  • 1. Data: 2009-09-14 07:02:02
    Temat: Podatek od spadku i zgoda w rodzinie
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Sa rodziny, gdzie zgodnie sie zyje. W takiej rodzinie ojciec przekazal
    kilka lat przed smiercia wszystko corce. Minelo te kilka lat i zmarl.
    Corka nie przeprowadza postepowania spadkowego, bo praktycznie nie ma
    masy spadkowej, poza osobistymi rzeczami ojca.

    Czy ta kobieta jest zobowiazana zlozyc zeznanie do US w sprawie
    nabycia spadku? Jesli tak, co co musi w nim napisac?

  • 2. Data: 2009-09-14 07:05:02
    Temat: Re: Podatek od spadku i zgoda w rodzinie
    Od: spp <s...@o...pl>

    VoyteG pisze:
> [...]
    >

    > Czy ta kobieta jest zobowiazana zlozyc zeznanie do US w sprawie
    > nabycia spadku? Jesli tak, co co musi w nim napisac?

    Hmm, obowiązku nie ma - dopóki nie przeprowadzi sprawy przed notariuszem
    albo sądem.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-09-14 07:11:40
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Wrz, 09:05, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Hmm, obowiązku nie ma - dopóki nie przeprowadzi sprawy przed notariuszem
    > albo sądem.

    w wyzej opisanej sutyacji, to nie przeprowadzi nigdy, bo po co?

    czy US z urzedu za jakis czas zacznie sie zastanawiac forlamnie, czy
    jakis spadek jest?

  • 4. Data: 2009-09-14 08:04:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 00:02:02 -0700, VoyteG napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy ta kobieta jest zobowiazana zlozyc zeznanie do US w sprawie nabycia
    > spadku? Jesli tak, co co musi w nim napisac?

    Rozumiem, że sprawy podatku od darowizny załatwiła zgodnie z prawem? ;)

  • 5. Data: 2009-09-14 08:56:03
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Wrz, 10:04, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Rozumiem, że sprawy podatku od darowizny załatwiła zgodnie z prawem? ;)

    Tak, to bylo kilka lat temu ujete w akcie notarialnym.
    Przez ostatnie lata zycia, formalnie ojciec mieszkal u corki w
    nieruchomosci bedacej juz jej wylaczna wlasnoscia.

  • 6. Data: 2009-09-14 09:15:26
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    VoyteG wrote:
> [...]
    >

    > Czy ta kobieta jest zobowiazana zlozyc zeznanie do US w sprawie
    > nabycia spadku? Jesli tak, co co musi w nim napisac?

    Ja bym w takim wypadku przeprowadził postępowanie i zrzekł się
    spadku, na wypadek ewentualnych rachunków do zapłacenia.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 7. Data: 2009-09-14 09:43:50
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Wrz, 11:15, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:

    > Ja bym w takim wypadku przeprowadził postępowanie i zrzekł się
    > spadku, na wypadek ewentualnych rachunków do zapłacenia.

    Po co?
    Pisalem przeciez ze relacje corka-ojciec ukladaly sie wzorcowo i
    wiadomo, ze nie ma zanych zaleglosci w rachunkach.

  • 8. Data: 2009-09-14 11:15:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009, VoyteG wrote:

    > Po co?
    > Pisalem przeciez ze relacje corka-ojciec ukladaly sie wzorcowo
    > i wiadomo, ze nie ma zanych zaleglosci w rachunkach.

    Odnosiłem wrażenie, że tekst odnosił się do innych *potencjalnych*
    spadkobierców.
    Informacji o tym czy córka jest *jedynym* spadkobiercą zdaje
    się nie było.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-09-14 11:21:56
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Wrz, 13:15, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Odnosiłem wrażenie, że tekst odnosił się do innych *potencjalnych*
    > spadkobierców.

    Wszystkie pytania dotycza sytuacji, gdy corka jest jedyna
    spadkobierczynia

  • 10. Data: 2009-09-14 11:38:11
    Od: Ryszard G <w...@s...pl>

    VoyteG pisze:

    > Tak, to bylo kilka lat temu ujete w akcie notarialnym.
    > Przez ostatnie lata zycia, formalnie ojciec mieszkal u corki w
    > nieruchomosci bedacej juz jej wylaczna wlasnoscia.
    wszelkie darowizny przed upływem 10 lat zalicza się do masy spadkowej.