  • 1. Data: 2003-04-11 13:26:53
    Temat: numerowanie dokumentów w KPiR
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    czy jest obowiązek ręcznego, dodatkowego numerowania dokumentów przy
    prowadzeniu KPiR, czy wystarczy układanie ich chronologiszczne w
    segregatorze? Proszę o podst,prawną.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-04-11 13:36:31
    Temat: Re: numerowanie dokumentów w KPiR
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Jarek wrote:

    > czy jest obowiązek ręcznego, dodatkowego numerowania dokumentów przy
    > prowadzeniu KPiR, czy wystarczy układanie ich chronologiszczne w
    > segregatorze? Proszę o podst,prawną.

    Podstawy nie pamiętam, ale kiedyś sam tego szukałem i znalazłem.
    Istnieje obowiązek oznaczenia dokumentu numerem pozycji w KPiR. Pewnie
    jest to \w instrukcji prawadzenia KPiR. Kiedyś w jakimś poradniku
    widziałem też podobny obowiązek dotyczący rejestrów VAT, ale w tym
    wypadku podstawy nie udało mi się znaleźć.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-04-11 16:39:41
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > widziałem też podobny obowiązek dotyczący rejestrów VAT, ale w tym
    > wypadku podstawy nie udało mi się znaleźć.

    przeglądałem Ordynację podatkową, ale nic tam nie znalazłem :(( Może ktoś
    jednak zna podstawę prawną?
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2003-04-11 17:09:57
    Od: "Emilka" <e...@t...net>

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/kpr0123.html

    Rozporządzenie ministra finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów
    Tekst ujednolicony po zmianie z 17 grudnia 2002 r. Stan prawny na 1 stycznia
    2003 roku

    Rozdział 2
    Sposób prowadzenia księgi przez podatników nie będących rolnikami
    § 12 ust.3
    Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    1) faktury VAT, faktury VAT RR, faktury VAT KOMIS, faktury VAT MP, dokumenty
    celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, zwane dalej
    "fakturami", odpowiadające warunkom określonym w odrębnych przepisach, lub
    2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
    operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
    co najmniej:
    a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
    uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
    b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania operacji
    gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza podanie jednej
    daty,
    c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe określenie,
    jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach naturalnych,
    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    gospodarczych
    - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający powiązanie dowodu z
    zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.

    OBJAŚNIENIA DO PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW

    2. Kol. 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisów do księgi.
    Tym samym numerem należy oznaczyć dowód stanowiący podstawę dokonania
    zapisu.