  • 1. Data: 2007-02-19 22:06:59
    Temat: Podatek - dawny PIT5L
    Od: "bOUNCeErR" <b...@t...pl>

    Witam,

    Prosze tylko na mnie nie krzyczec ale jakos nie moge znalezc
    informacji ostatecznie rozwiewajacych moje watpliwosci. A wiec - DG,
    podatek liniowy.

    Mam przychod 1200 PLN, koszty 579,82 PLN - dochod = 620,18.
    Podatek = 620,18 * 0,19 = 118 (po zaokragleniu)
    Do zaplaty: 118 - 7,75% podstawy ZUS (1970,65) = 0 PLN

    Czy tak jest dobrze???

    Pozdrawiam,
    bOUNCeErR

  • 2. Data: 2007-02-19 22:14:53
    Temat: Re: Podatek - dawny PIT5L
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bOUNCeErR" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Mam przychod 1200 PLN, koszty 579,82 PLN - dochod = 620,18.

    I Tutaj trzeba zaokraglic - podstawa opodatkowania 620 zl

    > Podatek = 620,18 * 0,19 = 118 (po zaokragleniu)

    620*0,19 = 117,80
    i tutaj (chyba) NIE zaokraglamy jeszcze - bo teraz:

    > Do zaplaty: 117,70 - 7,75% podstawy ZUS (1970,65) = 0 PLN

    I tu zaokraglamy, z tym, ze (teoretycznie) od 117,70 nie odejmujemy calego
    7,75% a jedynie 117,70 - tyle tez nalezaloby wpisac na PIT-5L. W koncu mamy
    prawo odliczyc maksymalnie 7,75% podstawy wymiaru ale mozemy mniej. W
    naztepnym miesiacu moze zarobimy wiecej i uda sie odliczyc cale 7,75% :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-02-19 22:16:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > naztepnym miesiacu moze zarobimy wiecej i uda sie odliczyc cale 7,75% :)

    Oczywiscie 117,80 a nie 117,70 :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-02-19 22:33:10
    Od: "bOUNCeErR" <b...@t...pl>

    > Oczywiscie 117,80 a nie 117,70 :)

    Dzieki. Czyli de facto nic nie musze wypelniac, wysylac i co najlepsze
    wplacac? Czy tak?

    Pzdr,
    bOUNCeErR

  • 5. Data: 2007-02-19 22:35:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bOUNCeErR" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Dzieki. Czyli de facto nic nie musze wypelniac, wysylac i co najlepsze
    > wplacac? Czy tak?

    No - na to wychodzi. Rozumiem, ze na wariant kwartalny nie decydujesz sie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-02-19 22:45:02
    Od: "bOUNCeErR" <b...@t...pl>

    > No - na to wychodzi.

    Dzieki za szybka odpowiedz.

    > Rozumiem, ze na wariant kwartalny nie decydujesz sie?

    A moge to zrobic jeszcze teraz? Czy tylko do 20 stycznia? Jesli moge
    teraz to sie zdecyduje, a jakze.

    pzdr,
    bOUNCeErR

  • 7. Data: 2007-02-19 22:50:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bOUNCeErR" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > A moge to zrobic jeszcze teraz? Czy tylko do 20 stycznia? Jesli moge
    > teraz to sie zdecyduje, a jakze.

    Masz na to jeszcze jakies 24h i 10 min - jesli zdecydujesz sie oswiadczenie
    wyslac poleconym na calodobowej poczcie jutro o godz. 23:59:59.
    Jutro ostatni dzien :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-02-19 23:18:56
    Od: "bOUNCeErR" <b...@t...pl>

    > Masz na to jeszcze jakies 24h i 10 min - jesli zdecydujesz sie oswiadczenie
    > wyslac poleconym na calodobowej poczcie jutro o godz. 23:59:59.
    > Jutro ostatni dzien :)

    Dzieki za pomoc i rade. Owszem, wysle z calodobowej bo mam blisko z
    pracy ale nie o 23:59:59. :)))

    Pozdrawiam,
    bOUNCeErR

  • 9. Data: 2007-02-19 23:24:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bOUNCeErR" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Dzieki za pomoc i rade. Owszem, wysle z calodobowej bo mam blisko z
    > pracy ale nie o 23:59:59. :)))

    No - a najlepiej to zlozyc w US :)
    Byle jutro.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-02-19 23:48:56
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości ...

    > No - a najlepiej to zlozyc w US :)
    > Byle jutro.

    sorry, ale CO NIBY ZŁOŻYĆ ???

    nie zauważyliscie że NIE MA już deklaracji PIT-4, PIT-5, PIT-5L ???

    pozdr. Darek SP2BZW