  • 1. Data: 2003-12-30 15:37:04
    Temat: Kasa fiskalna a złodziejskie operacje "serwisantow"
    Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć>

    Witam

    Sytuacja jest taka, firma, kasa fiskalna.

    Raz niby padl modul fiskalny, rodzice oddali do serwisu i... sk.....
    wyliczyli modul fiskalny na 1000zl.
    Pokazcie mi uklad scalony, masowej produkcji, jakas pamiec kilka MB za taka
    kwote... zlodzieje smierdzacy.

    Teraz nastepny problem - serwisant jakis tam z firmy gdzie kupili kase mowi
    ze musi przeprowadzic
    jakies tam konserwacje, za 10 stukniec w klawisze matka mowi ze bierze
    100zl.

    I teraz moje pytanie - czy te cale archiwizacje czy co tam on niby musi (??)
    zrobic moge przeprowadzic ja?
    Czy tylko ktos z blogoslawienstwem US, pieczatkami itd? Czy te stawki sa
    jakos okreslone czy mozna poszukac innego "serwisanta" co bierze taniej?

    dzieki za odpowiedzi

    (to samo z tym ZUS platnikiem i brakiem wersji pod linuxa, problemy autora
    janosika itd....
    w tvn mowili ze prokom dostal juz 10mln zlotych za ten program, a autor
    janosika zrobil
    to za ile? Chyba za darmo, pozostaje kwestia systemow odbioru i przerabiania
    tych danych ale 10mln...)

  • 2. Data: 2003-12-30 15:53:40
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    > janosika zrobil
    > to za ile? Chyba za darmo, pozostaje kwestia systemow odbioru i

    10 mln? Chyba na oranżadę dla Krausego.
    Chłopie, nie ma takiej waluty, aby po przeliczeniu kasy, którą wziął Prokom
    wyszło tylko 10 mln.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-12-30 17:27:22
    Od: "r21" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    mowi
    > ze musi przeprowadzic
    > jakies tam konserwacje, za 10 stukniec w klawisze matka mowi ze bierze

    Niestety ale tam gdzie kupiles tam tez musisz serwisowac kase.
    Ja olalem te przeglady powiedzialem serwisantowi ze mam znajomego serisanta,
    ktory podbije mi pieczatke wiec jemu dziekuje:)
    Na poczatku troche sie plul, grozil ze zglosi do mojego US ze nie serwisuje
    kasy zgodnie z przepisami...
    ale cale szczescie nie napisal donosu, mialem juz pare kontroli z US i jakos
    dotad nawet nie pytali sie o pieczatki serwisow...
    pozdro

  • 4. Data: 2003-12-30 17:51:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello modina,

    Tuesday, December 30, 2003, 4:53:40 PM, you wrote:

    > 10 mln? Chyba na oranżadę dla Krausego.
    > Chłopie, nie ma takiej waluty, aby po przeliczeniu kasy, którą wziął Prokom
    > wyszło tylko 10 mln.

    W dolarach pierwotna wartość kontraktu wynosiła (o ile mnie
    skleroza...) 250 mln USD, z tego sam Pogrom Płatnika 25 mln USD. Ale
    kontrakt był renegocjowany kilkakrotnie i nie wierzę, żeby za tak
    zasadniczymi zmianami - przede wszystkim wymuszenie centralizacji -
    nie poszło zwiększenia wartości kontraktu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2003-12-30 18:25:06
    Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć>

> [...]
    > zasadniczymi zmianami - przede wszystkim wymuszenie centralizacji -
    > nie poszło zwiększenia wartości kontraktu.

    o matko...
    jeszcze kupuja nowe rakiety i zabawki do magazynow trepow (armia) a drogi
    dziurawe, szpitale biedne :(

  • 6. Data: 2003-12-30 20:24:45
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > Raz niby padl modul fiskalny, rodzice oddali do serwisu i... sk.....

    tylko nie sk... tylko nie sk..

    > wyliczyli modul fiskalny na 1000zl.
    > Pokazcie mi uklad scalony, masowej produkcji, jakas pamiec kilka MB za
    taka
    > kwote... zlodzieje smierdzacy.

    Jak ci ktoś ukradł cokolwiek do zgłoś na policję.
    Wymianę modułu musi zrobić autoryzowany serwis. Moduł jest nienaprawialny i
    nierozbieralny i cenę ustala producent a nie serwisant.

> [...]
    mowi
    > ze musi przeprowadzic
    > jakies tam konserwacje, za 10 stukniec w klawisze matka mowi ze bierze

    Ha haha ha ale on wie w które stuknąc. No i ma pieczątke która Tobie jest
    potrzebna.
    Tego nie wiem czy musi. Ale pewnie tak. Tyle, że możesz szukać innego,
    tańszego. i powodzenia w poszukiwaniach.

    > I teraz moje pytanie - czy te cale archiwizacje czy co tam on niby musi
    (??)
    > zrobic moge przeprowadzic ja?

    Ty nie możesz. Nie masz pieczątki

    > Czy tylko ktos z blogoslawienstwem US, pieczatkami itd? Czy te stawki sa
    > jakos okreslone czy mozna poszukac innego "serwisanta" co bierze taniej?

    Możesz szukać.
    Znam robotę w serwisie kas i to naprawdę są drogie usługi i można na tym
    zarobić. No ale trzeba najpierw sobie zrobić uprawnienia do serwisowania kas
    a to są droogie kursy (przynajmniej tak było 5-6 lat temu)

    A oglądasz "usterkę" na TVN? Ilu tam specjalistów bierze kasę za dobrze
    wykonaną robotę? a jaką biora kasę za spartolenie czegoś? to czego dziwisz
    sie serwisantowi kas?

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2003-12-30 21:50:33
    Od: "TOmek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "r21"

> [...]
    jakos
    > dotad nawet nie pytali sie o pieczatki serwisow...

    Dowiadywalem sie kiedys jak zmienic serwisanta, mozesz napisac pismo do
    urzedu skarbowego
    z informacja o zmianie serwisanta z podaniem nowego serwisanta oraz
    umotywowaniem tego.

  • 8. Data: 2003-12-30 22:02:16
    Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć>

    PawełJ <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisal nam:

    > tylko nie sk... tylko nie sk..

    no jak w bialy dzien taka cene wolaja to sk.. ten co ustala taka cene, ok.

    > Jak ci ktoś ukradł cokolwiek do zgłoś na policję.
    > Wymianę modułu musi zrobić autoryzowany serwis. Moduł jest
    > nienaprawialny i nierozbieralny i cenę ustala producent a nie
    > serwisant.

    no wlasnie, obys musial zaplacic 2000zl za jedno gowienko bo inaczej nie
    mozna.
    Mysle ze bys sie nie czul OK.

    > Ha haha ha ale on wie w które stuknąc. No i ma pieczątke która Tobie
    > jest potrzebna.

    no i o to pytalem, ja za naprawie kompa wzialem 50zl, siedzialem 1h... no
    coz. Frajer jestem chyba :)

    > A oglądasz "usterkę" na TVN? Ilu tam specjalistów bierze kasę za
    > dobrze wykonaną robotę? a jaką biora kasę za spartolenie czegoś? to
    > czego dziwisz sie serwisantowi kas?

    Ten program nie propaguje tego jak ma fachowiec robic :(
    Ma robic ok i brac rozsadne kwoty!! 1000zl to moze kosztowac czujnik
    temperatury (jakis termistor za 20gr) do mercedesa E 500 AMG a nie do kasy
    dla normalnie zarabiajacych ludzi, cholera bo sie zaczne zastanawiac czy
    jednak taxi nie maja racji z tymi kasami :/

  • 9. Data: 2003-12-30 22:19:52
    Od: "TOmek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <> napisał:>
    > (??)
    >
    > Ty nie możesz. Nie masz pieczątki

    Nawet jak będziesz miał uprawnienia nie możesz Ty lub Twój pracownik zrobić
    sobie
    sam przeglądu swojej kasy, musi to być inny serwis.

  • 10. Data: 2003-12-30 22:21:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, modina wrote:
    [...]
    >+ 10 mln? Chyba na oranżadę dla Krausego.
    >+ Chłopie, nie ma takiej waluty, aby po przeliczeniu kasy, którą wziął Prokom
    >+ wyszło tylko 10 mln.

    No, starożytne talenty (jak rozumiem mogły się "trochę" różnić :))
    mogłyby się załapać. AFAIK to była jednostka miary w sam raz dla
    obliczania budżetu *państwa* bez posługiwania się milionami :),
    rzut oka tu i ówdzie:
    http://comenius.jaroska.cz/pl/euro/pieniadze-pl.html
    (wychodzi jakieś 2 kg złota na jeden talent !)
    http://www.slownik-online.pl/kopalinski/626FB2514164
    BA20C125659C007F298F.php
    ...wskazuje że chyba się nie mylę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (standardowo upominający się o ostrożne obchodzenie się z materiałami
    niebezpiecznymi pt. "zawsze", "nigdzie", "nie istnieje" :))