  • 1. Data: 2002-07-04 11:16:51
    Temat: Podatek dochodowy i KRUS
    Od: "Register" <d...@o...pl>

    Witam!
    1. W jaki sposób osoba ubezpieczona w KRUS płaci podatek
    dochodowy.
    2. Czy jeżeli ubezpieczony w KRUS prowadzi DG, to płaci
    podatek dochodowy, tak, jak inne osoby prowadzace DG,
    czy tez ma jakies przywileje.
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2002-07-04 12:38:51
    Temat: Re: Podatek dochodowy i KRUS
    Od: "aro" <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie odpowiem na pytanie z postu. Mam podobne pytania. Chcę rozpocząć
    działalność rolniczą, chodowlę drobiu, ale nie jestem rolnikiem. Nie wiem
    jakie umowy podpisać z rolnikiem z którym rozpoczniemy tą działalność aby
    być pełnoprawnym uczestnikiem przedsięwzięcia a jednocześnie nie zakładać
    S.C. albo Sp. z o.o.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-07-04 15:58:33
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

> [...]
    > dochodowy.
    > 2. Czy jeżeli ubezpieczony w KRUS prowadzi DG, to płaci
    > podatek dochodowy, tak, jak inne osoby prowadzace DG,

    Zasady ubezpieczenia (a więc ZUS lub KRUS) nie mają bezpośrednio związku z
    formą płacenia podatku dochodowego. Decyduje RODZAJ prowadzonej
    działalności - jeżeli jest to działalność rolnicza, to płaci się podatek
    rolny, ewentualnie podatek dochodowy z działów specjalnych produkcji rolnej
    (to może być forma ryczałtowa lub zasady ogólne). Jeżeli prowadzona jest
    działalność gospodarcza pozarolnicza, to podlega ona opodatkowaniu na
    zasadach ogólnych, ryczałtem lub w formie karty podatkowej - nie ma
    znaczenia, czy prowadzi ją rolnik, czy "nie-rolnik". Definicja działalności
    rolniczej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym zamieszczona jest na
    samym początku ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - tekst jest
    bardzo łatwo znaleźć w sieci.

    Tomek

  • 4. Data: 2002-07-09 12:52:07
    Temat: ZUS ----> KRUS
    Od: Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl>

    Czesc,

    a tak a propos, to kiedys w gazecie lubuskiej byla odpowiedz na
    pytanie: czy stajac sie rolnikiem moge przeniesc sie z ZUS do KRUS?

    Nie da rady. Jak juz ktos gdzies kiedys cos zarobil bez wzgledu kiedy
    i ile i mial posrednio kontakt z ZUSem, to juz niestetety do konca
    zycia (czlowieka lub ZUS'u) zostanie z ZUSEm.

    Pepto

    p.s. prosilbym takze na priv (usun USUN w adresie)

  • 5. Data: 2002-07-09 14:09:27
    Temat: Re: ZUS ----> KRUS
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 09 Jul 2002 14:52:07 +0200, w
    <8...@4...com>, Peptulis Amargolis

    > Nie da rady. Jak juz ktos gdzies kiedys cos zarobil bez wzgledu kiedy
    > i ile i mial posrednio kontakt z ZUSem, to juz niestetety do konca
    > zycia (czlowieka lub ZUS'u) zostanie z ZUSEm.

    Nie jest to prawdą -- wystarczy mieć rok karencji i nie podlegać
    ZUS-owi.

  • 6. Data: 2002-07-10 08:24:25
    Od: Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl>

    On Tue, 09 Jul 2002 16:09:27 +0200, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> wrote:

    >Tue, 09 Jul 2002 14:52:07 +0200, w
    ><8...@4...com>, Peptulis Amargolis

    >Nie jest to prawd? -- wystarczy mieć rok karencji i nie podlegać
    >ZUS-owi.

    ktos to potwierdzi, zaprzeczy? Czyli standardowo co urzednik lub
    doradca, konsultant to inna wykladnia.