  • 1. Data: 2003-10-31 07:31:22
    Temat: PIT4 - czy była konieczność złożenia?
    Od: "jarek" <j...@w...pl>

    Czy prowadząc DG (bez zatrudniania pracowników) w momencie
    rozliczenie umowy-zlecenia w roku 2003 jest konieczność składania
    miesięcznych PIT-4 ?

    Jarosław Chybowski

  • 2. Data: 2003-10-31 12:32:50
    Temat: Re: PIT4 - czy była konieczność złożenia?
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    Tak, trzeba złożyć PIT-4 za miesiąc w którym zostały wypłacone pieniądze
    zleceniobiorcy i odprowadza się podatek do US.

    --
    Pozdrawiam,
    Madalta

  • 3. Data: 2003-10-31 22:18:26
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Madalta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak, trzeba złożyć PIT-4 za miesiąc w którym zostały wypłacone pieniądze
    > zleceniobiorcy i odprowadza się podatek do US.

> [...]

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2003-10-31 23:24:50
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    > Tak, trzeba złożyć PIT-4 za miesiąc w którym zostały wypłacone pieniądze
    > zleceniobiorcy i odprowadza się podatek do US.

    ja bardzo przepraszam ale na jakiej podstawie prawnej ???

    Darek SP2BZW

    P.S. ja nie składam PIT-4 w takim wypadku !!!

  • 5. Data: 2003-11-01 03:02:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Nov 2003, Dariusz Stefan wrote:

> [...]
    >+
    >+ ja bardzo przepraszam ale na jakiej podstawie prawnej ???

    A np. takiej, obowiązującej od początku br. i wywałkowanej na
    niniejszej grupie przykładowo tu:

    http://tinyurl.com/t8m6
    - full:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&th=1d5d9c90992994f3&seekm=bi21uv%24mrl%241%40
    atlantis.news.tpi.pl#link61

    ...tu:
    http://tinyurl.com/t8mb
    - full:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&th=d682c2dc643da8dd&rnum=10

    ....oraz jeszcze jeden dziwoląg który wynikł ze zmiany przepisów,
    z zastrzeżeniem że nie wiem czy nie został poprawiony:
    http://tinyurl.com/t8mg
    - czyli:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&th=d09c35aed763ced9&rnum=5

    Wyjątkowym leniom zacytuję z postu Chrissa:
    +++++
    > Mogę wiedziec jaki jest ustalony wzór deklaracji dla płatników
    > okreœlonych w art 41 ustawy?

    Deklaracja PIT-4 (14) - wzór ustalony w treœci załšcznika nr 7
    do rozp. MF z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie okreœlenia
    niektórych wzorów oœwiadczeń, deklaracji i informacji podatkowych
    obowišzujšcych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych
    (Dz.U. Nr 229 poz. 1914) w oparciu o delegację zawartš w art.
    45b p.1) updof. Deklaracja do obejrzenia tu:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_4.pdf .
    Szczególnej uwadze polecam treœć objaœnień poczštkowych: "Podstawa
    prawna" i "Składajšcy" w porównaniu z PIT-4 (13)
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_41.pdf
    wprowadzonym rozporzšdzeniem MF z dnia 20 grudnia 2001 r. (Dz.U. Nr 153
    poz.1755)
    ----

    Przypomnę że "nieskładanie" poprzednio było oparte na tym, że
    co prawda w ustawie był (!) zapis że "składa się wg ustalonego
    wzoru" - tylko wzoru nie było :>

    [...]
    >+ P.S. ja nie składam PIT-4 w takim wypadku !!!

    Oj, Maddy też zawsze wszystkich obgryzała za marnowanie papieru.
    Ale widać ktoś z MF przeczytał na grupie .podatki i postanowił
    "uzupełnić papiery" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-01 12:20:41
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Ja też nie składałem w tym roku PIT-ów 4 z tytułu umów-zleceń,ale US
    przysłał mi pismo,że mam nadpłatę wpodatku
    dochodowym/?/,okazało się,że nie mieli do czego przypasować
    wpłacanych przeze mnie zaliczek na podatek dochodowy z tytułu
    umów -zleceń/ na przelewach jako symbol formularza pisałem PIT 8B
    03R/ i bez żadnych sankcji karnych kazali mi złozyć zaległe PIT-y 4 z
    wyjasnieniami

    -> http://usenet.pomocprawna.info