  • 1. Data: 2007-04-16 08:02:51
    Temat: PIT 36
    Od: "remeks" <r...@p...onet.pl>

    Przepraszam za powielenie tematu ale niestety nie kumam problemu
    z PIT 11 (umowa o prace przez cały rok ) firma wykazała że zapłaciła za
    mnie około 1800 podatku zdrowotnego,
    z własnej działalności (obowiązuje mnie tylko zdrowotny) od maja (początek
    działalności) zapłaciłem zdrowotny w wysokości 1183,64 zgodnie z tabelą
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1013
    w PIT 36 jest mowa o granicy 7,75 % i za cholere nie wiem od czego jest to
    liczone, co to jest podstawa wymiaru.
    Łącznie z tytułu podatku zdrowotnego wychodzi kwota 2983,64 i nie jest to
    kwota wyższa niż podatek
    umieszczony w poz. 167 ( zgodnie z tym co jest napisane w objaśnieniach ).
    Czyli co jest dla mnie podstawą wymiaru ?

    Pozdrawiam
    Remeks

  • 2. Data: 2007-04-16 09:44:17
    Temat: Re: PIT 36
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "remeks" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umieszczony w poz. 167 ( zgodnie z tym co jest napisane w objaśnieniach ).
    > Czyli co jest dla mnie podstawą wymiaru ?

    Podstawa wymiaru to podstawa ubezpeiczenia zdrowotnego z tytułu prowadzenia
    działalnosci gospodarczej.
    Znajdziesz ja tu: http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1013
    Wysokosć kwoty z tytułu skąłdki zdrowodnej z DG mozesz także wyliczyć
    korzystając ze wzoru:
    łączna kwota skąłdek zdrowotnych zapłaconych w 2006roku / 8,75% * 7,75%

    Pozdrawiam
    MB

  • 3. Data: 2007-04-16 11:58:58
    Od: "remeks" <r...@p...onet.pl>

    Dzięki o to mi chodziło, bo w 36 nie ma tej informacji że tak jest liczona
    zdrowotnego z tytułu DG, jest to pewne ograniczenie bo płaciło się z DG 8,5
    a w PIT wpisuje
    tylko 7,75 ale i tak po dodaniu zdrowotnego ze stosunku pracy i DG (licząc
    tak jak pisałaś )przynajmniej jest trochę do zwrotu.

    jeszcze raz Dzięki
    Pozdrawiam
    Remeks

  • 4. Data: 2007-04-16 12:10:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    remeks napisał(a):
    > Dzięki o to mi chodziło, bo w 36 nie ma tej informacji że tak jest liczona
    > zdrowotnego z tytułu DG, jest to pewne ograniczenie bo płaciło się z DG 8,5

    Z umowy o pracę tez potrącano ci 8,75% a odliczano 7,75

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2007-04-16 12:21:36
    Od: "remeks" <r...@p...onet.pl>

    > Z umowy o pracę tez potrącano ci 8,75% a odliczano 7,75

    Czyli w PIT 11 z umowy o prace jest wstawiony zdrowotny 7,75 ? czyli już
    pomniejszony ?
    Bo tego nie liczyłem tylko w ciemno przepisałem.

    Remeks

  • 6. Data: 2007-04-16 12:29:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    remeks napisał(a):
> [...]
    > pomniejszony ?
    > Bo tego nie liczyłem tylko w ciemno przepisałem.

    Powinno być wstawione 7,75%
    Dla pewności wystarczy jak od kwoty brutto odejmiesz składki społeczne i
    wynik pomnożysz razy 7,75%
    Może się na groszach różnić od tego co wpisane na picie ale niewiele.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2007-04-16 16:07:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Magdalena B <mdrudausuńto@poczta.onet.pl> w

    > Użytkownik "remeks" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Podstawa wymiaru to podstawa ubezpeiczenia zdrowotnego z tytułu prowadzenia
> [...]

    Przecież w tabeli, którą podał podstawa UZ też jest.

    > Wysokosć kwoty z tytułu skąłdki zdrowodnej z DG mozesz także wyliczyć
    > korzystając ze wzoru:
    > łączna kwota skąłdek zdrowotnych zapłaconych w 2006roku / 8,75% * 7,75%

    Hmmm.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]