c...@r...com (ChrisS)

> [...]

    > Rozliczając w ten sposób pracownika można mu rozliczyć maksymalną kwotę
    > kosztów jaka się mu należy i nie za dużo. A kożyści z tego takie, że przy

    Pytanie brzmiało: gdzie jest napisane, że płatnikowi (drugiemu, trzeciemu
    itd.) _wolno_ zaniechać uwzględniania kosztów uzyskania ?

    ChrisS

  • 9. Data: 2003-04-12 08:50:04
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Pytanie brzmiało: gdzie jest napisane, że płatnikowi (drugiemu, trzeciemu
    > itd.) _wolno_ zaniechać uwzględniania kosztów uzyskania ?
    > ChrisS
    No niestety na to nie odpowiem, bo nie wiem. Jakaś dobra dusza z US kiedyś
    mi tak doradziła i tak robię już ze dwa lata.
    Wydaje mi się dość słuszny ten sposób, ale gdzie tak jest napisane nie
    pytajcie...
    pozdrawiam
    PawełJ

  • 10. Data: 2003-04-14 02:56:24
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od pawel J -----###
> [...]
    > mi tak doradziła i tak robię już ze dwa lata.
    > Wydaje mi się dość słuszny ten sposób, ale gdzie tak jest napisane nie

    czyli ja ponowię - zna ktokolwiek podstawę do zaprzestania naliczania
    kosztów w kolejnym zakładzie?

    co zrobić gdy pracownik zwróci się do pracodawcy o nie naliczanie kup?
    odmówić (na jakiej podstawie)?
    nie odliczać (na jakiej podstawie i czy się ktoś przyczepi)?

    PS: proszę nie pisać, że to się podatnikowi opłaca - mówię o przypadku
    kiedy *faktycznie* pracownik składa takie podanie...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...