  • 1. Data: 2007-08-15 07:39:24
    Temat: Podatek od środków transportu
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ostatnio wyczytałem w necie, że jest jakiś podatek od środków transportu w
    firmie. Mam w DG Renaulta Kangoo z kratką. Zarejestrowany na 4 osoby. Vat
    odliczałem tylko częściowo przy zakupie a od paliwa wcale nie.
    Mam się już bać, czy nie?
    Jacek

  • 2. Data: 2007-08-15 08:17:55
    Temat: Re: Podatek od środków transportu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:
    > Ostatnio wyczytałem w necie, że jest jaki? podatek od ?rodków
    > transportu w firmie. Mam w DG Renaulta Kangoo z kratk?.
    > Mam się już bać, czy nie?

    Powinieneś się bać, ale zupełnie czegoś innego :-)

    Nie podejrzewam, żeby DMC tego Renault przekraczała 3,5t,
    więc o podatek od środków transportu raczej się nie martw.

    Ale pewnie zapomniałeś o sprawozdaniach do urzędu
    z racji zużywanego paliwa. Nie sądzę, żebyś zużywał tyle, żeby była opłata
    z tego tytułu (opłata za korzystanie ze środowiska),
    ale pewnie pierwszy raz o tym słyszysz?

    No i pewnie za radyjko w aucie też abonamentu nie płacisz prawda?

  • 3. Data: 2007-08-15 11:01:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:f9uctn$qhs$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Powinieneś się bać, ale zupełnie czegoś innego :-)
    [...]
    > Ale pewnie zapomniałeś o sprawozdaniach do urzędu
    > z racji zużywanego paliwa. Nie sądzę, żebyś zużywał tyle, żeby była opłata
    > z tego tytułu (opłata za korzystanie ze środowiska),
    > ale pewnie pierwszy raz o tym słyszysz?

    Napieraj dalej -- jakieś konkrety w stylu Dz.U. Odkąd znieśli obowiązek
    wpisywania do VAT-7 wydatków na paliwo, to przestałem śledzić ;-)

    > No i pewnie za radyjko w aucie też abonamentu nie płacisz prawda?

    5. Niezależnie od liczby odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych
    używanych przez:
    1) osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub w samochodzie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^
    stanowiącym ich własność,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    - uiszcza się tylko jedną z opłat, o której mowa w ust. 3.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-08-15 11:30:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Napieraj dalej -- jakieś konkrety w stylu Dz.U.

    Konkrety to w ustawie.
    DU 62/2001 poz 627
    A beletrystyka jest tutaj:

    http://www.wrotapodlasia.pl/pl/ochrona_srodowiska/pr
    awo/oplaty_infpodst_dis.htm

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > [...]
    > - uiszcza się tylko jedną z opłat, o której mowa w ust. 3.

    A to i racja, choć podejrzewam, ze coś zmienili ostatnio
    z definicją gospodarstwa, albo przynależności odbiornika,
    bo do niedawna upierano się, że jest obowiązek drugiej opłaty
    także dla osób fizycznych.
    A jak już się czepiamy :-), to autor napisał tylko, że ma auto w DG.
    Może nie jest to działalność w formie jednoosobowej działalności
    osoby fizycznej? :-)

  • 5. Data: 2007-08-15 13:45:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:f9uoer$35o$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Konkrety to w ustawie.
    > DU 62/2001 poz 627
    > A beletrystyka jest tutaj:
    > http://www.wrotapodlasia.pl/pl/ochrona_srodowiska/pr
    awo/oplaty_infpodst_dis.htm

    Jedno i drugie to niesamowity bełkot, szkoda, że nie ma opłaty za starte
    opony w odniesieniu do przejechanych kilometrów... ;-)

    No ale wracając do opłat i sprawozdań:

    Art. 286. 1. Podmiot korzystający ze środowiska w terminie wniesienia opłaty
    przedkłada marszałkowi województwa wykaz zawierający informacje i dane, o
    których mowa w art. 287, wykorzystane do ustalenia wysokości opłat.

    [...]

    Art. 289. 1. Nie wnosi się opłat z tytułu tych rodzajów korzystania ze
    środowiska spośród wymienionych w art. 273 ust. 1, których kwartalna
    wysokość, z zastrzeżeniem ust. 2, nie przekracza 25% najniższego
    wynagrodzenia za pracę pracowników, obowiązującego w dniu 30 września roku
    poprzedniego, określonego na podstawie odrębnych przepisów.
    2. Sejmik województwa może, w drodze aktu prawa miejscowego, uchwalić
    podwyższenie wartości procentowej, o której mowa w ust. 1, jednak nie więcej
    niż do 50%.

    Czyli do jakichś 230PLN/kwartał w 2007 opłat nie ponosi się, a skoro tak to
    IMHO nie ma terminu wniesienia opłaty i w zwiazku z tym terminu
    przedłożenia odpowiedniego wykazu :-)

    > A to i racja, choć podejrzewam, ze coś zmienili ostatnio
    > z definicją gospodarstwa, albo przynależności odbiornika,
    > bo do niedawna upierano się, że jest obowiązek drugiej opłaty
    > także dla osób fizycznych.

    Nie wnikam ;-)

    > A jak już się czepiamy :-), to autor napisał tylko, że ma auto w DG.
    > Może nie jest to działalność w formie jednoosobowej działalności
    > osoby fizycznej? :-)

    Ba, w DG to równie dobrze może oznaczać w Dolnej Grupie (duża wiocha przy
    drodze nr 1) ;-)))

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2007-08-15 14:29:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Jedno i drugie to niesamowity bełkot

    > Czyli do jakichś 230PLN/kwartał w 2007 opłat nie ponosi się, a skoro
    > tak to IMHO nie ma terminu wniesienia opłaty i w zwiazku z tym
    > terminu przedłożenia odpowiedniego wykazu :-)

    Interpretacja prawna co do terminu
    jest zapewne różna od Twojej - tzn termin wniesienia opłaty
    jest terminem, nawet jeśli nic nie płacisz.
    Zatem sprawozdanie się należy.
    Niewielka analogia, ale podobnie z deklaracją VAT
    - nie wychodzi Ci np podatek do zapłaty,
    ale deklarację składasz.

    Ja nie wnikam w szczegóły.
    Urząd Marszałkowski i bez moich
    (i jak sądze tysięcy podobnych) sprawozdań
    przekroczył swoją krytyczną wielkość z praw Murphy'ego

  • 7. Data: 2007-08-15 19:49:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

> [...]

    podwyższenie wartości procentowej, o której mowa w ust. 1, jednak nie więcej

    Czyli do jakichś 230PLN/kwartał w 2007 opłat nie ponosi się (stawka dla
    osobowych to 13,21 za tonę noPB [jakieś 1300 litrów] ), a skoro tak to
> [...]

    > z definicją gospodarstwa, albo przynależności odbiornika,
    > bo do niedawna upierano się, że jest obowiązek drugiej opłaty

    Nie wnikam ;-)

  • 8. Data: 2007-08-15 20:10:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:f9v2u9$ri7$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Interpretacja prawna co do terminu
    > jest zapewne różna od Twojej - tzn termin wniesienia opłaty
    > jest terminem, nawet jeśli nic nie płacisz.

    No.. odsetki tez od tej daty sie nalicza :P)

    > Zatem sprawozdanie się należy.
    > Niewielka analogia, ale podobnie z deklaracją VAT
    > - nie wychodzi Ci np podatek do zapłaty,
    > ale deklarację składasz.

    Tylko dlaczego mamy brać VAT jako przykład a nie podatek od spadków i
    darowizn ;>

    > Ja nie wnikam w szczegóły.
    > Urząd Marszałkowski i bez moich
    > (i jak sądze tysięcy podobnych) sprawozdań
    > przekroczył swoją krytyczną wielkość z praw Murphy'ego

    Ja Cię serdecznie zapraszam do czyszczenia moich LCD, i nie musisz składać
    żadnych deklaracji, kiedy będziesz, wtedy wyczyścisz -- UWAGA: ilość LCD się
    może zwiększyć :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]