  • 1. Data: 2003-02-06 14:59:00
    Temat: Pomieszanie duplikatu z oryginalem
    Od: "ViRRuS" <v...@p...fm>

    Problem "wyszedl" wlasnie teraz. W grudniu dostalem fakture VAT.
    Termin wystawienia=termin zaplaty=zaplata=grudzien.

    Faktura zostala ujeta w deklaracji VAT za grudzien, po czym.... zniknela...
    wyparowala, pies ja pozarl, cokolwiek :-(

    Dostalem duplikat. Ale wystawiony 4 lutego 2003. Co teraz robic?

    a. wpisac (w zasadzie nielegalnie) do KPiR w grudniu, VAT zostawic jak byl?

    b. wpisac do KPiR w lutym, VAT zostawic w spokoju?

    c. wpisac do KPiR w lutym, korekta VAT za grudzien + odsetki, wpisac do VAT
    w lutym?

    W zasadzie problemu by nie bylo, gdyby nie nieszczesny koniec roku.

    Pozdrawiam,

    Vir.

  • 2. Data: 2003-02-06 20:35:37
    Temat: Re: Pomieszanie duplikatu z oryginalem
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "ViRRuS" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    VAT
    > w lutym?
    >
    > W zasadzie problemu by nie bylo, gdyby nie nieszczesny koniec roku.

    -------------------------------------
    Po pierwsze daj pieskowi kości żeby nie gryzł faktur.
    Codo faktury jak napewno jej nie masz to vat odliczasz dopiero z duplikatu
    czyli otrzymałeś luty odliczasz luty a wic korekta deklaracji grudzień +
    odsetki.W koszty to bym dała do grudnia bo zapewne deklaracji jeszcze nie
    złożyłeś ( rocznej) bo koszty dotyczą przychodow ubiegłego roku.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-07 08:53:22
    Od: "ViRRuS" <v...@p...fm>

> [...]
    > deklaracji grudzień + odsetki.W koszty to bym dała do grudnia bo
    > zapewne deklaracji jeszcze nie złożyłeś ( rocznej) bo koszty dotyczą

    A jesli jednak... za pozno :-( I jak sie tlumaczyc (poza oczywiscie
    zdroworozsadkowym) - czy maja tu zastosowanie przepisy ogolne mowiace o
    obowiazku zaliczenia kosztow w danym roku podatkowym?. Gdyby taki fakt mial
    miejsce powiedzmy, pol roku pozniej?

    Pozdrawiam,

    V.

  • 4. Data: 2003-02-07 10:30:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Wioletta Pikorska" [...]

> [...]
    > odsetki.W koszty to bym dała do grudnia bo zapewne deklaracji jeszcze nie
    > złożyłeś ( rocznej) bo koszty dotyczą przychodow ubiegłego roku.

    Zgoda, nie powinno sie psow karmic fakturami.

    Ale JESLI zostala ujeta w rejestrze VAT i potem "cos ja wciello",
    to chyba nie ma podstaw do robienia korekt.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-07 10:40:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ViRRuS napisał:

> [...]
    > obowiazku zaliczenia kosztow w danym roku podatkowym?. Gdyby taki fakt mial

    Hmm... a czasami naprawdę ustawa tak jasno to precyzuje:

    art. 22 UoPDOF

    "5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe) koszty
    uzyskania przychodów objętych tymi księgami są potrącane tylko w tym
    roku podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty
    uzyskania poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy, lecz
    dotyczące przychodów roku podatkowego oraz określone co do rodzaju i
    kwoty koszty uzyskania, które zostały zarachowane, chociaż ich jeszcze
    nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do przychodów danego roku
    podatkowego, chyba że zarachowanie ich nie było możliwe; w tym wypadku
    są one potrącalne w roku, w którym zostały poniesione."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Dla czepialskich - zasady te stosuje sie dopowiednio do podatników
    prowadzących KPiR ;-)

    Maddy "czytac ustawy, czytac, a dopiero jak to nie pomoże podnosic larum"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-02-07 10:44:03
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b201pt$t0b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > Ale JESLI zostala ujeta w rejestrze VAT i potem "cos ja wciello",
    > to chyba nie ma podstaw do robienia korekt.

    ---------------------------------
    Zgoda ale w trakcie kontroli jak można pokazać fakure której nie ma jest
    tylko duplikat z datą lutego.
    Wiola

  • 7. Data: 2003-02-07 10:45:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Wiola Pikorska"

    > ---------------------------------
    > Zgoda ale w trakcie kontroli jak można pokazać fakure której nie ma jest
    > tylko duplikat z datą lutego.
    > Wiola

    Mysle ze "normalnie".

    Napisac na nim "oryginal zaginal po zaksiegowaniu" i juz...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-02-09 17:16:09
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Hmm... a czasami naprawdę ustawa tak jasno to precyzuje:
    >
    >art. 22 UoPDOF
    /../

    No tak, a dla mnie to jeden z bardziej niejasnych przepisów :(

    >Dla czepialskich - zasady te stosuje sie dopowiednio do podatników
    >prowadzących KPiR ;-)
    >
    >Maddy "czytac ustawy, czytac, a dopiero jak to nie pomoże podnosic larum"

    To chyba jednak podniosę larum ;)
    Art.22 ust.6:
    "zasada określona w ust.6 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących KPiR, pod warunkiem, że stale w każdym roku
    podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób umożliwiający
    wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do tego
    roku podatkowego"

    Czyli jak to wszystko rozumieć ?
    1. Podatnik KPiR ma tutaj swobodny wybór, zależny od sposobu
    prowadzenia książki?
    2.Jaki to jest ten "sposób", który umożliwia wyodrębnienie, a
    jaki który tego nie umożliwia?
    3.Jeśli np. poniosłem koszt w grudniu 2002, który spowoduje
    powstanie przychodu dopiero w maju 2003, to właściwie w jakich
    okolicznościach mogę go zaliczyć do grudnia, a w jakich
    dopiero do maja? I jak to praktycznie zrobic?

    Pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl