eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[PIT] koszty uzyskania przychodu większe niż określone przez US › Re: [PIT] koszty uzyskania przychodu większe niż określone przez US
    From: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [PIT] koszty uzyskania przychodu większe niż określone przez US
    Date: 20 Apr 2006 06:20:41 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > 4) nie otrzymuje świadczeń pieniężnych od organu zatrudnienia lub od
    > biura terenowego Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
    > 5) określa ten zakład pracy jako właściwy do stosowania odliczenia, o
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > którym wyżej mowa, w przypadku gdy równocześnie osiąga od innych
    > zakładów pracy dochody ze stosunku służbowego, stosunku pracy,
    > spółdzielczego stosunku pracy lub wykonywania pracy nakładczej.
    > ---
    >
    > Jeśli tak zrobiła, to IMVHO może mieć kłopot: zaniżenie zaliczek
    > byłoby skutkiem jej fałszywego oświadczenia!

    Gotfryd, co piłeś przed napisaniem tego posta?
    On się pyta o koszty (102,25 miesięcznie odliczane od przychodu), a nie
    "kwotę wolną" (44,17 odliczane od podatku). I jak są cztery zakłady
    pracy to każdy te 102,25 odlicza. Dopiero na Picie rocznym sobie to
    podatnik wyrównuje.

> [...]
    > ponoszonych na budowę nie uznaje sie za "remont lub modernizację".
    > Czyli musi istnieć akt prawny (z prawa budowlanego) ze budynek został
    > uznany za mieszkalny i dopuszczony do używania
    > Pasuje?
    > 2. Musi być "tytuł prawny". Jak np. z umowy przedwstępnej WYNIKA, że
    > prawo do używania PRZYSŁUGUJE przed zakupem (być może po spełnieniu
    > pewnych warunków - wtedy te warunki IMO muszą być spełnione!) no to
    > "tytuł prawny" jest.
    > Też pasuje?
    > Ale jak z niczego NIE WYNIKAŁOBY, że mieszkanie mogło być zajęte

    ULGA ODSETKOWA! Jaki remont i modernizacja?? Reszta zdaje się OK, bo
    żeby odliczyć odsetki też musi być mieszkanie (dokładnie nie wiem, bo
    nie trenowałem).

    pzdr

    Tomek

    Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924