eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów › Re: Pracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów
    Date: Tue, 17 Nov 2009 09:08:45 +0100

    On Tue, 17 Nov 2009, Młody Płatnik wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    [...]
    [...]
    > No właśine! I jak to w końcu jest:
    >
    > Zaległa wypłata, za którą pracownik dostaje wynagrodzenie w innym miesiącu,
    > ale dotycząca miesięcy poprzednich.

    Gdzie widzisz problem w powyższych opisach?
    Koszt przysługuje Z TYTUŁU UZYSKANIA PRZYCHODU.
    Tak jest w ustawie.
    Masz przychód z pracy -> masz KUP.
    To czy się pracowało czy nie (w danym miesiącu) jest trzeciorzędne.

    Występują korzystne dla pracowników interpretacje dotyczące przypadku
    wykonywania pracy bez uzyskania przychodu, o czym pisałem gdzieś
    wcześniej, ale IMO są one zwyczajnie niezgodne z literą ustawy.
    Być może daje się je (te interpretacje) wywieść z innych przepisów,
    np. na zasadzie "a co pracownik jest winny, że wynagrodzenie
    dostał z opóźnieniem, więc dlaczego ma tracić KUP", ale nie spotkałem
    przekonującego objaśnienia z podaniem listy przepisów i "zasad
    prawnych" z których po kolei coś takiego powinno wyniknąć.
    Z założenia KUP jest związany uzyskaniem przychodu, a że ustawodawca
    jasno zapisał "miesięczne" powiązanie to zapisał.

    > A może tu chodzi o miesiąc, w którym pieniądze zostały faktycznie wypłacone,
    > przekazane do dyspozycji?!

    No oczywiście, a jak inaczej kombinowałeś? :)

    +++
    2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku
    pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej:
    1) wynoszš 111 zł 25 gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej
    niż 1.335 zł, w przypadku gdy podatnik
    uzyskuje przychody z tytułu jednego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz
    pracy nakładczej, [...]
    ---
    +++
    Art. 11.
    1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6,
    9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikajšcych z pochodnych instrumentów
    finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, sš otrzymane lub postawione do
    dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pienišdze i wartoœci pieniężne
    oraz wartoœć otrzymanych œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych
    œwiadczeń.
    ---

    Zastrzeżenia (z art.11) przy umowie o pracę miejsca nie mają, więc...
    :)

    pzdr, Gotfryd