  • Data: 2003-12-30 19:42:41
    Temat: Re: Pomocy - pilne!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Dec 2003, Tomasz Jurek wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ w dniu dzisiejszym ze wspólnikiem zakupiłem samochód - kombi z kratką.
    >+
    >+ samochód kupiliśmy na naszą spółkę cywilną.
    >+
    >+ czy jeśli fakturę wystawiono z dzisiejszą datą będę mógł zarejestrować
    >+ samochód i odzyskać VAT po sylwstrze??/

    AFAIK dla samochodu nie ma wyjątku od zasady: "w miesiącu zakupu
    lub miesiącu następnym" w kwestii VAT.
    Osobną sprawą jest data uznania (bezpośrednio lub pośrednio - przez
    amortyzację) za koszt, a osobną (IMO) - doliczania czegoś co MOŻE BYĆ
    KOSZTEM do VATu naliczonego.
    Nim go nie porejestrujesz itp. to nie da się zacząć amortyzacji
    - ale VAT odliczasz "natychmiast" !
    Poczekaj na komentarze, ale jak na mój gust jest dokładnie tak:
    "potencjalny środek trwały" może sobie nawet trochę poleżeć przed
    wpisaniem do EŚT, a prawa do odliczenia VATu to nie pozbawia.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)