  • 1. Data: 2008-01-03 12:41:53
    Temat: faktura za szkolenie
    Od: "Krzysiek" <g...@p...onet.pl>

    Dostałem fakturę a szkolenie z datą grudniową i jest na niej napisane że
    szkolenie będzie od stycznia do marca.
    Prowadzę PKiR.
    Jak to rozliczyć podatkowo?

  • 2. Data: 2008-01-04 21:56:32
    Temat: Re: faktura za szkolenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jan 2008, Krzysiek wrote:

    > Dostałem fakturę a szkolenie z datą grudniową i jest na niej napisane że
    > szkolenie będzie od stycznia do marca.

    Cisza? :O
    IMO nie ma mowy o fakturze *za* szkolenie! - przecież szkolenia nie było,
    prawda?
    Co najwyżej kupiono bilet, takie prawo majątkowe, które uprawnia do
    przejazdu lub przelotu... wróć, miało być: "odbycia szkolenia" :)
    Mamy "bilet na przyszłoroczne szkolenie". Pytanie czy może on
    mieć formę faktury? W zasadzie prawa majątkowe mogą być sprzedawane,
    a pod VAT podlegają...

    > Jak to rozliczyć podatkowo?

    Sam jestem ciekaw propozycji :)
    Czy zakup prawa majątkowego, którego dokonano z zamiarem przeznaczenia
    na DG, lecz które jeszcze nie zostało zrealizowane, stanowi KUP?
    Czy data uznania za KUP zależy od wybranej metody kasa/memoriał
    (wydatek poniesiony w tym roku, "zużyty" w przyszłym)?

    pzdr, Gotfryd