  • 1. Data: 2007-04-15 12:00:55
    Temat: Domeny kupione prywatnie a założenie działalności
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Witam
    Planuję założyć własną działalność.
    W tej chwili mam wykupionych kilka domen i planuję kolejną.
    Czy po założeniu działalności gospodarczej będę mógł jakoś sensownie
    "przenieść" te domeny na firmę? Chodzi o wpisanie w koszty późniejszych
    odnowień domen i hostingu, a także rozliczanie dochodów z reklam.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 2. Data: 2007-04-15 13:25:27
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 15 kwi 2007 w liście [news:evt46f$7m5$1@news.onet.pl] Marcin
    Lubojański [k...@o...pl] napisał(a):

> [...]
    > sensownie "przenieść" te domeny na firmę? Chodzi o wpisanie w
    > koszty późniejszych odnowień domen i hostingu, a także rozliczanie

    W nazwa.pl robi się cesję praw. U innych pewnie też.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 3. Data: 2007-04-16 06:32:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Apr 2007, Rafał Wawrzycki wrote:

    > W nazwa.pl robi się cesję praw.

    Hm... "Marcin Lubojański przekazuje prawa do domeny Marcinowi
    Lubojańskiemu"? :) Przecież dla celów cywilnoprawnych to ta
    sama osoba :)
    Rozumiem że idzie o podanie nazwy nabywcy na f-rę, ale chyba
    "cesja" to się nie powinno nazywać.
    Tak dla porządku: czy takie domeny planowalibyście ująć we
    WNiP? IMO nie ma przymusu (aby zaliczyć wydatki związane
    z wykorzystywaniem ich dla celów DG w KUP DG)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-04-16 07:46:46
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > WNiP? IMO nie ma przymusu (aby zaliczyć wydatki związane
    > z wykorzystywaniem ich dla celów DG w KUP DG)

    Nie wiem czy to dużo zmieni ale działalność prawdopodobnie będzie na żonę.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 5. Data: 2007-04-16 13:36:28
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    Ja się zastanawiam nad czymś podobnym obecnie. Chciałbym zarejestrować
    kilka domen (wiadomo - lepiej się spieszyć, póki są wolne), ale mi
    "nie wolno" jeszcze, bo działalność zaczynam za tydzień (nawet jeszcze
    się nie zgłosiłem do US). Mógłbym przeboleć te 40pare złotych (tyle
    VAT wynosi), byle bym mógł za dwa lata odnowić domeny jako firma,
    teraz nie muszę koniecznie wciągać ich w koszta.

  • 6. Data: 2007-04-16 14:24:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.04.2007 DarkStar <p...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > VAT wynosi), byle bym mógł za dwa lata odnowić domeny jako firma,
    > teraz nie muszę koniecznie wciągać ich w koszta.

    Nie ma z tym problemu. Jedyna niedogodność będzie taka, że registrar zmieni
    (powinien przynajmniej) status kontaktu, więc Twoje dane będą widoczne we
    whois domeny.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 7. Data: 2007-04-16 16:36:44
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 16:24, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
    > Nie ma z tym problemu. Jedyna niedogodność będzie taka, że registrar zmieni
    > (powinien przynajmniej) status kontaktu, więc Twoje dane będą widoczne we
    > whois domeny.

    Nie zamierzam ich ukrywać, jak się prowadzi działalność, to nie bardzo
    jest wybór. Wszędzie jestem, każdy może sobie przejrzeć rejestr EDG,
    dane w GUS, itd. :) Muszę zapytać o to bezpośrednio u registrara
    jeszcze. Niby mogę tydzień poczekać, ale panikuję już, że mi ktoś
    domenę wykupi...

  • 8. Data: 2007-04-16 17:00:47
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    Pytałem w SISCO.PL (najtańsze domeny jakie znalazłem, jednocześnie
    spora firma i funkcjonalna strona internetowa - zwracam na to uwagę) -
    mówią, że nie ma problemu z wysłaniem faktury za przedłużenie na firmę
    i przeniesieniem domen.

  • 9. Data: 2007-04-17 16:26:49
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    DarkStar napisał(a):
> [...]
    > spora firma i funkcjonalna strona internetowa - zwracam na to uwagę) -
    > mówią, że nie ma problemu z wysłaniem faktury za przedłużenie na firmę

    Chyba żartujesz z tymi tanimi domenami w sisco?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 10. Data: 2007-04-17 21:34:00
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 17 Kwi, 18:26, Marcin Lubojański <k...@o...pl>
    wrote:
    > Chyba żartujesz z tymi tanimi domenami w sisco?

    Bynajmniej... Nawet sobie mały arkusz w Excelu zrobiłem, porównując w
    trzech tabelach:
    - ceny za dwa lata z uwzględnieniem promocji za pierwszy rok (tam
    gdzie nie ma promocji wpisywałem pełną cenę)
    - ceny za dwa lata bez promocji
    - ceny za przedłużenie na 1 rok

    Wrzuciłem na Google, gdybyś (gdyby ktoś) chciał sobie przejrzeć.
    Porównywałem tylko kilka firm - od razu odrzuciłem te, które miały
    niefunkcjonalną witrynę (nie mogłem doszukać się informacji), bądź
    wyglądały bardzo amatorsko. :P

    http://spreadsheets.google.com/pub?key=pwg7Fq1MApBmS
    4YvdpmsNew&gid=0

    Jeżeli znasz jeszcze jakąś tańszą sensowną firmę, to proszę o info. :)
    Ważna jest dla mnie rejestracja domen .com, .net i .pl na 2 lata z
    późniejszym przedłużeniem na okresy roczne.