  • 1. Data: 2005-03-31 02:03:18
    Temat: Plany MF na przyszly rok
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Czego w 2006 się spodziewać w kwestii zwolnień z VAT i kasy małych
    podatników?
    Czy to prawda, że MF planuje ostatecznie zlikwidować zwolnienia przedmiotowe
    z kasy fiskalnej dla tych, którym się jeszcze w tym roku upiekło?

    Jak Waszym zdaniem zmiana ekipy wpłynie na zmianę polityki podatkowej? IMHO
    Obniżenie podatków, uproszczenie systemu, dalsze zmniejszanie szarej strefy.
    Czy to oznacza także wymóg większej kotroli (kasa w każdym WC lub
    przychodni), czy raczej będą zakładać, że mniej obciążony podatnik ma
    mniejszą motywację do oszukiwania i tym samym nie musi używać kasy
    fiskalnej?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 2. Data: 2005-03-31 03:59:38
    Temat: Re: Plany MF na przyszly rok
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > każdym WC lub przychodni), czy raczej będą zakładać, że mniej obciążony
    > podatnik ma mniejszą motywację do oszukiwania i tym samym nie musi

    Polska mentalnośc jest taka, że nawet przy zerowych obciążeniach
    człowiek będzie myślał jak tu zakombinować, wiec na mniejsza kontrolę
    bym nie liczył.
    Po za tym w MF finansów nic się nie zmieni.
    Zmieni się ekipa rządząca, ale ludzie w MF zostaną ci sami.
    Widzisz jakiegoś innego kandydata poza Belką ?
    Polityka będzie kontynuowana.

  • 3. Data: 2005-03-31 07:03:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

    > + Jak Waszym zdaniem zmiana ekipy wpłynie na zmianę polityki podatkowej?

    Właśnie słyszę iż MF podnosi akcyzę na paliwa opałowe do wysokości
    odpowiadającej paliwom napędowym.
    I pewnie będzie standardowo: nikt się nie odważy obniżyć z powrotem.
    Balcerowicz też dobrze gadał - np. o uproszczeniu systemu podatkowego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-03-31 07:11:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Mar 2005, witek wrote:

    > + Polska mentalnośc jest taka, że nawet przy zerowych obciążeniach
    > + człowiek będzie myślał jak tu zakombinować

    Tak OT - coś wczoraj słyszałem w radiu wypowiedzi ministra czy
    wiceministra z okresu afery FOZZ.
    I przyznam iż jasne i proste tłumaczenie ("no bo była okazja
    na wykup długu taniej") mimo uprzedniej (słabej) sugestii
    prowadzącego iż to było "sprzeczne z prawem międzynarodowym"
    przekłada się na jeden tylko sposób.... mianowicie tak
    iż widocznie osłem jestem skoro płacę podatki.
    Z wypowiedzi wychodzi iż skoro "może być taniej" to wszelkie
    takie posunięcia są usprawiedliwione... przestępstwa też :[

    <tłumaczenie na polski>
    Ja rozumiem iż jest afera że ktoś tam okradł Skarb (czyli nas)
    na niewyobrażalną kwotę.
    Ja nie rozumiem dlaczego od XX lat nie ma śledztwa dlaczego ktoś
    śmiał złamać prawo m-narodowe - czyli złamać umowy które .pl
    podpisała.
    <koniec tłumaczenia>

    > + Zmieni się ekipa rządząca, ale ludzie w MF zostaną ci sami.
    > + Widzisz jakiegoś innego kandydata poza Belką ?
    > + Polityka będzie kontynuowana.

    No w końcu MF będzie musiał mieć "poparcie polityczne".
    A zdaje się linia "w ramach OBNIŻANIA wydatków PODWYŻSZYMY
    wpływy" :> ma się dobrze...
    Będzie kolejny "krach a'la Gierek" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-31 12:36:04
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:d2fm1q$807$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Obniżenie podatków, uproszczenie systemu, dalsze zmniejszanie szarej
    > strefy.

    Masz wrazenie, ze szara strefa w RP sie ZMNIEJSZA ??

    marekz

  • 6. Data: 2005-03-31 15:02:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:d2fm1q$807$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Masz wrazenie, ze szara strefa w RP sie ZMNIEJSZA ??

    Tak. Wiele firm rozwija się i legalizuje działalność lub znika z rynku. Ale
    to tylko <1% szarej strefy moim zdaniem. :-)

  • 7. Data: 2005-03-31 15:35:54
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 31 Mar 2005 09:11:14 +0200, w <Pine.WNT.4.60.0503310903330.480@athlon>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Z wypowiedzi wychodzi iż skoro "może być taniej" to wszelkie
    > takie posunięcia są usprawiedliwione... przestępstwa też :[

    No wiesz, każdy kraj skupuje taniej swoje długi, ale jak zwykle wydało się, że
    tylko Polska :))

  • 8. Data: 2005-04-01 10:15:33
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:d2h3mp$bek$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tak. Wiele firm rozwija się i legalizuje działalność lub znika z
    > rynku. Ale to tylko <1% szarej strefy moim zdaniem. :-)

    Mam co pewien czas dostep do roznych danych GUS i raczej nic nie
    wskazuje na zmniejszanie sie szarej strefy w ostatnich
    latach/miesiacach. Owszem, tak jak piszesz, jest sporo wyrejestrowan
    firm, od wielu miesiecy wiecej niz zarejestrowan. Mysle, ze wiekszosc
    z nich przechodzi calkowicie do szarej strefy, bo znaczna czesc tych
    wyrejestrowan jest zapewne spowodowana akcja 'antyzawieszeniowa' zusu.
    :-) Nie zmniejsza sie tez roznica pomiedzy wydatkami a opodatkowanymi
    dochodami gospodarstw domowych. Nie sadze abysmy mieli do czynienia ze
    zjawiskiem zmniejszania sie szarej strefy.

    pozdrawiam, marekz

  • 9. Data: 2005-04-02 02:20:20
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]

    Zapytajcie prof. Zytę Gilowską.

    >Właśnie słyszę iż MF podnosi akcyzę na paliwa opałowe do wysokości
    >odpowiadającej paliwom napędowym.

    W tym na "butelkowany" propan-butan do kuchni domowych
    Ale swoją drogą na Węgrzech podatek (akcyzę?) na olej opałowy
    zrównano z napędowym. Ok. 70% pośredników w handlu paliwami
    zwinęło interes...
    W drugą stronę zrównać się chyba nie da - min. akcyza w UE...

    >I pewnie będzie standardowo: nikt się nie odważy obniżyć z powrotem.

    >Balcerowicz też dobrze gadał - np. o uproszczeniu systemu
    >podatkowego...

    UW (wtedy mniej lewicowa) za Balcerowicza wyszła z rządu bo m.in.
    nie widziała możliwości przeprowadzenia choćby części ustaw
    upraszczających. Teraz okoniem będzie stawał PiS.
    I zmowu "Chcieli dobrze, wyszło jak zwykle..." ?

    Arek

  • 10. Data: 2005-04-02 08:16:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Apr 2005, Arek wrote:

    >+ nie widziała możliwości przeprowadzenia choćby części ustaw
    >+ upraszczających. Teraz okoniem będzie stawał PiS.

    ...wszystko na to wskazuje.

    >+ I zmowu "Chcieli dobrze, wyszło jak zwykle..." ?

    Jeśli ktoś grywa u bookmacherów :> to myślę że można tak obstawiać :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)