  • 1. Data: 2003-05-07 18:38:32
    Temat: Oplaty przy kupnie mieszkania
    Od: "Antoni" <z...@g...pl>

    Witam grupowiczów

    O ile wiem to zwyczajowo kupujacy ponosi opłaty notarialną i od czynności
    cywilnoprawnych przy kupnie mieszkania. Ale ja chciałbym aby te kwote po
    połowie zapłaciły obie strony.
    Czy mozna gdzies znależć informację na ten temat, bo nie wiem za bardzo jak
    przekonać do tego sprzedającego. Czy jakieś przepisy mówią coś o solidarnym
    ponoszeniu kosztów administracyjnych przez obie strony?

    Gdyby ktos znał jakies teksty wyjasniające tę kwestię, to prosze o wskazanie
    na ich zródła.

    pozdarawiam
    Antoni

  • 2. Data: 2003-05-07 19:09:54
    Temat: Re: Oplaty przy kupnie mieszkania
    Od: "Yennifer" <y...@a...pl>

    -- Użytkownik "Antoni" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponoszeniu kosztów administracyjnych przez obie strony?
    >
    > Gdyby ktos znał jakies teksty wyjasniające tę kwestię, to prosze o

    Ustawa z 9 wrzesnia 2000 r o podatku od czynnosci cywilno-prawnych

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_czynnosci_cy
    wilno_prawnych/u000909.d
    oc

    Art. 4 i Art 5
    Obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych ciąży na:
    ..... stronach czynności cywilnoprawnych

    pozdr.
    Yenn

  • 3. Data: 2003-05-08 17:54:18
    Temat: Odp: Oplaty przy kupnie mieszkania
    Od: "Antoni" <z...@g...pl>

    Dziękuje za odpowiedz. A jak jest z taksą notarialną czy to tez mozna
    podzielic na obie strony? Bo to juz nie jest podatek.

  • 4. Data: 2003-05-13 15:48:09
    Od: "Antoni" <z...@g...pl>

    Narzeczona dzwoniła do notariusza i dowiedziała się, ze to kupujacy w
    całosci płaci opłatę od umowy cywilno prawnej przy kupnie mieszkania i że
    tak stanowi prawo i że nie jest to tylko zwyczaj.
    Dlatego nabrałem teraz niepewności czy jest jeszcze jakiś inny przepis
    oprócz ustawy z 9 wrzesnia 2000, który reguluje te sprawy.

    Antoni

  • 5. Data: 2003-05-13 17:48:18
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Dlatego nabrałem teraz niepewności czy jest jeszcze jakiś inny przepis
    > oprócz ustawy z 9 wrzesnia 2000, który reguluje te sprawy.

    IMHO ten notariusz coś ściemnia.
    Zadzwoń do innego :-)

    Pozdrawiam,
    Karol