  • 1. Data: 2008-01-22 21:05:58
    Temat: PIT37 wspólnie z malżonkiem, który nie ma żadnego dochodu
    Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl>

    Bardzo prosiłabym kogoś kompetentnego o odpowiedź na pytanie: jedno z
    małżonków nie uzyskalo żadnego dochodu w 2007, drugie z nich pracuje na
    etat. Czy możliwe jest rozliczenie wspólne?

    Anulka

  • 2. Data: 2008-01-22 21:09:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Anulka w <news:fn5llm$hgm$1@news.onet.pl>:

    > Bardzo prosiłabym kogoś kompetentnego o odpowiedź na pytanie: jedno z
    > małżonków nie uzyskalo żadnego dochodu w 2007, drugie z nich pracuje na
    > etat. Czy możliwe jest rozliczenie wspólne?

    Za mało danych.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-01-22 21:12:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

> [...]

    > małżonków nie uzyskalo żadnego dochodu w 2007, drugie z nich pracuje na
    > etat. Czy możliwe jest rozliczenie wspólne?

    Za mało danych. Warunki wspólnego rozliczania są w ustawie oPDoOF.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-01-22 21:17:40
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > etat. Czy możliwe jest rozliczenie wspólne?

    A byliscie małzonkami przez cały rok podatkowy ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-01-22 21:47:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Anulka wrote:
> [...]
    > małżonków nie uzyskalo żadnego dochodu w 2007, drugie z nich pracuje na
    > etat. Czy możliwe jest rozliczenie wspólne?

    tak
    wyjdzie całkiem spory zwrot.

  • 6. Data: 2008-01-22 21:49:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > tak
    > wyjdzie całkiem spory zwrot.

    oczywiscie zakladajac, że nie zachodzi sytuacja w ktorej nie mozecie sie
    rozliczac wspolnie. Sam fakt braku zarobków takowym nie jest.

  • 7. Data: 2008-01-23 07:14:46
    Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości :

    > oczywiscie zakladajac, że nie zachodzi sytuacja w ktorej nie mozecie sie
    > rozliczac wspolnie. Sam fakt braku zarobków takowym nie jest.

    No właśnie o ten zwrot chodzi. Osoby nie maja innych dochodów o którym mówi
    ustawa, tylko z etatu jednego z małzonków. Ustawę przeczytalam. Moga sie
    rozliczac wspólnie, przez cały rok podatkowy są małżeństwem, maja wspólnote
    majątkową.

    Może komuś wpadło w oko jakies uzasadnienie prawne?

    Anulka

  • 8. Data: 2008-01-23 07:40:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Anulka wrote:
> [...]
    > majątkową.
    >
    > Może komuś wpadło w oko jakies uzasadnienie prawne?

    Czy potrzebna Ci jest jeszcze jakaś inna podstawa prawna, poza zapisami
    ustawy o PDOF, którą podobno przeczytałaś?

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-01-23 08:01:10
    Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości

    > Czy potrzebna Ci jest jeszcze jakaś inna podstawa prawna, poza zapisami
    > ustawy o PDOF, którą podobno przeczytałaś?

    W ustawie jest, że jeśli małzonkowie uzyskują dochody moga sie opodatkować
    wspólnie. Pokaz mi proszę ustęp w którym mowa o braku dochodów jednego z
    małzonków.

    Ania

  • 10. Data: 2008-01-23 08:11:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Anulka wrote:

    > W ustawie jest, że jeśli małzonkowie uzyskują dochody moga sie opodatkować
    > wspólnie. Pokaz mi proszę ustęp w którym mowa o braku dochodów jednego z
    > małzonków.

    Czemu się tak "uczepiłaś" tego braku dochodów?

    Spójrz na art. 6 ustęp 2
    Co Ci w nim nie pasuje w odniesieniu do Waszej sytuacji?

    Hint: podleganie obowiązkowi podatkowemu != osiąganie dochodów.

    Piotrek