  • 1. Data: 2004-12-06 17:40:09
    Temat: POMOCY Wojskowe Biuro Emerytalne
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...plx>

    Otrzymałem w dniu dzisiejszym decyzję z Wojskowego Biura Emerytalnego o
    wypłacie zaległej "zawieszonej" emerytury za 2003 r. /zgodnie z orzeczeniem
    SN III UZP 2/04 z dn. 05.10.2004 w składzie 7 sędziów/ wraz z należnymi
    odsetkami. Z decyzji wynika, że od określonych decyzją kwot zostanie pobrana
    zaliczka na podatek dochodowy oraz składka na ubezpieczenie zdrowotne.
    Czy ktoś zna przepisy regulujące tą sprawę, bo:

    1. W okresie zawieszenia emerytury, nie pracowałem, nie byłem też z winy WBE
    ubezpieczony - czy zatem WBE ma prawo i w oparciu o jakie przepisy pobrać
    ubezpieczenie zdrowotne za tamten okres?

    2. Czy WBE ma prawo doliczyć zaległą, za 2003 r. emeryturę na poczet dochodu
    za 2004 r. i co w przypadku jeśli z ich winy przekroczę próg podatkowy w
    2004 r.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-06 17:55:03
    Temat: Re: POMOCY Wojskowe Biuro Emerytalne
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    dochodu
    > za 2004 r. i co w przypadku jeśli z ich winy przekroczę próg podatkowy w

    na oba pytanie odpowiem chyba tak, ale pewnosci nie mam

  • 3. Data: 2004-12-07 07:06:37
    Od: "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >2. Czy WBE ma prawo doliczyć zaległą, za 2003 r. emeryturę na poczet
    dochodu
    >za 2004 r. i co w przypadku jeśli z ich winy przekroczę próg podatkowy w
    >2004 r.

    Za dochód w PIT, (nie licząc przychodów z działalności gospodarczej), uznaje
    sie środki pieniężne POSTAWIONE DO DYSPOZYCJI podatnika, a więc jeżeli tą
    emeryturę otrzymał pan (fizycznie) w 2004 r., to zalicza się je dodochodu w
    roku 2004, nawet jeżeli dotyczą lat poprzednich.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 4. Data: 2005-01-10 19:51:44
    Od: "bercik" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@w...plx> napisał w wiadomości
> [...]
    dochodu
    > za 2004 r. i co w przypadku jeśli z ich winy przekroczę próg podatkowy w

    ja sie sadze za 1999 rok o emeryture ktora zawiesili zmarlemu ojcu ....
    jakzes ty to wysadzil?
    nie uwazasz ze ogolnie MON przegina?