  • 11. Data: 2007-02-19 12:33:07
    Temat: Re: Prawidlowa faktura?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <h...@g...com> w
    <news:1171887530.857238.316790@t69g2000cwt.googlegro
    ups.com>:

    > Chodziło mi jedynie o obliczenia, bo 3.44 * 1.22

    Ja wiem o co Ci chodziło :) Ot takie dywagacje w temacie tylko...

    > daje 4.20, a nie 4.21. Rozumiem, ze to jest OK,
    > bo 4.21 jest sumą poszczególnych wartości brutto, tak?

    Jest, ale nie tak ja myślisz[1]. Skorzystałeś z zapisu:

    3. Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku dotyczące
    wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług wykazanych w tej fakturze;
    w tym przypadku łączna kwota podatku może być ustalona w wyniku podsumowania
    jednostkowych kwot podatku.

    [1] czyli do sumy pozycji netto dodałeś sumę pozycji podatku -- czysto
    techniczna różnica ;-)

    Choć tak jak pisałem, ten grosz mógłby u klienta zostać ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2007-02-19 12:45:22
    Od: h...@g...com

    On 19 Lut, 13:33, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
> [...]
    > techniczna różnica ;-)
    >
    > Choć tak jak pisałem, ten grosz mógłby u klienta zostać ;-)

    No wlasnie, czyli jest dobrze :)

    Wielkie dzieki za pomoc, czy moglbys mi jeszcze podac pelna
    nazwe podstawy prawnej do tego? Jestem laikiem jesli chodzi o
    ksiegowosc, ale w moim biurze rachunkowym każą inaczej robić
    obliczenia na fakturach, tak żeby (w przypadku vat 22%) suma
    netto * 1.22 = brutto, przy czym kiepsko widzę taką opcję przy
    moich zaokrągleniach i cenach "brutto" podawanych klientom.

    Chciałbym móc powiedzieć do jakiego rozporządzenia księgowa
    ma zajrzeć zanim zmienie biuro rachunkowe ;-)

    Dzięki jeszcze raz,

    --
    Pozdrawiam,
    H.

  • 13. Data: 2007-02-19 13:09:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <h...@g...com> w
    ps.com>:

    > No wlasnie, czyli jest dobrze :)

    > Wielkie dzieki za pomoc, czy moglbys mi jeszcze podac pelna
    > nazwe podstawy prawnej do tego?

    Rozporządzenie MF w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom,
    zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania
    oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od
    podatku od towarów i usług

    > kiepsko widzę taką opcję przy moich zaokrągleniach

    Heh, jakież to wymyślne metody zaokrąglania stosujesz, skoro w
    rozporządzeniu jest jedna?

    > i cenach "brutto" podawanych klientom.

    A co na to kasa fiskalna?

    > Dzięki jeszcze raz,

    Proszę! W ramach rewanżu napraw delimiter:

    > --

    "-- " (minusminusspacjaenter)

    :)

    --