  • 11. Data: 2009-11-16 20:02:45
    Temat: Re: Pracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Nov 2009, Młody Płatnik wrote:

    > No tak, ale nie chodzi mi o to, że było wypłacone dwa razy, tylko że w dwóch
    > miesiącach!

    A to co innego :) - IMHO 2x KUP

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-11-16 23:20:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to co innego :) - IMHO 2x KUP

    z zastrzezeniem, ze o ile w tym drugim miesiacu bedzie jeszcze jedna
    wypłata z biezacy, to wtedy ona już bedzie bez KUPy.

    tak np. mają nauczyciele.
    płatne z góry na początek miesiąca za bieżący miesiąc i płatne
    nadgodziny z dołu zwykle koło 10 za poprzedni miesiąc.
    I te nadgodziny KUP oczywiscie już nie mają.

    I cyrk wychodzi jak się ktoś zwalnia. Bo w miesiącu w którym już nie
    pracuje dostanie jeszcze wypłacone nadgodziny za ostatni miesiąc.

    I zwykle sami nie wiedzą czy KUP naliczać czy nie.
    A uzasadnieniem jest, że... nigdy KUP do nadgodzin się nie naliczało.

  • 13. Data: 2009-11-17 06:07:08
    Od: "Młody Płatnik" <r...@v...pl>

> [...]
    >
    > I zwykle sami nie wiedzą czy KUP naliczać czy nie.
    > A uzasadnieniem jest, że... nigdy KUP do nadgodzin się nie naliczało.

    Czyli ważne jest za jaki miesiąc wypłata a nie w którym miesiącu wystąpiła?

    A gdyby np. dwa miesiące później po zwolnieniu pracownika ten otrzymał by
    jeszcze wyrównanie wynagrodzenia to też sie KUP nie nalicza??

  • 14. Data: 2009-11-17 06:29:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Młody Płatnik wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli wa?ne jest za jaki miesi?c wyp?ata a nie w którym miesi?cu wyst?pi?a?

    odwrotnie.
    Kiedy wystąpiła.

    Po prostu panienki w urzędzie miasta jadą schematem.

    Pierwszego wypłata -> KUP
    Dziesiątego nadgodziny -> bez KUP.

    I jak przychodzi miesiąc gdzie nie ma wypłaty, a są tylko nadgodziny to
    panie siwieją bo zawsze było "Dziesiątego nadgodziny -> bez KUP."

    > A gdyby np. dwa miesi?ce pó 1/4 niej po zwolnieniu pracownika ten otrzyma? by
    > jeszcze wyrównanie wynagrodzenia to te? sie KUP nie nalicza??

    nalicza sie.

  • 15. Data: 2009-11-17 07:17:23
    Od: "Młody Płatnik" <r...@v...pl>

> [...]
    >
    > I jak przychodzi miesiąc gdzie nie ma wypłaty, a są tylko nadgodziny to
    > panie siwieją bo zawsze było "Dziesiątego nadgodziny -> bez KUP."

    No właśine! I jak to w końcu jest:

    Zaległa wypłata, za którą pracownik dostaje wynagrodzenie w innym miesiącu,
    ale dotycząca miesięcy poprzednich.

    Tak samo nadgodziny wypłacone w innym miesiącu, ale dotyczące miesiąca
    poprzedniego.

    A może tu chodzi o miesiąc, w którym pieniądze zostały faktycznie wypłacone,
    przekazane do dyspozycji?!

  • 16. Data: 2009-11-17 08:08:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Nov 2009, Młody Płatnik wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    [...]
    [...]
    > No właśine! I jak to w końcu jest:
    >
    > Zaległa wypłata, za którą pracownik dostaje wynagrodzenie w innym miesiącu,
    > ale dotycząca miesięcy poprzednich.

    Gdzie widzisz problem w powyższych opisach?
    Koszt przysługuje Z TYTUŁU UZYSKANIA PRZYCHODU.
    Tak jest w ustawie.
    Masz przychód z pracy -> masz KUP.
    To czy się pracowało czy nie (w danym miesiącu) jest trzeciorzędne.

    Występują korzystne dla pracowników interpretacje dotyczące przypadku
    wykonywania pracy bez uzyskania przychodu, o czym pisałem gdzieś
    wcześniej, ale IMO są one zwyczajnie niezgodne z literą ustawy.
    Być może daje się je (te interpretacje) wywieść z innych przepisów,
    np. na zasadzie "a co pracownik jest winny, że wynagrodzenie
    dostał z opóźnieniem, więc dlaczego ma tracić KUP", ale nie spotkałem
    przekonującego objaśnienia z podaniem listy przepisów i "zasad
    prawnych" z których po kolei coś takiego powinno wyniknąć.
    Z założenia KUP jest związany uzyskaniem przychodu, a że ustawodawca
    jasno zapisał "miesięczne" powiązanie to zapisał.

    > A może tu chodzi o miesiąc, w którym pieniądze zostały faktycznie wypłacone,
    > przekazane do dyspozycji?!

    No oczywiście, a jak inaczej kombinowałeś? :)

    +++
    2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku
    pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej:
    1) wynoszš 111 zł 25 gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej
    niż 1.335 zł, w przypadku gdy podatnik
    uzyskuje przychody z tytułu jednego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz
    pracy nakładczej, [...]
    ---
    +++
    Art. 11.
    1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6,
    9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikajšcych z pochodnych instrumentów
    finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, sš otrzymane lub postawione do
    dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pienišdze i wartoœci pieniężne
    oraz wartoœć otrzymanych œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych
    œwiadczeń.
    ---

    Zastrzeżenia (z art.11) przy umowie o pracę miejsca nie mają, więc...
    :)

    pzdr, Gotfryd