  • 1. Data: 2003-03-17 11:47:25
    Temat: PIT37- kara za korekte?
    Od: "Speedd" <s...@w...pl>

    Witam!

    Czy w tym roku coś sie zmieniło w kwestii korekt do zeznania podatkowego?
    Ponoć nie można sobie dowolnie korygowac zeznan? W moim przypadku zupelnie
    wylecialo mi z glowy jedno zlecenie, ktore robilem na poczatku zeszlego roku
    i zlozylem zeznanie 2 dni temu bez uwzglednienia tamtego przychodu. Czy
    Urzad Skarbowy obciąży mnie jakas kara?

    Dzieki za odpowiedz!

  • 2. Data: 2003-03-17 12:23:25
    Temat: Re: PIT37- kara za korekte?
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@w...pl>

    Witam
    Rzeczywiście zaszły zmiany, już nie można przyznać się bezkarnie do błedu,
    naprawić go i po sprawie. Z tego co wiem należy złożyć korektę, oraz "czynne
    wyrażenie żalu" gdzie opisujesz dlaczego zrobiłęś błąd, ewentualnie przez
    kogo i prosisz o łągodną karę :)

    Pozdrawiam Krzysiek(?)

  • 3. Data: 2003-03-17 12:27:23
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > i zlozylem zeznanie 2 dni temu bez uwzglednienia tamtego przychodu. Czy

    Teraz nalezy zlozyc tez pisemne uzasadnienie tej korekty. Co do
    dokladnych szczegolow to poszukaj w google pod haslem "zasada czynnego
    zalu".

    A chocby http://www.iie.home.pl/pismo2.htm

  • 4. Data: 2003-03-17 12:56:18
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > wyrażenie żalu" gdzie opisujesz dlaczego zrobiłęś błąd, ewentualnie przez

    Ejze, ale na tej stronie pisza co innego ...

    http://www.iie.home.pl/pismo2.htm

  • 5. Data: 2003-03-17 14:50:22
    Od: "KaWu" <a...@w...pl>

    --------------
    > Ejze, ale na tej stronie pisza co innego ...
    > http://www.iie.home.pl/pismo2.htm
    -----------
    Właśnie przerabiałem korektę u siebie w US. Wyszła jeszcze większa nadpłata
    niż była. Pani Skarbonka powiedziała że należy złożyć 2 podania:
    1. dlaczego się pomyliłem itd
    2. wniosek o zwrot podatku (+ znaczek skarbowy 5,-)
    gdzie dodała że wniosku nie muszę składać:)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-03-17 18:13:09
    Od: "Mateusz M." <m...@k...poznan.pl>

    Użytkownik "Speedd" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    roku
    > i zlozylem zeznanie 2 dni temu bez uwzglednienia tamtego przychodu. Czy

    Jak mniemam chodzi o zeznanie za 2002 rok...
    Jest jeszcze przed terminem (do konca kwietnia), wiec skladasz i nie
    zalaczasz nic,
    jesli przed terminem korygujesz to takie cos nie jest korekta, a jak
    panienka z okienka sie bedzie upiwrac to wycofaj to co zlozyles poprzednio i
    zloz nowe :)))

    MM

  • 7. Data: 2003-03-17 21:28:19
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz M." <m...@k...poznan.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jesli przed terminem korygujesz to takie cos nie jest korekta, a jak
    > panienka z okienka sie bedzie upiwrac to wycofaj to co zlozyles poprzednio

    -----------------------------------
    MM czy to coś nowego drugi raz składasz deklarcje i to nie jest korektą
    tylko dlatego że robisz to w terminie.Chyba coś przegapiłam ale dla mnie to
    już jest korekta a może musze iść spać?
    Wiola

  • 8. Data: 2003-03-17 23:39:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003, Wioletta Pikorska wrote:

> [...]
    >+ MM czy to coś nowego drugi raz składasz deklarcje i to nie jest korektą
    >+ tylko dlatego że robisz to w terminie.

    IMHO MM wrzucił do jednego worka kilka rzeczy: czy należy składać
    czynny żal (IMHO nie, nie było naciagnięcia Skarbu), wyjaśnienie
    (IMHO jak dalej - czyli tak) i czy to jest korekta.

    >+ Chyba coś przegapiłam ale dla mnie to
    >+ już jest korekta a może musze iść spać?

    Jedno i drugie, IMO. (znaczy: jest koretką i należy iść spać !!)
    Dedukuję po tym, że nachodzi mnie chęć na marudzenie... ;>

    pzdr, Gotfryd :)