  • 11. Data: 2004-01-19 08:40:57
    Temat: Re: Praca i własna działalność
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mumps napisał:

    > Przy ryczalcie wykazuje sie tylko przychody, nie wykazuje sie kosztow, w
    > zwiazku z tym nie mozesz kompletnie nic odliczyc...
    > Ja uwazam, ze jednak KPiR jest najlepsza forma rozliczen i nigdy nie
    > zmienie zdania, poniewaz DG generuje zawsze duze koszty...

    Gotfryd nie raz odradzał uzywanie słów "zawsze" i "nigdy".
    No i nie wierzę żebyś przeanalizował wszystkie rodzaje działalności
    jakie mogą byc wykonywane w naszym kraju pod kontem opłacalności ryczałtu.

    Jeżeli to zrobiłes to możesz śmiało skakac po doktorat.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-01-19 08:48:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mumps napisał:
    > 2. Jesli beda wieksze koszty niz przychody - nie placis US vatu, a
    > dodatkowo strate wciagasz w koszty

    Boże Ty widzisz i nie grzmisz.
    Poplątanie pojęc. Strata w koszty, Vat od dochodu, brakuje tylko
    zielonych ludzików.

    Może przemyśl to jeszcze.
    Bo że Ty sobie narobisz balagany w papierach, to Twoja sprawa.
    Ale może nie dawaj innym złego przykładu.

    > I to jest wielki plus przez duze W - koszty poniesione na paliwo,
    > naprawy mozesz oczywiscie odliczyc pod warunkeim, ze samochod jest
    > zarejestrowany na Ciebie, bo jesli nie, musisz spisac z wlascicielem
    > umowe najmu i dopiero wtedy mozesz odliczac :)
    Doprawdy? A jak jest zarejstrowany na męża/żonę.
    A bez najmu nie może być?

    I co, te koszty tak po prostu, bezpośrednio do ksiąg?

    > Mam nadzieje, ze pomoglam :)
    > Jestem otwarta na kazde pytanie i sluze pomoca :)

    O boże...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-01-19 08:56:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Przemolo napisał:

    > Pewnie - wielkie dzięki :)
    > Zanim się przegryzę przez ustawy, ich opisy, itp. minie trochę czasu :)
    > Jeszcze nasuwa mi się jedno pytanie - co z VATem przy ryczałcie lub karcie
    > podatkowej?

    Rozlicza się go tak sama jak przy zasadach ogólnych.
    Rozliczanie VAt nie ma nic wspólnego z forma rozliczania przychodów!!

    > Jeśli możesz, to rozważmy proszę 2 proste przypadki, które pomogą mi
    > zrozumieć problem.
    >
    > Kupuję towar X w hurtowni za cenę 100zł netto (122 brutto) i sprzedaję za
    > 200zł netto (244 brutto).
    > Mając księgę przychodów i rozchodów zarabiam na tym 244-122 - 22zł (różnica
    > VAT należnego i naliczonego)=100zł

    Nigdy, NIGDY nie mieszaj dochodowego i VATu. To sie w 9 przypadkach na
    10 kończy źle.

    W omawianym przypadku masz przychód 200, koszt 100 zysk 100.
    To wisujesz do KPiR

    Do tego masz od storny VATowskiej podtaku naleznego 44, naliczonego 22,
    do zapłaty 22.
    To wpisujesz do rejstrów VAT.

    Jak jesteś na ryczałcie to masz przychód 200 wpisujesz do rejestu
    przychodow i od tego liczysz podatke zryczałtowany.

    Kwestia VAT się nie zmienia.
    Rejestry VAt sa takie same dla zasad ogólnych, ryczałtu i karty.
    Ten podatek liczy sie niezależnie.

    > Na koniec przepraszam za dość trywialne (dla Ciebie) pytanie ;)

    Dla niej to nie było trywialne.... oj nie...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2004-01-20 09:41:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik mumps napisał: [...]
    >+ > dodatkowo strate wciagasz w koszty
    [...]
    >+ Poplątanie pojęc. Strata w koszty,

    No, nic nie pisał że w tym samym roku :]
    Ale za trzy-cztery lata może być w sam raz ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (formalista tym razem :))