  • 1. Data: 2003-12-30 18:07:34
    Temat: Pomocy - pilne!!!
    Od: "Tomasz Jurek" <6...@e...pl>

    Witam,

    w dniu dzisiejszym ze wspólnikiem zakupiłem samochód - kombi z kratką.

    samochód kupiliśmy na naszą spółkę cywilną.

    czy jeśli fakturę wystawiono z dzisiejszą datą będę mógł zarejestrować
    samochód i odzyskać VAT po sylwstrze??/

    proszę niech mi ktoś odpowie bo jeśli nie to muszę się wybrać do wspólnika w
    góry po jego dokumenty żeby zarejestrować samochód a ty nie będzie raczej
    miła wycieczka.

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-12-30 19:42:41
    Temat: Re: Pomocy - pilne!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, Tomasz Jurek wrote:

> [...]
    >+ czy jeśli fakturę wystawiono z dzisiejszą datą będę mógł zarejestrować
    >+ samochód i odzyskać VAT po sylwstrze??/

    AFAIK dla samochodu nie ma wyjątku od zasady: "w miesiącu zakupu
    lub miesiącu następnym" w kwestii VAT.
    Osobną sprawą jest data uznania (bezpośrednio lub pośrednio - przez
    amortyzację) za koszt, a osobną (IMO) - doliczania czegoś co MOŻE BYĆ
    KOSZTEM do VATu naliczonego.
    Nim go nie porejestrujesz itp. to nie da się zacząć amortyzacji
    - ale VAT odliczasz "natychmiast" !
    Poczekaj na komentarze, ale jak na mój gust jest dokładnie tak:
    "potencjalny środek trwały" może sobie nawet trochę poleżeć przed
    wpisaniem do EŚT, a prawa do odliczenia VATu to nie pozbawia.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-30 21:14:45
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > "potencjalny środek trwały" może sobie nawet trochę poleżeć przed
    > wpisaniem do EŚT, a prawa do odliczenia VATu to nie pozbawia.
    Dokładnie nie mam wymogu odliczenia Vat a wpisu do EŚT musisz miec fakture i
    samochód .
    Wiola

  • 4. Data: 2003-12-30 21:51:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > AFAIK dla samochodu nie ma wyjątku od zasady: "w miesiącu zakupu
    > lub miesiącu następnym" w kwestii VAT.

    Ała, Gotfrydzie!
    VAT odlicza sie w miesiącu OTRZYMANIA FAKTURY lub następnym*, nie w
    miesiącu zakupu :-)
    Boli...

    * O ile nie ma przepisu szczególnego

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-12-30 21:52:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola napisał:

    > Dokładnie nie mam wymogu odliczenia Vat a wpisu do EŚT musisz miec fakture i
    > samochód .

    A czy mogę prosic jeszcze raz i po Polsku?
    Bo byc może masz racje ale ni w zab nie zrozumiałam co miałas na myśli.. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-31 07:48:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Ała, Gotfrydzie!
    >+ VAT odlicza sie w miesiącu OTRZYMANIA FAKTURY lub następnym*,

    Erm, no, tego... Thx !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2003-12-31 09:12:48
    Od: "Aga" <g...@x...wp.pl>

> [...]
    > góry po jego dokumenty żeby zarejestrować samochód a ty nie będzie raczej

    Pracuję w firmie leasingowej - jedź w góry!!!!!!!!

    Aga

  • 8. Data: 2003-12-31 10:05:53
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    > A czy mogę prosic jeszcze raz i po Polsku?
    > Bo byc może masz racje ale ni w zab nie zrozumiałam co miałas na myśli..
    :-)
    ------------------------------
    Prosze po polsku ( tak przyznaje sie coś pisze po ichniejszemu może w
    przyszłym roku bedzie lepiej )
    Nie musi być wpis do EŚT żeby móc odliczyć Vat ma byc faktura i samochód.
    Pozdrawiam Sylwestrowo-Noworocznie Wiola

  • 9. Data: 2003-12-31 10:27:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola napisał:

    > Prosze po polsku ( tak przyznaje sie coś pisze po ichniejszemu może w
    > przyszłym roku bedzie lepiej )
    > Nie musi być wpis do EŚT żeby móc odliczyć Vat ma byc faktura i samochód.

    No wydawało mi się że to cos w tym stylu. Jak tak to ok ;-)

    > Pozdrawiam Sylwestrowo-Noworocznie Wiola

    Pozdrawiam jeszcze trzeźwo ale szampan sie chłodzi;-)

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-01-05 08:45:53
    Od: leon <l...@o...pl>

> [...]
    > góry po jego dokumenty żeby zarejestrować samochód a ty nie będzie raczej
    Mam nadzieję, że już wróciłeś z gór od wspólnika. VAT możesz odliczyć od samochodu
    (Śr.Trw.) w miesiącu oddania do użytkowania lub miesiącu następnym, a jak oddałeś do
    użytkowania jeśli go nie zarejestrowałeś ?
    Powodzenia !
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>