  • 1. Data: 2004-02-02 14:13:05
    Temat: Oplaty bankowe
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    czy oplaty bankowe (np. za wyciag lub prowadzenie rachunku) ksieguje sie w
    KH jako uslugi obce, a rozlicza jako koszty rodzajowe?
    Jesli mam niewlasciwy tok rozumowania, to prosze o sprostowanie :)

    Z góry dziekuje za podpowiedz.
    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2004-02-02 17:37:47
    Temat: Re: Oplaty bankowe
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "AM" <p...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > KH jako uslugi obce, a rozlicza jako koszty rodzajowe?
    > Jesli mam niewlasciwy tok rozumowania, to prosze o sprostowanie :)

    ja tak księguję, są to usługi obce.

    Magda

  • 3. Data: 2004-02-02 19:06:57
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    a ja bym stawiał na "pozostałe koszty finansowe" (przy księgach handlowych
    oczywiście)

    Witek

  • 4. Data: 2004-02-02 19:22:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Witek M. napisał:
    > a ja bym stawiał na "pozostałe koszty finansowe" (przy księgach handlowych
    > oczywiście)

    Ale to nie sa koszty finansowe.
    Koszty finansowe to koszty kapitału.
    Obsługa bankowa to nie koszt kapitału. To po prostu usługa jak kazda
    inna. Opłata za prowadzenie konta, opłata za wykonanie przelewu, opłata
    za wystawienie takiego czy innego dokumentu nie ma związku z pozyskaniem
    kapitału.

    A więc rodzajowo usługi obce (funkcjonalnie na ogół koszty
    ogólnozakladowe i zarządu).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-02 20:18:22
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    OK.
    Doczytałem. Faktycznie opłaty za bankowe czynności manipulacyjne księguje
    się Wn "zespół 4 lub 5" i Ma "rachunek bankowy". Mogą być w "usługach
    obcych".

    Witek