  • 1. Data: 2004-01-05 16:08:20
    Temat: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    przeszukalem archiwum ale, albo zle szukalem, albo faktycznie nikt nie mial
    takiego problemu.
    Chce sprzedac mieszkanie (mam je mniej niz 5 lat), sprzedam je za okolo pol
    roku (mam nadzieje), juz wzialem kredyt na zakup domu, akt notarialny zakupu
    domu bedzie podpisywany za okolo miesiac. Tak wiec jednoczesnie bede
    wlascicielem dwoch nieruchomosci. Pieniadze ze sprzedazy mieszkania w
    zasadzie od razu chce przeznaczyc na splate duzej czesci kredytu. Czy w
    takim wypadku to jest wydatek na zaspokojenie moich potrzeb mieszkaniowych i
    nie bede zobowiazany do zaplacenia 10% podatku?

    Pozdrawiam,
    Tomek
    t...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-01-05 17:09:24
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

> [...]
    > takim wypadku to jest wydatek na zaspokojenie moich potrzeb mieszkaniowych
    > nie bede zobowiazany do zaplacenia 10% podatku?

    Za Gazeta Prawna nr 250 (1106) 24-28 grudnia 2003 str. 6-7:

    "W 2003 r. istnialo ograniczenie w przypadku zwolnienia przychodow ze
    sprzedazy nieruchomosci, przekazanych na splate kredytu mieszkaniowego. Od
    opodatkowania zwolnione byly przychody ze sprzedazy nieruchomosci,
    przekazane na splate zaciagnietego wczesniej kredytu , pod warunkiem, ze
    kredyt zaciagniety byl nie wczesniej niz 24 miesiace przed data sprzedazy.
    Ograniczenie to znika z dniem 1 stycznia 2004 r. Przychody uzyskane po tej
    dacie moga byc przekazane na splate kredytu, bez wzgledu na to kiedy zostal
    on zaciagniety i nie utraca prawa do zwolnenia z opodatkowania 10%
    podatkiem."

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 3. Data: 2004-01-06 08:11:20
    Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl>

    [...]
    > Za Gazeta Prawna nr 250 (1106) 24-28 grudnia 2003 str. 6-7:
    > pozdrawiam,
    >
    > Marcin K.

    Wielkie dzieki, uspokoiles mnie.
    pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2004-01-06 10:16:33
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Tomek B wrote:

    > [...]
    >
    > Wielkie dzieki, uspokoiles mnie.
    > pozdrawiam,
    > Tomek

    Nalezaloby sie jeszcze zastanowic, czy nie nastapi "utrataulgi"
    budowlanej. tez w prawnej (ale ne pamietam daty) bylo,
    ze kwoty ktora jest "przeznaczona na zaspokojeniepotrzeb miezkaniowych"
    niewlicza sie do tycy od ktorych rzysluguje ulga budowlana..19%.

    Boguslaw