  • 1. Data: 2003-04-11 19:44:44
    Temat: z serii: odliczenie od podatku
    Od: "pixi" <p...@p...onet.pl>

    witam

    oto seria zapytan o odpiczenia od podatku, kupilem mieszkanie na rynku
    wtorym ale bylo jak od developera, stan zamkniety tylko wiec tak jakbym
    kupil nowe... czy moge odliczyc od podatku:

    1. lazienka - kabina, brodzik, prysznica (panel prysznicowy), sedes, klapa,
    zlew, bateria do zlewu

    2. wszelkie dodatki jak: rury do sedesu, rurki do podlaczenia zlewu, zaciski
    i sruby srubeczki i inne takie

    3. gniazdka - pradowe, pstryczki siwatla, komputeorwe czy teleofniczne

    4. no i kupilem garaz od developera... ale kupilem go tak:
    a. zaplacilem = "oplata za garaz umowa nr xxxx/xx"
    b. prowizja dla posrednika
    teraz przez 3 lata place raty, potem dopiero garaz bedzie moj jak
    skoncze placic te raty
    czy moge sobie cos z tego odliczyc ?

    dobra to na razie tyle...
    pozdrawiam
    przem

  • 2. Data: 2003-04-13 13:17:08
    Temat: Re: z serii: odliczenie od podatku
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik pixi napisał:
> [...]
    > wtorym ale bylo jak od developera, stan zamkniety tylko wiec tak jakbym
    > kupil nowe... czy moge odliczyc od podatku:

    Co to znaczy "jak od dewelopera". Albo kupiłes od dewelopera (rynek
    pierwotny) albo od poprzedniegon właściciela (rynek wtórny).
    Nie ma nic po środku.

    Poza tym nie ma juz ulgi budowlanej, mozna jedynie odliczać odsetki od
    kredytu na pierwsze mieszkanie.

> [...]
    > i sruby srubeczki i inne takie
    >
    > 3. gniazdka - pradowe, pstryczki siwatla, komputeorwe czy teleofniczne

    Jeżeli uznamy że to ulga remontowa to możesz to wszystko odliczyć.

> [...]
    > b. prowizja dla posrednika
    > teraz przez 3 lata place raty, potem dopiero garaz bedzie moj jak

    Na garaz nie ma żadnego odliczenia... no chyba że własnie tam mieszkasz,
    wtedy może wydatki na adaptację ;-)

    > dobra to na razie tyle...

    Jezu, będzie więcej???? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-13 20:37:22
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Co to znaczy "jak od dewelopera". Albo kupiłes od dewelopera (rynek
    > pierwotny) albo od poprzedniegon właściciela (rynek wtórny).
    > Nie ma nic po środku.

    A cesja umowy wstepnej ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-04-14 08:02:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > A cesja umowy wstepnej ?

    I co niby z tego wynika? Umowa wstepna przenosi własności? Od kiedy? To
    tylko zobowiązanie stron do zawarcia w przyszłości transakcji a nie sama
    transakcja.
    Liczy sie faktura i akt notarialny.
    Umowa wstepna to dokument dla Ciebie, dewelopera i tego który rezygnuje
    z mieszkania żeby jeden drugiego nie wyrolował jak zmieni zdanie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-04-14 09:02:27
    Od: "pixi" <p...@p...onet.pl>

    > Co to znaczy "jak od dewelopera". Albo kupiłes od dewelopera (rynek
    > pierwotny) albo od poprzedniegon właściciela (rynek wtórny).
    > Nie ma nic po środku.

    tia.. niepotrzebnie zamieszalem ;-) kupilem na rynku wtornym ;-)

    > Jeżeli uznamy że to ulga remontowa to możesz to wszystko odliczyć.

    o taka odpowiedz mi chodzilo...

    > Jezu, będzie więcej???? :-)

    ano...

    wiec to wiecej jest takie:

    1. kuchnia - kupile nowa kuchnie, wszystkie meble byly robione na wymiar
    wiem wiem - odpowiedz na grupie okolo 5 postow wczesniej... ALE ... tam
    napisano ze moge odliczyc szafke pod zlew i kuchenke ... z tym ze ja mam na
    fakturze jedna pozycje: Sonia stala zabudowa - cena XXX

    czy w takim razie moge odliczyc cala kuchnie ?

    przem

  • 6. Data: 2003-04-14 17:54:15
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > I co niby z tego wynika? Umowa wstepna przenosi własności? Od kiedy? To
    > tylko zobowiązanie stron do zawarcia w przyszłości transakcji a nie sama
    > transakcja.

    A czy ja napisalem, ze cos przenosi ?
    Gdybym sobie, co autor mial na mysli :-)

    Karol