  • 1. Data: 2005-05-01 14:43:50
    Temat: Podatek zaplacony w USA a PIT-36
    Od: "John Doe" <x...@K...pl>

    Witam

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza
    Wiekszosc moich dochodow pochodzi z zagranicy
    jedna z firm w USA zaplacila za mnie podatek federalny w stanach w wysokosci
    10%

    Czy przy rozliczeniu w PIT-36:
    1.moge odliczyc podatek zaplacony w stanach wpisujac go do pozycji 167?
    2. musze "gdzies" rozgraniczyc dochody za ktore zostal juz zaplacony podatek
    od pozostalych. Pozycja 162?
    3. Czy w pozycji 162 "dubluje" ten dochod?

    moze ktos juz przez to przechodzil
    z gory dziekuje za wszelka pomoc
    pozdrawiam
    Jasiek D.

  • 2. Data: 2005-05-02 05:23:01
    Temat: Re: Podatek zaplacony w USA a PIT-36
    Od: "WieN" <w...@o...pl>

    Użytkownik "John Doe" <x...@K...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podatek
    > od pozostalych. Pozycja 162?
    > 3. Czy w pozycji 162 "dubluje" ten dochod?

    W pozycji 162 wpisuje się dochód brutto minus diety (przerabiałam to przy
    rozliczeniu zWłoch , jest to 30x42Euro)
    na money.pl znajdziesz dietę dla USA
    podatku zapłaconego nie wpisuje się , chyba że w poz.167 - zgodnie z
    wymienioną ustawą

  • 3. Data: 2005-05-02 12:21:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    WieN wrote:

    > W pozycji 162 wpisuje się dochód brutto minus diety (przerabiałam to przy
    > rozliczeniu zWłoch , jest to 30x42Euro)

    30 * 46 $

  • 4. Data: 2005-05-02 19:36:46
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wiekszosc moich dochodow pochodzi z zagranicy
    > jedna z firm w USA zaplacila za mnie podatek federalny w stanach w wysokosci
    Z zagranicy , dochodów itp.
    Nie wiem czy ;
    Tylko z USA ?
    Tylko z DG?

> [...]
    > od pozostalych. Pozycja 162?
    > 3. Czy w pozycji 162 "dubluje" ten dochod?

    Teoretycznie, uzyskując dochody w różnych państwach możesz mieć do
    zastosowania kilka metod rozliczenia zgodnych z umowami o unikaniu podw.
    opodatkowania.Brak danych do udzielenia stosownej odpowiedzi.Brak inf. o
    żródle dochodu i krajach w których zarabiasz.
    Jeżeli tylko z USA to 162 nie,167tak itd...
    Pzdr-Kriss

  • 5. Data: 2005-05-03 15:46:07
    Od: "John Doe" <x...@K...pl>

    > Z zagranicy , dochodów itp.
    > Nie wiem czy ;
    > Tylko z USA ?
    > Tylko z DG?

    Wszystkie dochody sa w ramach prowadzonej DG,
    Wpisywane do mieisac do KPiR i odprowadzany podatek dochodowy

> [...]
    > żródle dochodu i krajach w których zarabiasz.
    > Jeżeli tylko z USA to 162 nie,167tak itd...

    Zrodlem dochodu jest sprzedaz oprogramowania (a dokladniej to udzielenie
    licencji).
    Dochody mam w roznych panstwach, ale akurat jednej firmie "zachcialo sie"
    odprowadzic 10% podatku w USA.
    W tym roku jeszcze dojda Chiny, ale problem z rozliczeniem tego w kraju bede
    mial dopiero za rok :))

    PIT juz wypelnilem, wiec troche za pozno na rady (pewno zostane wezwany) -
    ale wszelkie sugestie sa mile widziane
    Pozrawiam
    Jasiek.D

  • 6. Data: 2005-05-03 17:20:14
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Wszystkie dochody sa w ramach prowadzonej DG,
    > Wpisywane do mieisac do KPiR i odprowadzany podatek dochodowy
    To upraszcza sprawę.
> [...]
    > licencji).
    > Dochody mam w roznych panstwach, ale akurat jednej firmie "zachcialo sie"
    Nie jest to zachcianka tylko obowiązkowy podatek "u żródła" - stosuje się go
    także u nas w odniesieniu do "licencji".
> [...]
    > mial dopiero za rok :))
    >
    > PIT juz wypelnilem, wiec troche za pozno na rady (pewno zostane wezwany) -
    Wszystko zależy od tego co wpisałeś.Powinno to wyglądać tak;
    1.Wszystkie przychody z DG (łącznie z tymi z USA),koszty,zapłacone zaliczki(te
    które Ty wpłacałeś) wykazujesz w rubr. od 47 do 51 .
    2.Obliczasz podatek w rubryce 165 ,
    3. do rubryki 167 wpisujesz przeliczony na zł podatek potrącony w USA i po
    odjęciu od kwoty z poz.165 wykazujesz w 169.
    4.Dalej jak zwykle.
    Nie ma tu mowy o innych KUP niż wykazane i obliczone w KPiR(DG)
    Na "korektę" jest czas.Powinieneś dysponować stosownym drukiem IFT przekazanym
    Ci przez firmę z USA do okazania w US .
    Pzdr-Kriss.

  • 7. Data: 2005-05-04 11:54:31
    Od: "John Doe" <x...@K...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie ma tu mowy o innych KUP niż wykazane i obliczone w KPiR(DG)
    > Na "korektę" jest czas.Powinieneś dysponować stosownym drukiem IFT

    Dziekuje Tobie bardzo za pomoc
    Zrobiłem tak jak mówisz,, tylko (jak teraz się okazuje) niepotrzebnie
    wpisalem (zdublowalem) do rubryki 162 ("Dochody osiagniete za granica...")
    tą część dochodów od której zostal juz zaplacony podatek w USA

    Druk IFT? Jedynie dostalem "Form 1042-S" - moze wystarczy do okazania w US.
    Mam nadzieje, ze w ogóle mnie nie wezwą :)
    jeszcze raz dziekuje
    i pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-05-04 14:21:18
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Dziekuje Tobie bardzo za pomoc
    Nie ma sprawy
    > Zrobiłem tak jak mówisz,, tylko (jak teraz się okazuje) niepotrzebnie
    > wpisalem (zdublowalem) do rubryki 162 ("Dochody osiagniete za granica...")
    > tą część dochodów od której zostal juz zaplacony podatek w USA

    Zastosowałeś metodę zaliczenia i wyłaczenia w jednym:-).To się może przytrafić
    w rzeczywistości jeśli miałbyś różne przychody z kilku państw.Tak przez
    ciekawość - liczyłeś podatek sam,czy jakimś programem ? Chodzi o wyłaczenie i
    ustalenie stopy - mnie się nie udało znależć w tym zakresie
    dobrego "wypełniacza" dla opcji -wspólne z małżonkiem.

    > Druk IFT? Jedynie dostalem "Form 1042-S" - moze wystarczy do okazania w US.
    > Mam nadzieje, ze w ogóle mnie nie wezwą :)
    Jeśli złożysz korektę - pewnie Cię nie wezwą.Wymiana informacji podatkowej
    pomiędzy RP i USA jest bardzo sprawna i dość szybka.Zdziwieni są mocno
    Ci,którzy nie wpisali w latach poprzednich dochodów np. z operacji na akcjach
    lub opcjach na akcje . "Formsy" są OK.

    Pzdr-Kriss

  • 9. Data: 2005-05-04 15:59:56
    Od: "John Doe" <x...@K...pl>