  • 1. Data: 2003-03-17 15:40:51
    Temat: PIT 5 za luty 2003
    Od: "KM" <k...@m...pl>

    Trochę się pogubiłem i proszę o pomoc doświadczonych podatników.
    Wypełniając PIT-5 za luty br. od obliczonego podatku odejmuję składki
    zdrowotne za styczeń i luty br. czy tylko te zapłacone do końca lutego (tzn.
    składkę styczniową). Wydaje mi się, że składkę za luty (zapłaconą w marcu)
    odliczę dopiero od podatku marcowego. Dobrze myślę ?

    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-03-17 18:10:18
    Temat: Re: PIT 5 za luty 2003
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > składkę styczniową). Wydaje mi się, że składkę za luty (zapłaconą w marcu)
    > odliczę dopiero od podatku marcowego. Dobrze myślę ?

    W PIT-5 odlicza się zdrowotne "faktycznie" zapłacone. W miesiącu za który
    składasz deklarację więc w marcu złożysz deklarację za miesiąc luty a w
    lutym zapłaciłeś składkę zdrowotną za miesiąc styczeń. Reasumując: za
    deklarację styczniową (PIT-5) odliczyłeś zapłaconą składkę za miesiąc
    grudzień a za deklarację lutową odliczysz składkę za miesiąc styczeń.
    Fajnie pokręcone :)
    Agata

  • 3. Data: 2003-03-17 22:22:10
    Od: "KM" <k...@m...pl>

> [...]
    > deklarację styczniową (PIT-5) odliczyłeś zapłaconą składkę za miesiąc
    > grudzień a za deklarację lutową odliczysz składkę za miesiąc styczeń.

    Działalność mam od 1 stycznia, stąd nie miałem przyjemności z grudniową
    składką...
    Dzięki za wyjaśnienia.

  • 4. Data: 2003-03-18 08:10:24
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Agata wrote:

> [...]
    > Reasumując: za deklarację styczniową (PIT-5) odliczyłeś zapłaconą
    > składkę za miesiąc grudzień a za deklarację lutową odliczysz składkę

    Pamiętaj też, że składkę zdrowotną za marzec masz pełne prawo zapłacić
    np 31 marca i wtedy odliczasz w PIT-5 za marzec składanym w kwietniu. W
    ten sposób płacisz 10 dni przed terminem, ale odliczasz cały miesiąc
    wcześniej. Statystycznie rzecz biorąc to może sie opłacać. W wypadku
    pozostałych składek oprócz zdrowotnej jest to nieopłacalne