  • 11. Data: 2006-01-21 15:48:08
    Temat: Re: Platnosc prywatna karta kredytowa
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    > ...że ja sobie poczytam komentarzy...
    > Na przykład ciekaw jestem, czy jak wskutek niezapłacenia należności
    > kontrahentowi, kiedy na polecenie sądu komornik zajmie ci dom - czy
    > owa pani uzna że trzeba go "wciągnąć na konto".
    > No bo skoro tylko z konta wolno zapłacić... to logiczne, nie ? ;)

    A czy platnosci moze dokonac pracownik swoja prywatna karta platnicza ?
    Wysylam go do sklepu, placi karta i dostaje FV. Nie wolno ?

  • 12. Data: 2006-01-21 18:36:30
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2006 16:48:08 +0100, AD napisał(a):

    > A czy platnosci moze dokonac pracownik swoja prywatna karta platnicza ?
    > Wysylam go do sklepu, placi karta i dostaje FV. Nie wolno ?

    Wolno. To przeciż tak samo jakby kupił za swoje pieniądze i przedstawił w
    kasie firmy rachunek.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 13. Data: 2006-01-21 18:54:44
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wolno. To przeciż tak samo jakby kupił za swoje pieniądze i przedstawił w
    > kasie firmy rachunek.

    No wlasnie, a ta wredna baba z US mowi, ze nie wolno :(

  • 14. Data: 2006-01-22 05:06:06
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2006 19:54:44 +0100, AD napisał(a):

    > No wlasnie, a ta wredna baba z US mowi, ze nie wolno :(

    Nie dość że wredna to jeszcze niedouczona ;))
    --
    Mieczysław
    ----

  • 15. Data: 2006-01-22 22:03:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 22 styczeń 2006 06:06, gdy Mieczysław napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Nie dość że wredna to jeszcze niedouczona ;))

    Moment, ale wykorzystywanie konta osobistego do rozliczeń firmowych jest
    sprzeczne z regulaminami banków oraz bodajże z jakimiś przepisami
    skarbowymi. A więc płatność kartą, jako jedna z form użycia konta, chyba
    również, nie?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2006-01-22 23:09:29
    Od: "jst" <j...@W...wp.pl>

    "Moment, ale wykorzystywanie konta osobistego do rozliczeń firmowych jest
    sprzeczne z regulaminami banków"

    No jest - i co z tego? Który bank nie przyjmie Ci gotówki firmowej za konto
    prywatne na koniec dnia? Co Pani Jadzia na kasie musiałaby powiedzieć? Panie
    Janku nie przyjmę Panu kasy bo jest jej zbyt duzo a poniewaz często Pan
    wpłaca to musi byc to kasa firmowa?. Przelewów tez nie zablokują tylko
    dlatego, że w tytule przelewu napiszesz płatnośc za fakturę. Oprocentowanie
    rorów to często 0 % ( np. w ING ) - dla banków to bliski zera koszt
    pozyskania pieniądza

    pzdr
    j.

  • 17. Data: 2006-01-23 07:47:43
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2006 23:03:54 +0100, Tristan Alder napisał(a):

> [...]
    > sprzeczne z regulaminami banków oraz bodajże z jakimiś przepisami
    > skarbowymi. A więc płatność kartą, jako jedna z form użycia konta, chyba

    Ale płacenie kartą to MZ nie jest wykorzystania konta do celów DG -
    przecież mógłby pobrać gotówkę z bankomatu i zapłacić gotówką.
    Nie popadajmy w paranoję.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 18. Data: 2006-01-23 22:30:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jan 2006, Mieczysław wrote:

> [...]

    ...powiedzmy że to US nie dotyczy...

    ...koniecznością zaliczenia dochodów ubocznych do dochodów
    z DG (ustawa o podatku dochodowym) oraz zgłoszenia go w ZUS i US

    > Ale płacenie kartą to MZ nie jest wykorzystania konta do celów DG -
    > przecież mógłby pobrać gotówkę z bankomatu i zapłacić gotówką.

    Na tej zasadzie to *każdą* płatność można by tak usprawiedliwić:
    "przecież mogłem przelać na to drugie konto i stamtąd zapłacić
    albo gotówkę wziąć".
    Mógł ? - mógł.
    Tu bym stanowiska Tristana bronił: "wykorzystywanie konta" to
    wykorzystywanie konta, forma wykorzystania się nie liczy.

    IMHO:

    > Nie popadajmy w paranoję.

    ...to nie jest paranoja a stwierdzenie faktu!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (oczekujący że oberwie ;))

  • 19. Data: 2006-01-24 04:05:21
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Tu bym stanowiska Tristana bronił: "wykorzystywanie konta" to
    > wykorzystywanie konta, forma wykorzystania się nie liczy.

    Czy ktoś mógłby uprzejmie zwrócić uwagę na fakt, że pytanie dotyczyło
    _karty kredytowej_? Która to karta ma z prywatnym kontem tyle wspólnego,
    że można z niego zrobić przelew, żeby spłacić zadłużenie na karcie.

    pzdr

    Tomek