  • 1. Data: 2008-01-03 23:06:28
    Temat: faktura VAT dla firmy z zagranicy
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Witam,

    przyjechal Pan X z zagranicy (kraje EU) i kupil u mnie pewna rzecz. Z
    racji, ze prowadzi dzialanosc gospodarcza - poprosil o fakture VAT.
    Zgodnie z przepisami musze wystawic mu fakture z cena netto. Czy musze
    dokonac sprawdzenia czy podane dane klienta sa prawdziwe?

    Co w przypadku gdy okaze sie faktura zostala wystawiona a dane Pana X
    sa nieprawdziwe? Popelniam w takim przypadku przestepstwo /
    wykroczenie skarbowe?

    --
    Matt

  • 2. Data: 2008-01-04 09:32:49
    Temat: Re: faktura VAT dla firmy z zagranicy
    Od: <s...@a...pl>

    > przyjechal Pan X z zagranicy (kraje EU) i kupil u mnie pewna rzecz. Z
    > racji, ze prowadzi dzialanosc gospodarcza - poprosil o fakture VAT.
    > Zgodnie z przepisami musze wystawic mu fakture z cena netto.

    Hmm. Jestem zielony w tranzakcjach wewnatrzwspólnotowych, ale mnie
    zaciekawiło: czy naprawdę musisz? Czy dotyczy to tylko tych co mają NIP-UE z
    PL na początku.

  • 3. Data: 2008-01-04 10:32:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mateusz Rutkowski wrote:
> [...]
    >
    > Co w przypadku gdy okaze sie faktura zostala wystawiona a dane Pana X
    > sa nieprawdziwe? Popelniam w takim przypadku przestepstwo /

    Rozumiem, że i Ty i on jesteście zarejestrowani jako podatnicy VAT EU.

    Czy NIP, który Ci podał jest zarejestrowany możesz sprawdzić na przykład
    tu http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.d
    o?selectedLanguage=EN

    Towar odebrał na terytorium Polski czy mu go wysłałeś?
    Jeśli pierwszy przypadek to IMHO niekoniecznie będzie to
    wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.

    Jeśli tą tajemniczą "pewną rzeczą" są dzieła sztuki to też są jakieś
    inne regulacje - o ile dobrze pamiętam.

    Najlepiej spójrz do ustawy - interesuje Cię głównie rozdział 3.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-01-04 18:12:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mateusz Rutkowski wrote:

    > przyjechal Pan X z zagranicy (kraje EU) i kupil u mnie pewna rzecz. Z
    > racji, ze prowadzi dzialanosc gospodarcza - poprosil o fakture VAT.
    > Zgodnie z przepisami musze wystawic mu fakture z cena netto.

    Zgodnie z jakimi przepisami?
    Podaj konkretny artykuł.