    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca i własna działalność
    Date: Mon, 19 Jan 2004 09:56:42 +0100

    Użytkownik Przemolo napisał:

    > Pewnie - wielkie dzięki :)
    > Zanim się przegryzę przez ustawy, ich opisy, itp. minie trochę czasu :)
    > Jeszcze nasuwa mi się jedno pytanie - co z VATem przy ryczałcie lub karcie
    > podatkowej?

    Rozlicza się go tak sama jak przy zasadach ogólnych.
    Rozliczanie VAt nie ma nic wspólnego z forma rozliczania przychodów!!

    > Jeśli możesz, to rozważmy proszę 2 proste przypadki, które pomogą mi
    > zrozumieć problem.
    >
    > Kupuję towar X w hurtowni za cenę 100zł netto (122 brutto) i sprzedaję za
    > 200zł netto (244 brutto).
    > Mając księgę przychodów i rozchodów zarabiam na tym 244-122 - 22zł (różnica
    > VAT należnego i naliczonego)=100zł

    Nigdy, NIGDY nie mieszaj dochodowego i VATu. To sie w 9 przypadkach na
    10 kończy źle.

    W omawianym przypadku masz przychód 200, koszt 100 zysk 100.
    To wisujesz do KPiR

    Do tego masz od storny VATowskiej podtaku naleznego 44, naliczonego 22,
    do zapłaty 22.
    To wpisujesz do rejstrów VAT.

    Jak jesteś na ryczałcie to masz przychód 200 wpisujesz do rejestu
    przychodow i od tego liczysz podatke zryczałtowany.

    Kwestia VAT się nie zmienia.
    Rejestry VAt sa takie same dla zasad ogólnych, ryczałtu i karty.
    Ten podatek liczy sie niezależnie.

    > Na koniec przepraszam za dość trywialne (dla Ciebie) pytanie ;)

    Dla niej to nie było trywialne.... oj nie...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl