  • 1. Data: 2002-10-29 13:30:38
    Temat: Podstawa a ZUS
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich,

    Jak to jest z tym ZUS'em ? Prowadzac jednosobową DG jestem zmuszony
    odprowadzać składki wyliczone od zadeklarowanej podstawy dochodów, gdzie
    podstawą tą jest min. 60% uzyskiwanego dochodu (rozumiem ze to przychod juz
    pomniejszony o koszty), nie mniej niz (na b.chwile) ok 1200 zl.
    Wątpliwość pierwsza: czy 60% licząc od przychodu - koszty, czy czystego
    przychodu, a może jeszcze inaczej?
    Wątpliwość druga: czy to rzeczywiście 60% i nie moge w każdym przypadku
    zadeklarować minimalnej podstawy (niezaleznie od dochodu/przychodu) ?

    Z gory dziekuje za wyjasnienia,
    --
    Norbert Dąbrowski
    n...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-10-29 13:46:53
    Temat: Re: Podstawa a ZUS
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    ND wrote:

> [...]
    > Wątpliwość druga: czy to rzeczywiście 60% i nie moge w każdym
    > przypadku zadeklarować minimalnej podstawy (niezaleznie od

    To nie ma nic wspólnego z twoim rzeczywistym dochodem. To jest tylko
    nie mniej niż 60% jakiejś tam średniej ogłaszanej co kwartał.
    Musisz tyle płacić nawet gdy masz np. stratę

  • 3. Data: 2002-10-29 14:17:26
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    > To nie ma nic wspólnego z twoim rzeczywistym dochodem. To jest tylko
    > nie mniej niż 60% jakiejś tam średniej ogłaszanej co kwartał.
    > Musisz tyle płacić nawet gdy masz np. stratę

    To w takim razie, czy moge zadeklarowac podstawe do wyliczenia skladek ZUS
    w wysokości obecnych ok 1200zł (do ZUSu wedruje ok 600 zł) ? Czy nie ma
    znaczenia wysokość miesięcznych (kwartalnych) dochodów 1000zł, 5000zł czy
    20000zł?

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-10-29 14:19:38
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    ND wrote:

    > To w takim razie, czy moge zadeklarowac podstawe do wyliczenia skladek
    > ZUS w wysokości obecnych ok 1200zł (do ZUSu wedruje ok 600 zł) ?

    Możesz

    > Czy
    > nie ma
    > znaczenia wysokość miesięcznych (kwartalnych) dochodów 1000zł, 5000zł
    > czy 20000zł?

    Nie ma znaczenia

  • 5. Data: 2002-10-29 17:04:23
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    Dlaczego nikt nie pomoże i nie odpowie konkretnie:

    - składki obowiązujące od 1 września do 30 listopada 2002 r.
    posiadają podstawę wymiaru - 1.237,17 zł.
    Stanowi to 60% przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale b.r.

    - pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-10-29 22:27:11
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

> [...]
    juz
    > pomniejszony o koszty), nie mniej niz (na b.chwile) ok 1200 zl.

    Podstawa wymiaru składek dla osób prowadzących DG nie ma nic wspólnego z
    faktycznie uzyskiwanymi dochodami. Wysokości składek są ogłaszane przez ZUS
    na stronie http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm Są to składki minimalne więc
    nic nie stoi na przeszkodzie aby opłacać składki od wyższej podstawy.
    Niestety składki trzeba opłacać również jak firma nie ma dochodów a nawet
    jak firma ponosi straty. Wysokość podstawy zmienia się co kwartał.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 7. Data: 2002-10-30 08:01:04
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    Dziekuje uprzejmie za infomacje (moje watpliwości zostaly wyjasnione) i
    pozdrawiam.

    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-10-30 22:35:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2002, it was written:

    >+ Dlaczego nikt nie pomoże i nie odpowie konkretnie:
    [...konkretna odpowiedź...]

    Myślę że:
    - dlatego iż gość nie tyle o to pytał, co "miał błędne pojęcie"
    - czemu *ty* byś nie miała się wykazać ? ;) (nie, nie pokpiwam:
    dobrze by było żeby "ktoś", a na pytanie "a dlaczego nie JA"
    dość rzadko pada odpowiedź :)!)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (którego ręka świerzbi, no ale to nie ty podsumowałaś "panów"
    - więc lepiej skończę ;))