  • 1. Data: 2004-04-22 13:20:12
    Temat: Podatek od środków trwałych
    Od: "dogget" <d...@g...pl>

    Witam !!

    Mam pytanie: czy w tym roku jest zniesiony podatek od srodkow trwalych ??
    slyszalem ze cos takiego jest mozliwe. Jezeli tak, to na jakiej podstawie i
    gdzie szukac o tym informacji ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-22 14:46:37
    Temat: Re: Podatek od środków trwałych
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 22 Apr 2004 13:20:12 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo.podatki, dogget
    napisał(a):

> [...]
    > slyszalem ze cos takiego jest mozliwe. Jezeli tak, to na jakiej podstawie i

    A jaki to jest podatek od środków trwałych ????
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-04-22 15:33:56
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > A jaki to jest podatek od środków trwałych ????
    A znane Ci są pojęcia podatku od wzbogacenia, drogowego? A może lata mu się
    pomyliły i w zeszłym roku trza było płacić dywidendę? A były takie czasy, że
    część amortyzacji do budżetu się wpłacało ....

  • 4. Data: 2004-04-22 15:34:33
    Od: "dogget dogget" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> napisał(a):

    > A jaki to jest podatek od środków trwałych ????

    tzn.chodzi mi o taką rzecz -rok temu kupiłem budynek - jako srodek trwały -
    prowadziłem firme handlową niecały rok czasu i teraz sprzedałem ten pawilon i
    zawiesiłem działalnosc i muszę odprowadzic 19 % podatku od ceny uzyskanej za
    ten pawilon - a słyszałem że w tym roku jest jakis przepis czy tez kruczek w
    przepisach że od środków trwałych nie jest pobierana 19% stawka.Pawilon byl
    kupiony bez Vat-u a te 19% to jest dla mnie poważna suma

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-04-22 16:53:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004, dogget dogget wrote:
> [...]
    >+ ten pawilon - a słyszałem że w tym roku jest jakis przepis czy tez kruczek w
    >+ przepisach że od środków trwałych nie jest pobierana 19% stawka.

    Była taka "dziura w przepisie", po raz kolejny do podpisu poszedł
    tekst z "poprawionymi literówkami" :> (...za co "nie ma winnych").
    Formalnie łamiąc przepisy (podatek dochodowy nie może być
    "podwyższany" później niż 31.XI roku poprzedniego) w grudniu
    poszła do Sejmu nowelizacja.
    Wątpię żeby udało ci się dojść aż do TK z zaskarżeniem tego
    przepisu, jako iż "łamał wszelkie zasady współżycia społecznego"
    pozwalając czasami nie płacić podatku od części dochodu
    z części wartości amortyzacji :] - acz nie pamiętam czy
    dotyczyło to *zamortyzowanej* czy *niezamortyzowanej* części
    wartości ST.

    Natomiast nie wypowiadam się co do prawidłowości wyznaczenia
    wartości podatku - idę sobie a nie mam zdrowia sprawdzać jak
    jest z twoją nieruchomością. Jakby to NIE była nieruchomość
    to podatek by się należał z uwzględnieniem jaka część
    amortyzacji poszła w KUP ! znaczy: byłby *tylko* od tego
    co *zostało* zamortyzowane - ale przy nieruchomościach są
    same wyjątki, to może kto inny...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-23 10:26:11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    pisarz wrote:

    > A znane Ci są pojęcia podatku od wzbogacenia, drogowego? A może lata mu
    > się pomyliły i w zeszłym roku trza było płacić dywidendę? A były takie
    > czasy, że część amortyzacji do budżetu się wpłacało ....

    jak zwykle pytanie do wrozki i rozne polkije i SQ[...] beda sie czepiac
    ale ciodpowiem..

    Nie ma czeos takiego jak "podatek od wzbogacenia" "podatek od srodkow
    trwalych".

    Jest natomiast DOCHOD ze sprzedazy ST i on w DG po prostu sumuje sie
    z innymi dochodami. (patrz - ustawa o pit)

    jak sugerwal Godfryd BYC MOZE chodzi Ci o sprawe ze zgubionym
    ogonkiem od ą..
    powodowalo owo zgubienie, iz zamiast dodawac przy obliczaniu
    dochodu ze sprzedazy ST sume odpieosw amortyzacyjnych odejmowalo sie ja.
    Poniewaz ROWNIEZ odejmuje sie cene zakupu to wychodzilo,
    ze ksiegowo wychodzila strata zamiast dochodu przy sprzeazy ST.

    Jako oczysito omylko "poprawiono to nowelizacją".

    Boguslaw