  • 1. Data: 2005-05-01 09:52:18
    Temat: UoD + PCC
    Od: <a...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Pisze programy komputerowe na umowe o dzielo.

    Poniewaz robia sie coraz wieksze, potrzebuje kogos do pomocy,
    ale poki co dzialalnosc gospodarcza nie wchodzi w gre ze wzgledu na koszty ZUS
    i utrate 50% kosztow uzyskania przychodu.

    Wymyslilem ze moglbym odkupowac prawa autorskie do kodu i placic PCC

    czy takie cos przeszloby, czy to igranie z cienkim lodem?

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2005-05-02 10:01:24
    Temat: Re: UoD + PCC
    Od: " " <a...@g...pl>

    <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Wymyslilem ze moglbym odkupowac prawa autorskie do kodu i placic PCC
    >

    > czy takie cos przeszloby, czy to igranie z cienkim lodem?

    Widac ze problem troche nietypowy, ale moze chopciaz jakies sugestie?

    Dodam ze bylem w US w dziale PCC ale niezbyt kompetentne osoby tam byly
    bo m.in. powiedzialy ze moge bez DG zawirac umowy o dzielo i placic od nich
    zaliczki i nie ma sensu kombiowac z PCC..

  • 3. Data: 2005-05-04 10:58:36
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Poniewaz robia sie coraz wieksze, potrzebuje kogos do pomocy,

    A nie mozecie tak zakobninowac, ze Ty i pomocnik podpisujecie dwie osobne
    umowy z zamawiajacym?
    Kazda opiewa na stosowna czesc wynagrodzenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-05-05 07:58:25
    Od: " " <a...@g...pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):

> [...]
    > umowy z zamawiajacym?
    > Kazda opiewa na stosowna czesc wynagrodzenia.

    jezeli nic nie wymysle to tak zrobie, ale jezeli sie da to nie chce zeby
    zleceniodawca widzial skladniki kosztow.

  • 5. Data: 2005-05-06 02:28:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, wrote:

    >+ jezeli nic nie wymysle to tak zrobie, ale jezeli sie da to nie chce zeby
    >+ zleceniodawca widzial skladniki kosztow.

    Mi się zdaje iż takie "odkupywanie z *zamiarem* odsprzedaży lub
    wykorzystania w celach zarobkowych" jest niebezpiecznie bliskie
    definicji DG :(
    Jasne że takie coś się zdarza (patrz ostatnie informacje o "akcji
    allegro") ale właśnie.. jak np. US nabierze chęci to czymś "łupnie".
    Na przykład VATem. Albo nie wiadomo czym innym....
    Zauważ że właśnie tak stawiam sprawę: nie ma różnicy czy "kupowane
    w celu dalszej sprzedaży lub wykorzystania z zyskiem" dotyczy
    *rzeczy* czy *praw* :)
    A wręcz "gorzej dla praw"... z p. widzenia np. VAT obrót prawami to
    usługa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)