  • 1. Data: 2007-04-11 15:42:09
    Temat: PIT 1% podatku
    Od: "Janek" <j...@p...wp>

    Mam krótkie pytanie, czy ten 1% podatku który można przekazać na fundacji
    itd. To to jest dokładnie 1% czy może być mniej?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2007-04-11 19:02:37
    Temat: Re: PIT 1% podatku
    Od: Harry <filar_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.fm>

    moze byc mniej, trzeba przekazac to przed zlozeniem pita, w tytule
    przelewu podac nazwe opp i nip jej, w rzeczywistosci i tak nam zwruca ta
    kwote

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2007-04-15 14:28:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@p...wp> napisał w wiadomości
    > Mam krótkie pytanie, czy ten 1% podatku który można przekazać na fundacji itd.
    > To to jest dokładnie 1% czy może być mniej?

    To ja się podepnę :-)

    Czy przy wspólnym rozliczeniu można dać dwie darowizny łącznie do wysokości 1%
    na dwie różne organizacje? Czy to musi być jedna darowizna?

  • 4. Data: 2007-04-15 17:41:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Czy przy wspólnym rozliczeniu można dać dwie darowizny łącznie do
    > wysokości 1% na dwie różne organizacje? Czy to musi być jedna darowizna?

    Ustawa mówi o odliczeniu 1% podatku jeśli dokonano wpłat na rzecz
    organizacji pożytku publicznego ale nie więcej niż kwota wpłat.
    Można wpłacić po 1gr każdej istniejącej instytucji.

    Co do rozliczenia wspólnego, to przecież wyliczony podatek w pozycji 110
    pit-37 jest już podwojony i od tego wyznacza się limit 1% . W ogóle nie ma
    rozróżnienia na osoby. Po prostu rodzina ma prawo darować 1% swojego
    wspólnego podatku.
    Kto to fizycznie wpłacił i na ile organizacji jest bez znaczenia.

  • 5. Data: 2007-04-15 18:51:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kto to fizycznie wpłacił i na ile organizacji jest bez znaczenia.

    mamy po prostu z małżonka odmienne zdanie co do przeznaczenia 1%. jej wpłacę na
    wskazaną przez nią organizacje. Mój na moją i jeden powód kłótni odpadnie. Ale
    nie chciało mi się przekopywać przez prawo, czy czasem nie jest to gdzieś
    zabronione.

  • 6. Data: 2007-04-16 00:30:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > odpadnie. Ale nie chciało mi się przekopywać przez prawo, czy czasem nie

    Możecie sobie wpłacić gdzie chcecie,
    potem policzcie 1% od wyliczonego podatku i zobaczcie czy razem macie na
    tyle dowodów wpłat.
    I problem się rozwiąże.

  • 7. Data: 2007-04-16 05:24:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Apr 2007, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Ale nie chciało mi się przekopywać przez prawo, czy czasem nie jest to gdzieś

    Na razie nie jest. OIDP w planie jest (nie pamiętam czy uchwalone czy
    w projekcie) że obdarowany będzie mógł być tylko jeden.
    Chyba ma to być część pomysłu żeby to US przelewał 1% podatku.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-04-18 20:30:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Na razie nie jest. OIDP w planie jest (nie pamiętam czy uchwalone czy
    > w projekcie) że obdarowany będzie mógł być tylko jeden.
    > Chyba ma to być część pomysłu żeby to US przelewał 1% podatku.

    Mi by to pasowało - ja mam zwroty...

  • 9. Data: 2007-04-19 12:20:12
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Mi by to pasowało - ja mam zwroty...

    To za 3 miesiace masz po prostu wieksze zwroty i tyle - tak czy siak
    przelewac na organizacje TRZEBA (tzn. ustawa mowi, ze mozna)

    Pozdro

    Maseł

    P.S. Andrzej to pewnie i tak wiedzial, ale wsrod znajomych mialem juz
    kilku ktorzy twierdzili, ze do tej pory nie przelewali bo mysleli, ze
    ono nie moga, bo maja zwroty...

  • 10. Data: 2007-04-19 22:13:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maseł napisał(a):

    > To za 3 miesiace masz po prostu wieksze zwroty i tyle - tak czy siak
    > przelewac na organizacje TRZEBA (tzn. ustawa mowi, ze mozna)

    No właśnie... Przelewam, czekam 3 miesiące i US oddaje z powrotem... Jak
    dla mnie bez sensu.