  • 1. Data: 2002-04-03 08:37:14
    Temat: Podatek naliczony od środków trwałych
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jak wygląda księgowanie podatku naliczonego od zakupionego środka trwałego,
    który jest umarzany stopniowo?
    Czy mogę odliczyć (zaksięgować) podatek od razu w tym samym miesiącu, czy w
    następnym, w który został zakupiony środek trwały?
    A może inaczej się rozlicza podatek naliczony?

    Podaję przykład:
    Zakupiono zestaw komputerowy w 03/2002
    * zestaw komuterowy - netto 3600,00
    * vat naliczony - 792,00
    * brutto - 4392,00

    Bardzo proszę o pomoc i dziękuję.
    Pozdrawiam
    Kubusia

  • 2. Data: 2002-04-03 09:32:28
    Temat: Re: Podatek naliczony od środków trwałych
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > następnym, w który został zakupiony środek trwały?
    > A może inaczej się rozlicza podatek naliczony?

    W VAT-7 jest odpowiednia rubryczka w czesci D3 i D4.
    tam trzeba wpisac "co trzeba"

    Z tego co pamietam, VAT "podlega rozliczeniu" w miesiacy wprowadzenia do
    uzytkowania,
    ale moge sie mylic bo daaawno inc "trwalego" nie kupowalem.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-04-03 09:39:16
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-03 11:32, Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
> [...]
    > uzytkowania,
    > ale moge sie mylic bo daaawno inc "trwalego" nie kupowalem.

    W miesiącu otrzymania faktury lub w następnym! Art. 19 usawy i PTU.
    Nie ma to nic wspólnego z przekazaniem do użytkowania.
    Ten termin jest wazny dla okreslenia momentu rozpoczęcia amortyzacji,
    nie dla VAT.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-03 11:56:02
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    > Nie ma to nic wspólnego z przekazaniem do użytkowania.
    > Ten termin jest wazny dla okreslenia momentu rozpoczęcia

    Oj, Maddy, Maddy
    Art 19 ust 3a mówi wyraźnie o o t r z y m a n i u towaru, a nie
    faktury,
    co nie zmienia faktu, że nie ma mowy o przekazaniu do uzytkowania.
    Ale sama faktura to za mało.

    CEZ

  • 5. Data: 2002-04-04 21:16:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > czy w
    >+ > następnym, w który został zakupiony środek trwały?

    Wedle wszystkich tutejszych dyskusji i zapisu w ustawie
    wolno ci odliczyć "w miesiącu i miesiącu następnym".
    *Każdy* VAT.
    IMO bezpieczniej (!) wcześniej - niech ci coś w "następnym"
    wypadnie i zawalisz zeznanie - wtedy łapiesz się na katastrofę
    pt. "VAT w plecy".
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Z tego co pamietam, VAT "podlega rozliczeniu" w miesiacy wprowadzenia do

    -:)
    Nawet od czasu do czasu pojawia się na grupie wątek pt.
    "zwrot VATu z takiej okazji" -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-04 21:19:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Z tego co pamietam, VAT "podlega rozliczeniu" w miesiacy wprowadzenia do
    >+ uzytkowania,

    Wysłałem poprzednią odpowiedź, przeczytałem twój post raz jeszcze
    i raz jeszcze... i zwątpiłem.
    IMO *w miesiącu zakupu* - przecież wprowadzić do użytkowania
    możesz za pół roku....

    ...jakby komuś chciało się skomentować... (bo pójdę
    spać przed ponownym przeczytaniem ustawy ;)!)

  • 7. Data: 2002-04-04 21:27:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ > Z tego co pamietam, VAT "podlega rozliczeniu" w miesiacy wprowadzenia do
    [...]
    >+ W miesiącu otrzymania faktury lub w następnym! Art. 19 usawy i PTU.

    O, odpowiedź nim zadałem pytanie... ;>
    *Przepraszam* że zaśmieciłem grupę ale "rozplotło" mi wątek
    na drobne :(, a nazbierałem ponad 150 pozycji zaległości
    i nadrabiam :]

    Pozdrowienia, Gotfryd