  • 1. Data: 2004-04-06 08:02:42
    Temat: Odszkodowanie a podatek
    Od: "aghata" <a...@p...wprost.pl>

    Witam
    Siegnelam do odpowiedniej ustawy (o podatku dochodowym od osoób fizycznych)
    ale niestety zawilość i odsylacze niewiele rozjaśnily moj dylemat ktory
    kształtuje sie następująco: czy odszkodowanie (wyplacone z polisy sąsiada
    który poczynił szkodę w moim mieszkaniu) w kwocie ok 500zl podlega zgloszeniu
    do właściwego US i opodatkowaniu?

    Dziękuję za podpowiedz

    Agata

  • 2. Data: 2004-04-07 20:48:02
    Temat: Re: Odszkodowanie a podatek
    Od: "N" <n...@b...pl>

    Dobre pytanie! A jak ja otrzymałam odszkodowanie z AC za samochód? Tez mam
    to wykazac w PIT 37?

  • 3. Data: 2004-04-13 15:52:40
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl>

    Użytkownik "aghata" <a...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kształtuje sie następująco: czy odszkodowanie (wyplacone z polisy sąsiada
    > który poczynił szkodę w moim mieszkaniu) w kwocie ok 500zl podlega

    Odszkodowania stanowią przychód do opodatowania, jeśli otrzymano je w
    związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub za szkody dotyczące
    składników majątku związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.

    Marek