  • 1. Data: 2003-01-16 17:37:51
    Temat: Pożyczka a VAT
    Od: "Monika" <m...@i...net.pl>

    Witam

    Ostatnio czytałam arykuł, z którego wynikało m.in.: że odsetki od pożyczek
    udzielonych pracownikom np. z ZFŚS powinny być wykazywane w deklaracjach
    VAT. Nawet w przypadku nieoprocentowanych pożyczek, wówczas ustala się
    odsetki na poziomie stóp rynkowych.

    Czy możecie mi powiedzieć czy tak jest rzeczywiście i czy może dotyczy to
    tylko jakiś specyficznych sytuacji i czy można tego uniknąć? :-))

    Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-01-16 18:36:28
    Temat: Re: Pożyczka a VAT
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udzielonych pracownikom np. z ZFŚS powinny być wykazywane w deklaracjach

    Dlaczego tylko pozyczki dla pracownikow?
    I gdzie to czytalas?

    Karol

  • 3. Data: 2003-01-18 18:02:12
    Od: "Monika" <m...@i...net.pl>

    Czytałam o tym w Gazecie Prawnej.
    Napisałam, że chodzi m.in.: o pożyczki dla pracowników.

  • 4. Data: 2003-01-18 22:10:14
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Monika <m...@i...net.pl> wrote:
    > Czytałam o tym w Gazecie Prawnej.
    > Napisałam, że chodzi m.in.: o pożyczki dla pracowników.

    W tej gazecie faktycznie można wyczytać czasami "dziwne rzeczy".Lepiej
    jej nie czytaj i daj linka na ten artykuł, to zrobię z tego użytek.
    Pieniądze jako takie są obce ustawie o Vat- i to wszystko.I czy to będzie
    pożyczka,kredyt czy inne odsetki to w żaden deseń nie łapią się pod
    ustawę .........od towarów i usług jak sama nazwa wskazuje
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 5. Data: 2003-01-18 22:43:28
    Temat: Re: Pożyczka a VAT OT Gazeta Prawna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > W tej gazecie faktycznie można wyczytać czasami "dziwne rzeczy".Lepiej
    > jej nie czytaj i daj linka na ten artykuł, to zrobię z tego użytek.

    Myslałam że tylko ja mam takie wrażenie że GP to gazeta do straszenia
    podatników. Któż to bowiem jak nie GP co i rusz wraca np. do sprawy
    opodatkowania darmowych programów.

    Zrobiło sie juz niezłe zamieszanie, sporo osób popada w paranoję, a nie
    znam nikogo kto by osobiście doświadczył czepiania się kontroli do
    darmowego oprogramowania ani choćby kogos kto osobiście takiego
    delikwenta zna - a w znajomych mi firmach nie brak linuxów, open officów
    i pod win i pod linuxa, gimpów i innych darmowych* programów.

    Gdyby znalazła sie tu osoba która miała kłopoty podatkowe z darmowymi
    programami, to bardzo proszę o kontakt - bardzo interesuja mnie
    szczegóły zdarzenia i jak sie wszystko skończyło (o ile sie juz
    skończyło). To poważna prośba!

    Jak to jest że przyzwoite wydawnictwo, jakim jest INFOR, spłodziło
    takiego potworka?
    O ile wezme powżanie fakt że "rzplita napisała" czy Gofina albo nawet
    Prawo Przedsiębiorcy, to jakoś rewelacje GP traktuję z dużą rezerwą.

    * dla czepialskich - upraszczam, wiem co to open source ale dla
    przeciętnego użytkownika jest to prostu program za darmo :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl