  • 1. Data: 2008-01-03 18:55:38
    Temat: Podatek od nieotrzymanego wynagrodzenia.
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam, powoli acz nieuchronnie zbliża się czas złożenia PIT. I tu mam
    pytanie, co należy zrobić, gdy ktoś pracował a nie otrzymał wynagrodzenia i
    mało tego, po okresie próbnym nie dostał umowy. Sprawa zostanie skierowana
    do SP, ale pytanie brzmi czy te dochody których nie było należy uwzględnić
    w PIT, a jeśli nie to co należy zrobić gdy one zaistnieją, ustalony
    zostanie stosunek pracy i wypłacone wynagrodzenie?

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 2. Data: 2008-01-03 19:34:12
    Temat: Re: Podatek od nieotrzymanego wynagrodzenia.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Motyliński" <m...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > było należy uwzględnić w PIT, a jeśli nie to co należy zrobić gdy one
    > zaistnieją, ustalony zostanie stosunek pracy i wypłacone

    Przychód istnieje dopiero w chwili _otrzymania_ wynagrodzenia. Czyli,
    jeżeli nic nie otrzymałeś to nie obowiązuje cię pit.
    Przykład inny. Wynagrodzenie za grudzień 2007, wypłacone w styczniu
    2008, jest przychodem (do wykazania w pit) dopiero w roku 2008.

    Czyli, jak nie otrzymałeś kasy, to nie składasz pita.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2008-01-03 19:55:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Nikiel ;-) w <news:fljd4u$hri$1@node1.news.atman.pl>:

    > Przykład inny. Wynagrodzenie za grudzień 2007, wypłacone w styczniu
    > 2008, jest przychodem (do wykazania w pit) dopiero w roku 2008.
    > Czyli, jak nie otrzymałeś kasy, to nie składasz pita.

    A jeżeli koperta leży w szufladzie i czeka, aż się pracownik pofatygfuje?
    (w regulaminie stoi, ze wypłata jest do odbioru i dyspozycji ostatniego dnia
    miesiąca, albo wczesniej, jeżeli ostatni dzień jest "nieroboczy")

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-01-03 20:03:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > A jeżeli koperta leży w szufladzie i czeka, aż się pracownik pofatygfuje?
    > (w regulaminie stoi, ze wypłata jest do odbioru i dyspozycji ostatniego dnia
    > miesiąca, albo wczesniej, jeżeli ostatni dzień jest "nieroboczy")

    Jeżeli koperta leży i czeka to została postawiona do dyspozycji
    pracownika i od tego już się podatek należy.

  • 5. Data: 2008-01-03 20:06:52
    Od: <s...@a...pl>

    > Czyli, jak nie otrzymałeś kasy, to nie składasz pita.

    Jednoczesnie jak dostałeś jakieś pieniądze za pracę, a to nie były one
    odnotowane w papierach, to też wpisujesz do PIT. Szczególnie, jeśli
    skierowałeś sprawę do sądu.