  • 1. Data: 2002-03-16 13:06:43
    Temat: Re: PIT5
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Ryszard" <b...@z...com.pl> napisał w wiadomości
    news:a70cja$qia$1@news.tpi.pl...

    > No dobra - Ryszard :)
    > W KPiR w kol. pozostale wydatki?
    Tak

    > A nie mozna jej dodac w deklaracji PIT do tych czerech skladek
    odliczanych
    > od dochodu?
    Nie. Składka na Fundusz Pracy nie jest składką na ubezpieczenia,
    wymienione zresztą w deklaracji szczegółowo, i płacisz ją przecież na
    osobnym druku wpłaty czy pol. przelewu. ZUS tylko pośredniczy w
    ściąganiu składki.

    > Caly ZUS odliczam w deklaracji, wiec czy moge FP wpisac w koszty do
    ksiazki?

    FP wyłącznie do książki.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 2. Data: 2002-03-16 16:03:46
    Temat: PIT5
    Od: "Ryszard" <b...@z...com.pl>

    Witam wszystkich.
    Mam jedno proste pytanie, a w zasadzie chcialbym sie upewnic.
    W PIT5 w kol.34 odlicza sie narastajaco skladki na ub. emerytalne,
    chorobowe, rentowe i wypadkowe - czyli za marzec 472,67 dla osob prow. DG, a
    w kol.51 tylko zdrowotne - 100,11 zl. Skladki na fundusz pracy 31,65 zl. nie
    odlicza sie nigdzie. Czy tak?

    Pozdrawiam,
    Ryszard.

  • 3. Data: 2002-03-16 18:23:02
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    > w kol.51 tylko zdrowotne - 100,11 zl. Skladki na fundusz pracy 31,65 zl.

    Kuba

  • 4. Data: 2002-03-16 19:22:40
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ryszard" <b...@z...com.pl> napisał w wiadomości
    > nie
    >

    > Składkę na FP odliczasz w KPiR.

    i tak jest o.k.

    > Kuba

    Podane wysokości składek dotyczą składek za marzec do zapłaty w
    kwietniu.
    Ponieważ w PIT-5 wpisuje się składki z miesiąca faktycznej zapłaty, to
    możesz je tam wpisać dopiero w deklaracji za kwiecień.

    Możesz także składki na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i
    wypadkowe wpisać do książki ( a nie odliczać dopiero w deklaracji )
    już w marcu mimo, że zapłacisz je dopiero w kwietniu ( jeżeli
    stosujesz w książce zasadę memoriału ).

    Składki na zdrowotne zawsze odliczasz w PIT-5 w deklaracji za miesiąc,
    w którym składkę zapłaciłeś.

    pozdrawiam
    Ryszard :)

  • 5. Data: 2002-03-16 21:11:44