  • 1. Data: 2004-06-22 08:46:00
    Temat: Re: Problem z VAT i deklaracja VAT-7
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > dodam jeszcze tylko, ze chodzi mi poprawne wystawienie deklaracji VAT-7

    Nie można wpisać dane dla 5% do pól 7% i opisać ?

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2004-06-22 09:23:59
    Temat: Problem z VAT i deklaracja VAT-7
    Od: "ArekB" <a...@p...pl>

    Witam...

    Moze ktos mi pomoze, bo wszystkie pomysly mi sie juz skonczyly. Sprawa
    wyglada nastepujaco:
    na samym poczatku maja zrobilem zakupy towarow ze stawka 5%. Praktycznie
    nastepnego dnia , wspomniane towary zostaly sprzedane takze ze stawka 5%. Na
    poczatku czerwca sprzedawca wystawil mi fakture korygujaca stawke VAT z 5%
    na 3%. Oczywiscie mojemu odbiorcy tez wystawilem fakture korygujaca.
    Praktycznie wszystko ok, tylko mam problem, jak wykazac cos takiego na nowej
    deklaracji VAT-7. Dodam jeszcze, ze sprzedawca, ktory sprzedal mi towary ze
    stawka 5% na poczatku maja mowil, ze to wina MF, bo jak stwierdzil, byly
    jakies kombinacje ze stawka 5% z czego pozniej szybko sie wycofano i
    pozostal VAT 3% a ja mam problem i nie wiem jak znim sobie poradzic.

    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
    ArekB

  • 3. Data: 2004-06-22 09:35:27
    Od: "ArekB" <a...@p...pl>

    Użytkownik "ArekB" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ArekB

    dodam jeszcze tylko, ze chodzi mi poprawne wystawienie deklaracji VAT-7

    pozdrawiam
    ArekB

  • 4. Data: 2004-06-22 10:58:53
    Od: "ArekB" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie można wpisać dane dla 5% do pól 7% i opisać ?
    >

    > --
    > Piotr

    w sumie chyba mozna. Juz sie nad tym zastanawialem, ale jest moze jeszcze
    inna metoda.
    Tak czy owak, dzieki za odpowiedz.

    pozdrawiam
    ArekB

  • 5. Data: 2004-06-22 17:21:59
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "ArekB" napisał:

    [posklejałem]

    Na

    > w sumie chyba mozna. Juz sie nad tym zastanawialem, ale jest moze jeszcze
    > inna metoda.

    IMHO nie można. Jako ksiegowy zrobiłbym to inaczej.

    To była dostawa towarów opodatkowanych stawką 3% i w tej rubryce deklaracji
    należy ją umieścić. Ponieważ na fakturze wykazałeś wyższy podatek niż
    należało, musisz go zapłacić a skorygować możesz dopiero po potwierdzeniu
    faktury korygującej przez odbiorcę ( w czerwcu ). Gdyby sytuacja była
    odwrotna np. faktura na 5% a miała być na 7%, to musiałbyś skorygować
    sprzedaż i podatek już w deklaracji za maj.
    Napisz wyjaśnienie do deklaracji, z jakiego powodu kwota VAT jest wyższa.

    Gorzej za Twoim zakupem. Ponieważ faktura jest nieprawidłowa ze względu na
    złą stawkę, to nie możesz odliczyć vat za maj lecz dopiero po otrzymaniu
    faktury korygującej, czyli najwcześniej za czerwiec.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 6. Data: 2004-06-23 08:37:58
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/22/2004 7:21 PM, Użytkownik Ryszard G. napisał:

    > Gorzej za Twoim zakupem. Ponieważ faktura jest nieprawidłowa ze względu na
    > złą stawkę, to nie możesz odliczyć vat za maj lecz dopiero po otrzymaniu
    > faktury korygującej, czyli najwcześniej za czerwiec.

    A czemuż to?

  • 7. Data: 2004-06-23 08:48:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /sl napisał:

    > A czemuż to?

    Nasuwa mi się to samo pytanie.
    Bo i ile była (była, bo TK właśnie ten przepis zakwestionowal) podstawa
    do twierdzenia że jeżeli towar/usługa jest zwolniona z VAT o sprzedawca
    VAT naliczy to kupujący nie ma prawa o odliczenia. Tyle że to dotyczyło
    konkretnie sytuacji zwolniony - opodatkowany a nie sytuacji w której
    stawka jest nieprawidłowa ale towar nie jest zwolniony z VAT.

    Skoro ustawodawca raczył szczegółowo okreslic że w sytuacji gdy
    sprzdedajemy towar zwolniony i naliczamy VAT kupujący nie ma prawa do
    odliczenia to oznacza że w każdej innej sytuacji przy nieprawidłowej
    stawce VAT kupującemu prawo do odliczenia jednak przysługuje.

    Dopisuję się w kolejce po podstawe prawną twierdzenie że tak nie jest.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-06-23 12:11:47
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisała:

> [...]
    > stawce VAT kupującemu prawo do odliczenia jednak przysługuje.
    >
    > Dopisuję się w kolejce po podstawe prawną twierdzenie że tak nie jest.

    IMHO wynika to z
    § 14 ust. 2 pkt. 4b
    rozporządzenia ministra finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U.
    Nr 97, poz. 970 )
    " W przypadku gdy: [ ] wystawiono faktury, faktury korygujące lub dokumenty
    celne: podające kwoty niezgodne ze stanem faktycznym, [ ] - faktury te i
    dokumenty celne nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz
    zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego."

    Kwoty podatku i wartośc sprzedaży netto, na fakturze z zastosowaną stawką
    5% gdy miała byś zastosowana stawka 3%, na pewno nie są prawidłowe.
    Jeżeli nie dotyczy to tych kwot, to jakich dotyczy ? . Tylko wartości
    brutto ?
    Być może wyciągnąłem z tego zapisu zbyt daleko idące wnioski ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 9. Data: 2004-06-23 12:34:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > brutto ?
    > Być może wyciągnąłem z tego zapisu zbyt daleko idące wnioski ?

    Ależ te kwoty, nawet jeżeli nieprawidłowe, są zgodne ze stanem
    faktycznym. Faktycznie było towaru za 100zł netto i faktycznie naliczono
    i zapłacono od tego 5% podatku VAT.

    Gdyby chodziło o kwoty podatku niezgodne z obowiązującymi przepisami to
    MF wyraźnie by to napisał, tak jak to ma miejsce w przypadku gdy
    opodatakowuje sie towar zwolniony. Jeżeli prawodawca zapisał szczególne
    konsekwencje jednego tylko rodzaju pomyłki w naliczaniu VAT to oznacza
    że wszystkie inne błędy nie niosą za sobą tych konsekwencji domyślnie.

    Stan fatyczny a zgodnośc z przepisami to dwie różne rzeczy.
    Zgodnośc ze stanem faktycznym oznacza że transakcja opisana na fakturze
    odpowiada rzeczywistej transakcji dokonanej przez podmioty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl